اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/11/1    کد خبر: 15722854   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 16  دقیقه

مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان از نگاه پایگاه خبری صدای جویا

مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان از نگاه پایگاه خبری صدای جویا

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری از گوشه و کنار ایران و جهان را در قالب «خبر کوتاه» در ۲۴ ساعت گذشته بهمن‌ماه 1399 به شرح زیر است؛


  1. آنتونی بلینکن، گزینه پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه گفت، در صورتی که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم به برجام انجام دهد، ایالات‌متحده نیز به تعهدات خود در این توافق عمل خواهد کرد.
  2. یک روز پس از اعلام آمادگی قطر برای میانجی‌گری بین ایران و کشورهای عرب خلیج‌فارس، محمدجواد ظریف سه‌شنبه در توئیتی از این پیشنهاد استقبال کرد.
  3. جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۳۰ دی ریچل لوین، وزیر بهداشت ایالت پنسیلوانیا را به عنوان معاون وزیر بهداشت دولت خود برگزید و به این ترتیب او نخستین فرد تراجنسیتی خواهد بود که به یک مقام عالی فدرال در آمریکا منصوب می‌شود.
  4. عراق برای جلوگیری از تحرکات داعش، قاچاق مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی در حال تقویت امنیت مرز ۶۰۰ کیلومتری خود با سوریه است.
  5. سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ تن دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان داده و به این ترتیب تعداد قربانیان به ۵۶ هزار و ۹۷۳ رسید.
  6. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در فهرست تحریم‌های ایران قرار گرفته است.
  7. فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف ۴۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲۳ میلیارد ریال در شهرستان شهریار خبر داد.
  8. زنی به اتهام توهین به پادشاه تایلند به ۴۳ سال زندان محکوم شد.
  9. وزارت امور خارجه ایران به زودی لیست تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ارشد این کشور از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اعلام می‌کند.
  10. الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از موافقت با تخصیص ارز ۴٢٠٠تومانی برای واردات دارو خبر داد.
  11. بیرانوند، بهترین دروازه‌بان هفته بلژیک شد.
  12. مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام مدعی شد: از فردا تخم مرغ کیلویی ۱۶ هزار ۹۰۰ تومان به دست مشتری می رسد.
  13. انگلیس: برجام جزو اولین موضوعات گفت‌وگو بین ما و بایدن خواهد بود.
  14. سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو: ایران مانع ورود عربستان و امارات به کنفرانس خلع سلاح شد.
  15. وزیر دارایی دولت بایدن: تحریم‌های دولت ترامپ بازنگری می‌شود.
  16. چین: آمریکا باید با لغو همه تحریم‌ها علیه ایران، به برجام بازگردد.
  17. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: بدهی حق عضویت ایران در سازمان ملل ناشی از مشکل انتقال پول است.
  18. واشنگتن‌پست: مایک پنس در مراسم خداحافظی ترامپ شرکت نمی‌کند.
  19. آئین افتتاح نمایشگاه مجازی کتاب تهران امروز برگزار شد.
  20. مدیر چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از پیش ثبت‌نام ۶۰۰ مشارکت‌کننده در سطوح مختلف برای حضور در این نمایشگاه خبر داد.
  21. زمین لرزه 6/5 ریشتری شمال غربی آرژانتین، نزدیک مرز شیلی را لرزاند و شهروندان بخش هایی از هر دو کشور این زمین لرزه را حس کردند.
  22. واشنگتن پست: اف بی آی معتقد است جنبش موسوم به کوانون (QAnon) قصد دارد در مراسم تحلیف جو بایدن خرابکاری کند.
  23. منابع محلی از سقوط یک فروند بالگرد آپاچی در پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر الشدادی، جنوب استان الحسکه سوریه، خبر دادند
  24. معاملات بورس، بعد از یک افت سنگین در روزهای گذشته، امروز با رشد ۳۸۵ واحدی معاملات خود را به پایان رساند.
  25. سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از افزایش سقف وام ازدواج تا ۷۰ میلیون تومان و برای پسران زیر ۲۵ و دختران زیر ۲۳ سال تا ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.
  26. مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نسبت به ارسال پیامک‌های جعلی به دارندگان سهام عدالت، با عنوان پیامک‌های ثبت‌نام سامانه سجام، هشدار داد.
  27. کیفیت هوای تهران، با شاخص 60 در شرایط قابل قبول است.
  28. مدیرعامل بانک سپه: حقوق و دستمزد کارکنان بانک سپه و مجموعه های ادغامی از ابتدای 1400 یکسان خواهد شد.
  29. قرعه‌کشی طرح فروش ۶ محصول سایپا، شامل سايپا ۱۵۱، تيبا صندوق دار و ۴ مدل وانت نیسان، برگزار شد و اسامی منتخبين فردا اعلام می‌شود.
  30. بلومبرگ: لغو تحریم‌های نفتی ایران در اولویت‌های پایین دولت بایدن قرار دارد.
  31. سازمان وظیفه عمومی ناجا کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها، دیپلم و زیردیپلم که دارای برگ آماده به خدمت پایه خدمتی بهمن ماه سال ۹۹ هستند را به خدمت سربازی فراخواند.
  32. مدیرعامل بهشت زهرا: آمار فوت کرونا در تهران شبیه اردیبهشت است/ نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم.
  33. قاضی زاده هاشمی: گزارش تهیه شد از تخلفات بازار بورس، امروز طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی تقدیم شد.
  34. معاون فرهنگی وزیر ارشاد: نمایشگاه کتاب اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار نمی‌شود.
  35. روابط تجاری عربستان و قطر با ارسال ۲۷ کانتینر از بندر «حمد» به بندر «ملک عبدالعزیز» در دمام رسما از سر گرفته شد.
  36. معاون دادستان کل کشور خطاب به مسئولین: عرضه سوخت غیراستاندارد جرم مشهود است و ضابطان قوه قضائیه موظف به برخورد هستند
  37. به دنبال حواشی اخیر درباره قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا، «داریوش اسماعیلی» معاون معدنی وزیر صمت تصمیم به استعفا گرفت.
  38. زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر مرز استانهای هرمزگان و کرمان حوالی فارغان را لرزاند
  39. گوترش: ایران برای بازپس‌گیری حق رای باید بدهی خود به سازمان ملل را بپردازد
  40. مقام کره جنوبی: ایران خواستار پرداخت بدهی معوقه‌اش به سازمان ملل از محل دارایی‌های بلوکه شده‌اش در کره جنوبی شده است. /فارس
  41. رییس کل دادگستری استان کرمان: بازداشت ۲ تن از کارکنان پزشکی قانونی سیرجان به اتهام دریافت رشوه/ایسنا
  42. پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه گازی منطقه، پنجشنبه این هفته با حضور رئیس جمهور بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح خواهد شد
  43. نمایندگان مجلس با ۲۰۹ رای موافق کلیات لایحه دو فوریتی شوراهای حل اختلاف را تصویب کردند
  44. آمار تامل برانگیز شهرداری تهران درباره وضعیت فرسودگی ساختمان ها در پایتخت: ۱۰۰۰ ساختمان شبیه پلاسکو در تهران داریم!
  45. سازمان وظیفه عمومی ناجا، تمامی مشمولان فارغ التحصیل که برگ آماده به خدمت پایه خدمتی بهمن ۹۹ دارند را به خدمت سربازی فرا خواند
  46. فرمانده نیروی زمینی ارتش: رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا از فردا در سواحل مکران آغاز می شود
  47. آغاز مهلت تکمیل ظرفیت دکتری پزشکی ۹۹/ ظرفیت پذیرش و زمان اعلام نتایج مشخص شد/ به نشانی Sanjeshp.ir مراجعه کنید
  48. کارگردان سریال "نون خ": تصویربرداری این سریال تا دو هفته آینده به پایان می رسد و " نون خ "، میهمان نوروزی مردم می شود
  49. شبکه تلویزیونی المیادین از حمله به کاروان نظامیان (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی تحت فرمان آمریکا در الناصریه و سماوه عراق خبر داد
  50. وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای ادعای برخی رسانه ها مبنی بر دیدار رییس جمهور سوریه با برخی مسئولان رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  51. معاون دبیر کل سازمان ملل اقدام آمریکا ضد انصارالله را باعث قحطی در یمن دانست
  52. دبیر کل سازمان ملل متحد دوشنبه مدعی شده ایران و ۹ کشور آفریقایی حق عضویت‌شان را پرداخت نکرده‌اند و رأی خودشان در مجمع عمومی را از دست خواهند داد. گوترش همچنین مدعی شد ایران بیش از ۱۶ میلیارد دلار به این سازمان بابت حق عضویت بدهکار است.
  53. نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، از توضیح ظریف وزیر امور خارجه کشومان درباره سؤال کریمی قدوسی مبنی بر اینکه «چرا سه هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی کد مذاکره با آمریکا را می‌دهید؟» قانع نشدند و ظریف کارت زرد گرفت.
  54. حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از سمت خود کناره گیری و نامه استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد کرد.
  55. همتی: اگر ما نبودیم، دلار ۵۰ هزار تومان و تورم ۱۵۰ درصد می‌شد
  56. «جینا هاسپل» از سمت ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) استعفا کرد.
  57. تولید ۱۴ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا بصورت ماهانه از ۳ ماه آینده توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
  58. جدول زمانبندی برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ اعلام شد
  59. وزارت کشور عربستان شهروندان سعودی را از سفر به ۱۲ کشور برای جلوگیری از شیوع کرونا منع کرد که در بین آن‌ها نام کشورهایی نظیر ایران، سوریه، لبنان و یمن دیده می‌شوند.
  60. نشست «جریان شناسی منافقین در سیره ی فاطمی» در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر برگزار شد.
  61. قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در سطح کشور به صورت تجمع خودروها و موتورها خبر داد.
  62. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ 8 نفر دیگر در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
  63. رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت در برابر بورس مسئول است، گفت: از اواخر مرداد شاهد افت یک میلیون واحدی شاخص بورس هستیم و این نوسان بالا نشانه ضعف در مدیریت این بازار است.
  64. سخنگوی شورای شهر قم گفت: باید برنامه‌ریزی لازم برای تقویت سیستم گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی قم به عنوان یکی از مراکز مهم آلودگی هوا انجام شود تا مصرف خانگی بیشتر سوخت در فصل زمستان، به ضرورت استفاده از مازوت و مانند آن در صنایع و نیروگاه‌ها منجر نشود.
  65. رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: طبق نظر کارشناسان کیفیت سوخت مازوت مورد استفاده در نیروگاه شازند بدتر از سال‌های گذشته است
  66. رئیس جمهور کنونی آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی خداحافظی خود توافق‌های صلح خاورمیانه با میانجی گری واشنگتن و متحدساختن کشور برای مقابله با چین را از دستاوردهای دولت خود خواند.
  67. طبق مصوبه اعضای کمیسیون زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها از یک فروردین ۹۷ به بعد باشد مشمول دریافت وام ازدواج ۷۰ میلیونی می‌شوند.
  68. مرحله اول احیا پایاب قنات جهانی مزدآباد میمه تا تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.
  69. حسینعلی حاجی ‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند تا یک درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاه‌های اجرایی (اعتبارات غیر از حقوق و مزایا) برای تولید محتوای فرهنگی به سازمان صداوسیما اختصاص یابد.
  70. انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+