اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/11/16    کد خبر: 15722938   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 19  دقیقه

جدیدترین خبرهای ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا از دست ندهید

جدیدترین خبرهای ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا از دست ندهید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، چکیده داغ‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان را در قالب «مجله خبری» در ۲۴ ساعت گذشته ۱6 بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛


  1. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، ویلیام برنز، دیپلمات باسابقه آمریکایی را به‌عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی اطلاعات، سی‌آی‌ای، معرفی کرده است.
  2. یک پایگاه خبری آمریکا از قول منابعی گزارش داده که وزارت خارجه این کشور به راب مالی نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران ماموریت داده که تیمی از کاشناسان و دیپلمات‌های «تیزبین و با نگرش‌های مختلف» را برای مذاکرات هسته‌ای با ایران جذب کند.
  3. علی انصاریان، پیش‌کسوت فوتبال ایران، به علت ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
  4. رئیس سازمان هواپیمایی: ۸ فروند هواپیمای غربی وارد کشور شده که البته هنوز پرواز نمی‌کنند و تولید سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی هستند.
  5. ظریف: بورل می‌تواند قدم‌ها را در مشورت با ایران و آمریکا هماهنگ کند.
  6. دیدار رهبر انقلاب در سالروز عید میلاد حضرت زهرا (س) با مداحان اهل بیت (ع) امروز به صورت ارتباط تلویزیونی برگزار شد.
  7. سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش برف و باران از پنج‌شنبه تا دوشنبه آینده در ۲۴ استان نسبت به کاهش دما، وقوع بهمن، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد.
  8. وزارت خارجه آمریکا پرتاب موفقیت‌آمیز موشک حامل ماهواره در ایران را نگران‌کننده خواند.
  9. رئیس سازمان مدیریت بحران: تمام منازل کشور از اوایل سال ۱۴۰۰ «بیمه حوادث» می‌شود/دریافت اقساطی حق بیمه از طریق قبوض برق
  10. دیوان بین‌المللی کیفری اعتراضات آمریکا در پرونده شکایت ایران از این کشور در خصوص عهدنامه مودت را رد کرد
  11. برخی منابع غربی اعلام کردند که رییس‌جمهور فرانسه به زودی به عربستان سفر خواهد کرد و تصمیم دارد در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.
  12. نخستین محموله از واکسن های روسی کرونا توسط این شرکت روز پنجشنبه ساعت ١٥:٤٠ دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی می شود.
  13. عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: برای حفاظت از جان هم‌وطنان و همچنین نجات کسب‌وکارها و رونق اقتصاد، هر چه سریع‌تر واکسیناسیون در کشور انجام شود.
  14. وزیر صنعت، معدن و تجارت: مخالف انحصار و قیمت‌گذاری دستوری در خودروسازی هستیم.
  15. وزیر آموزش و پرورش از صدور مجوز استخدام 30 هزار معلم دیگر در این وزارتخانه خبر داد.
  16. در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس طرح شفافیت آراء نمایندگان، با ۱۵۳ رای موافق, ۶۳ مخالف و ۱۲ ممتنع رد شد.
  17. قرارگاه قدس سپاه از آزادی دو رزمنده مرزبان گروگان گرفته شده بدست گروهگ تروریستی جیش الظلم در شب گذشته (سه شنبه) خبر داد.
  18. پلیس راه مازندران از ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی و سفر به استان بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا خبر داد
  19. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نامه ای به رئیس مجلس خواستار بازگشت گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ به این کمیسیون شد.
  20. وزیر راه: به مناسبت دهه فجر ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل می‌شود.
  21. مدیرعامل پشتیبانی امور دام: به علت ورود نکردن بخش خصوصی به تامین نیاز جو، کمبود این محصول برای دامداران به وجود آمده که این کمبود طی چند روز آینده جبران می‌شود.
  22. سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور رای صلاحیتی دیوان بین المللی دادگستری در پرونده نقض های عهدنامه مودت 1955 در لاهه خبر داد.
  23. وزارت بهداشت: چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
  24. پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به دلیل شکایت بودوروف (بازیکن بلغارستانی و سابق تیم فوتبال استقلال تهران) بسته شد.
  25. وزیر بهداشت ایران می‌گوید شرکت بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا اعلام کرده که در ماه جاری میلادی، تحویل ۴.۲ میلیون دوز واکسن کرونا را به ایران در قالب سبد کوواکس آغاز می‌کند.
  26. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح شفافیت آرای که منجر به علنی‌شدن رای آنها در جلسات مجلس می‌شد، مخالفت کردند.
  27. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران روز چهارشنبه ۱۵ بهمن اعلام کرد که نخستین محموله از واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه، بعداز ظهر پنجشنبه وارد تهران خواهد شد.
  28. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، پیشنهاد فرانسه برای اضافه شدن عربستان سعودی به مذاکرات هسته‌ای با ایران و همچنین مذاکره مجدد درباره برجام را رد کرد و گفت: «هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد».
  29. به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) بیش از 400 بسته معیشتی در سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه توزیع شد.
  30. رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، رشته‌های صنعت پوشاک و نساجی مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر ایجاد می‌شود.
  31. توزیع گوشت قرمز ۷۰ هزار تومانی از اول اسفند
  32. سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نصب سانتریفیوژهای جدید IR2m و IR6 در نطنز و فردو خبر داد
  33. به مناسبت میلاد فرخنده و با سعادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، شهردار شاهین شهر با حضور در محل کار بانوان شاغل در شهرداری، این روز را به آنان تبریک و تهنیت گفت.
  34. دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان امرئز 16 بهمن ماه 1399 در آستانه چهل و سومین سالگرد دهه فجر به شهرستان شاهین شهر و میمه مسافرت و در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت و چند طرح دهه فجر دولت تدبیر و امید رونمایی خواهد کرد.
  35. براساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان آذر ۹۹ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۹ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار است که ۷ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۹۸۴ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است. این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۲۲ میلیون یورو محاسبه شده که ۶ میلیارد و ۴ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۶۱۸ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است. حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۹۸ معادل ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار بوده است.
  36. عیدی امسال کارکنان دولت یک میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شد.
  37. همزمان با فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا (س)، بازدید بانوان از برج میلاد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رایگان شد.
  38. قیمت نقره در معاملات روز سه شنبه حدود ۲ درصد کاهش یافت.
  39. سازمان جهانی بهداشت: آمار مبتلایان به کرونا در جهان برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.
  40. سومین پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب باریکه غزه به کنترل نیرو‌های مقاومت فلسطین درآمد.
  41. وزیر ارشاد: کرونا باشد یا جنگ؛ جشنواره فجر برگزار می‌شود.
  42. ژاپن برای کمک به حل مسئله برجام اعلام آمادگی کرد.
  43. برخی رسانه‌ها از انهدام کاروان تدارکات ارتش تروریست آمریکا در حاشیه بصره عراق خبر دادند.
  44. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور: نخستین محموله واکسن کرونا ۲ روز دیگر وارد کشور می‌شود.
  45. باشگاه پرسپولیس از توافق با ماریو بودیمیر بازیکن سابق کروات خود بر سر مطالبات او خبر داد.
  46. شهردار منطقه ۱۲: بخش شمالی پاساژ پلاسکو، ۱۵ بهمن‌ماه، دوباره بازگشایی خواهد شد.
  47. وزیر علوم: آموزش در دانشگاه ها مجازی و فعلا آموزش حضوری نداریم.
  48. سرمربی باشگاه بارسلونا اذعان داشت احتمال اینکه «لیونل مسی» در پایان سال جاری به دوران درخشان حضورش در نیوکمپ پایان دهد، زیاد است.
  49. جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک شرکت هرمی و دستگیری هر چهار عضو آن در شهرستان گیلانغرب خبر داد.
  50. وزیر علوم: فعلا افق مشخصی برای حضوری شدن آموزش در دانشگاه‎ها نداریم و همچنان آموزش به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.
  51. پلیس فتا موفق شده ۱۶ هزار سایت شرط بندی را مسدود کند. همچنین ۷۵۱ پرونده در این باره تشکیل شده است.
  52. بانک مرکزی: ۸۷۴۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو تامین ارز شد.
  53. نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران: دولت بایدن فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران را ادامه نخواهد داد، اما تلاش خواهد کرد که از طریق دیپلماسی، ایران را تحت فشار قرار دهد.
  54. وزیر علوم: ۲ سال است که اعزام دانشجو به خارج نداریم.
  55. واشنگتن: دولت بایدن تا کنون با ایران تماسی نداشته است
  56. چند طرح بزرگ وزارتخانه های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
  57. رئیس جمهور در حکمی، رضا مکنون، محمدرضا تابش، مجید عباسپور تهرانی و فرهاد دبیری را برای یک دوره ۳ ساله دیگر به عنوان "عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست" منصوب کرد.
  58.  نیروی انتظامی از جریمه ۲۰۰ هزار تومانی بیش از ۶۰ هزار خودرو در شب گذشته با اجرای طرح محدودیت تردد شبانه خبر داد.
  59. معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی از افزایش 1400 مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در سال جاری خبر داد.
  60. 15 بهمن آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده پاییز امسال است.
  61. نسل جدید ایران چک‌های 100 هزار تومانی با هدف افزایش امنیت و تسهیل مبادلات منتشر و به زودی توزیع خواهد شد.
  62. رئیس پلیس پایتخت: در طرح رعد ۴۱ حدود ۷۴۶ سارق، مالخر و کیف‌قاپ دستگیر شدند.
  63. شاخص کل بورس روز سه‌شنبه با ۲۸ هزار و ۲۴۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۰۵ هزار واحد رسید.
  64. سخنگوی پلیس ضمن ابراز تأسف از اظهارات حاجی دلیگانی گفت: نیروی انتظامی این اظهارات را تشویش اذهان عمومی دانسته و از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و مراجع قانونی موضوع را پیگیری می‌کند.
  65. مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان از آغاز بهره برداری ۲۲۳ پروژه روستایی این استان در چهارمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد.
  66. امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز‌ ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خبرداد؛ شاهین شهر میزبان مسابقات بین المللی ارتش های جهان
  67. نشریه پولیتیکو به نقل از فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا گزارش داد که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور برای کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در آلمان تعلیق شده است.
  68. رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مخالف انحصار و قیمت‌گذاری دستوری در خودروسازی هستیم، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که قیمت‌ها در بازار تعیین و دلالان و واسطه‌ها از بازار خارج شوند.
  69. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۱۸۹ نفر رسیده است.
  70. دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم با موضوع دولت سازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی و با حضور اساتید مطرح علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلامی کشور: دکتر موسی نجفی و دکتر نجف لک زایی پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۹ ساعت ۸: ۳۰ صبح، شاهین شهر - تالارشیخ بهایی
  71. رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: افزایش آلاینده‌های جوی در استان اصفهان تا پایان هفته در اصفهان ادامه دارد.
  72. سیزدهمین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان اصفهان از ساعت ۹ روز 13 بهمن ماه 1399 به صورت الکترونیکی آغاز شد که فرآیند تا ساعت ۱۲ ظهر به طول انجامید. تعداد اعضای خانه مطبوعات استان اصفهان ۲۸۴ نفر است که باید حداقل ۵۰ درصد از این افراد در انتخابات شرکت کنند تا انتخابات رسمیت داشته باشد که در پایان فرآیند رای گیری ۱۸۴ نفر آرا خود را به صورت الکترونیکی ثبت کردند. در این دوره از انتخابات رضا صالحی، زینب هاشمی، احمدرضا منزه، زهره قندهاری، مریم کربلایی، منصور گلناری و علی صالحی به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره و ناصر بهروان، حدیث زاهدی، علی حاجیان، امیراحمد زندآور و ناصر حضوربخش به عنوان اعضای علی البدل هیأت مدیره  منتخب اصحاب رسانه برای حضور در هیأت مدیره خانه مطبوعات انتخاب شدند. همچنین احمدرضا دهانی و حسین صادق‌زاده به عنوان بازرس اصلی و محمدرضا کلاهدوزان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند. انتخابات استان اصفهان همزمان با ۶ استان کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، خراسان شمالی، شهرستان‌های تهران و لرستان برگزار شد که میزان مشارکت در اصفهان ۶۴.۸ درصد بود.
  73. معاون وزیر خارجه سوریه گفت: کشورهای غربی همچنان از موضوع شیمیایی به عنوان سلاح در جنگ تحمیلی علیه سوریه و ابزاری برای خدمت به دستور کار این کشورها در سوریه و منطقه بهره می گیرند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+