اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/12/10    کد خبر: 15723018   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 18  دقیقه

عبور جان‌باختگان کرونا در جهان از مرز 2/5 میلیون نفر تا تمهیدات ویژه برای سفرهای نوروزی

عبور جان‌باختگان کرونا در جهان از مرز 2/5 میلیون نفر تا تمهیدات ویژه برای سفرهای نوروزی

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مخاطبین همیشگی این رسانه خبری می‌توانند، آخرین اخبار جهان، ایران و… در قالب مجله خبری جویا طی ۲۴ ساعت گذشته ازجمله اخبار کرونایی ایران و جهان و تمهیدات ویژه برای سفرهای نوروزی و... به شرح زیر مطالعه نمایند؛


  1. خبرگزاری فرانسه عصر پنجشنبه ۷ اسفند گزارش داد، طبق ارقامی که بر اساس آمارهای رسمی جمع‌آوری کرده تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان جان خود را ازدست‌داده‌اند از مرز ۲.۵ میلیون نفر عبور کرده است.
  2. یک مسئول دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل به شبکه «الجزیره»: تهران خواستار برداشته شدن تحریم‌ها توسط آمریکا طی ۳ ماه آینده است و بعد از آن ایران نیز به تعهداتش عمل می‌کند.
  3. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: دارایی‌های ضبط شده ایران تنها پس از رایزنی با آمریکا آزاد خواهد شد.
  4. وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی: مأموریت اصلی ما، امنیت است. ایران اولین و در وهله اول مشکلات جهان و منطقه است، اما قطعا برای اسرائیل یک تهدید است.
  5. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون اشاره به اقدام آمریکا در خروج قطعی و رسمی از توافق هسته‌ای، دست کشیدن ایران از اجرای داوطلبانه پروتکل‌الحاقی را شکستی جدی برای جامعه بین‌المللی دانست.
  6. رئیس پلیس راه مازندران: تمامی جاده‌های مازندران مانند هراز، سوادکوه، کندوان و کیاسر امروز جمعه ۷ اسفندماه باز بوده، ولی سطح راه‌ها به علت برف و باران در ارتفاعات لغزنده است.
  7. بانک مرکزی بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن ابلاغ کرد تا کسانی که در بانک برای دریافت این وام تشکیل پرونده داده‌اند تا پایان اسفند وام آن‌ها پرداخت شود.
  8. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: تمامی ناآرامی‌های سراوان به پایان رسیده است و کل استان در امنیت کامل قرار دارد و اوضاع تحت کنترل کامل ماموران انتظامی است.
  9. فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد: کلیه مشمولان اعزامی ۹۹/۱۲/۱ شهرستان دنا و محدوده آن که در اثر زلزله دچار آسیب شده اند و قادر به اعزام نشدند، اعزام آنان یک دوره تمدید می‌شود.
  10. رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: چون دو کشور پاکستان و افغانستان نیاز مبرمی به سوخت دارند تلاش می‌کنند که بخشی از سوخت خود را از مسیر کشور ما تامین کنند و متوصل به راهکار‌های غیرقانونی می‌شوند.
  11. ارتش ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای خواستار استعفا و کناره‌گیری نیکول پاشینیان از سمت نخست‌وزیری این کشور شد.
  12. سه زندانی ایرانی که از چندسال قبل در زندان‌های تایلند به سر می‌بردند برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.
  13. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: نتیجه تست کرونا ۲ نفر در قم نشان داد که به ویروس کرونا جهش‌یافته یا همان کرونا انگلیسی مبتلا شدند.
  14. رییس بیمارستان ابوذر اهواز: ۱۲ کودک مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند همچنین در سه هفته اخیر بیشترین تعداد بیماران کرونایی سرپایی را داشتیم.
  15. به نقل از اسکای نیوز، یک زن ۴۵ ساله انگلیسی اظهار کرد که ویروس کرونا مو‌های وی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و باعث ریزش شدید موی او به شکل تاسف آور شده است.
  16. استاندار کهگیلویه و بویراحمد: هیچ هموطنی به عنوان امدادرسان به شهر سی‌سخت سفر نکند.
  17. بانک مرکزي ايران به کره جنوبی هشدار داد در صورت آزاد نکردن دارایی های بلوکه شده ايران عليه آن کشور اقدام حقوقی خواهد کرد.
  18. شرکت فیسبوک روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه حساب‌های مرتبط با ارتش میانمار را به دلیل استفاده نظامیان این کشور از «خشونت مرگبار» علیه معترضان طرفدار دموکراسی خواهد بست.
  19. محمدرضا الوند، نویسنده و پژوهشگر تئاتر که در چند روز گذشته به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده بود، عصر امروز، پنجشنبه هفتم اسفندماه از دنیا رفت.
  20. حسينى رييس نمايندگى ايران در ابوظبى: صدور رواديد توريستى امارات براي ايرانيان از امروز شروع شده است.
  21. ظریف: آمریکا و اروپا علت کاهش تعهدات برجامی ایران را برطرف کنند.
  22. فرماندار زاهدان: در حمله عناصر گروه‌های شرور به پاسگاه کورین و قلعه‌بید، یک نفر از نیروهای ناجا به شهادت رسید.
  23. سخنگوی وزارت بهداشت: تاکنون ۱۱۲ نفر مبتلای قطعی به کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده اند که هشت نفر از آنها فوت شده اند.
  24. مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی: خرید توافقی محصولات پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی از استانهای جنوب کشور آغاز شد.
  25. خبرگزاری‌ بلومبرگ و یک خبرنگار ارشد رویترز گزارش داده‌اند به متن سندی دست یافته‌اند که آمریکا از اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد در راستای فشار بر ایران برای عمل به تعهدات هسته‌ای خود، قطعنامه‌ای توبیخی علیه جمهوری اسلامی تصویب کنند.
  26. رامین رضائیان مدافع ایرانی تیم السیلیه نامزد بهترین بازیکن هفته هفدهم لیگ ستارگان قطر شد.
  27. مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی ماشین‌سازی انتخاب شد.
  28. رئیس دفتر رئیس جمهور: لغو اجرای پروتکل الحاقی برای آژانس و اعضای برجام خوشايند نيست.
  29. نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، عوارض ۱۲ درصدی گمرکی برای گوشی‌های وارداتی بالای ۶۰۰ دلار تعیین کردند.
  30. واکنش روسیه به تعلیق پروتکل الحاقی توسط ایران: امیدواریم طولانی نشود
  31. سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک اعلام کرد: سوده صدرایی گردشگر ایرانی که در میانمار گرفتار شده بود به سلامت از این کشور خارج شد.
  32. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: شناسایی ۴ مورد جدید مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی در استان مرکزی
  33. سخنگوی کاخ سفید: ایران را مسئول حملات راکتی عراق می‎دانیم.
  34. کاخ سفید: اقدامی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران انجام نداده‌ایم
  35. رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا: پلاک‌های دزدی، وارد فهرست سیاه می‌شود و به هیچ وجه واگذار نخواهد شد
  36. معاون تعزیرات حکومتی استان تهران از اجرای طرح نوروزی تعزیرات از ۱۵ اسفند خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد
  37. ۳۰۰۰ حقوقدان انقلابی در حمایت از قانون اقدام راهبردی مجلس، لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت بیانیه‌ای صادر کردند.
  38. پلیس ملی اکوادور: به دنبال ناآرامی در سه زندان در گایاکیل، کوینسا، لاتاکونگا، بیش از ۶۷ تن کشته شدند
  39. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 112 میلیون و 648 هزار و 308 نفر رسید
  40. متقاضیان آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ که به کرونا مبتلا هستند، از روز چهارشنبه فرم خوداظهاری ویژه کرونا را تکمیل میکنند/ این داوطلبان در حوزه‌ای جداگانه آزمون می‌دهند
  41. شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، از آغاز ثبت نام دوگانه سوز کردن خودرو‌های مسافربر اینترنتی، سواری کرایه های بین شهری و سرویس مدارس خبر داد.
  42. سخنگوی سازمان غذا و دارو: تزریق واکسن کرونا فعلا اجباری نیست، اما احتمالا در آینده و با گسترش واکسیناسیون، ارائه برخی خدمات اجتماعی به مردم مستلزم داشتن گواهی واکسیناسیون می‌شود
  43. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اعزام هیئتی به سیستان و بلوچستان برای رسیدگی به اتفاقات اخیر در سراوان خبر داد
  44. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پایان کار کمیسیون مشترک درباره پالرمو و سی. اف. تی خبر داد
  45. مقامات ارشد اسرائیل و عربستان درباره تصمیم دولت جدید آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران رایزنی کرده‌اند
  46. رئیس جمهور افغانستان: فرصت خوبی بیش از هر زمان دیگری برای دستیابی به صلح با جنبش طالبان داریم
  47. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه: هندوراس استفاده از واکسن اسپوتنیک وی را تایید کرد
  48. سخنگوی کاخ سفید: گزارش مربوط به قتل خاشقچی به زودی منتشر می‌شود و جو بایدن برای ابراز نگرانی‌هایش تردید به خود راه نخواهد داد.
  49. فعالان محیط زیست اروپا: یک سوم ماهی‌های آب شیرین در معرض نابودی‌اند.
  50. پیکر انیس نقاش، مبارز لبنانی در بیروت تشییع و به خاک سپرده شد
  51. هر کیلو مرغ تنظیم بازاری با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، تخم مرغ کیلویی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان، شقه گوسفندی ۱۱۹ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۱۰ هزار تومان، خیار رسمی ۷۸۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان، پرتقال تامسون جنوب ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.
  52. سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۷ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۱ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.
  53. امروز (چهارشنبه ششم اسفند ماه) در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهری به مناسبت فرا رسیدن 13 رجب مصادف با ولادت امام علی (ع) از 13 دستگاه اتوبوس بازسازی شده با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال جهت فعالیت مجدد در ناوگان حمل و نقل شهری رونمائی شد.
  54. سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پنج پروژه شاخص استان اصفهان اختصاص یافت.
  55. وزیر راه و شهرسازی از تکمیل و بهره برداری آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
  56. رهبر معظم انقلاب، «سیدمرتضی علم‌الهدی» را یکی از برجستگان تاریخ اسلام و از جمله مفاخر علمی در فقه، کلام، ادب، حدیث و تفسیر برشمردند.
  57. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کلنگ ساخت خانه ‌های تخریب شده درشهرستان دنا به زمین زده شد وتسهیلات پرداختی به واحدهای بازسازی شهری در مناطق زلزله زده سی سخت ۱۸۵ میلیون تومان است.
  58. منصور خائف پناه هنرمند هنرهای سنتی و پیرغلام اهل بیت (ع) در شیراز چشم از جهان فروبست.
  59. علی مطهری نایب رییس سابق مجلس، صبح امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود.
  60. فرماندار شهرستان زاهدان گفت: با هوشیاری نیروی انتظامی حمله اشرار مسلح با سلاح های سبک و نارنجک انداز به پاسگاه کورین زاهدان ناکام ماند.
  61. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا امروز هیچ محدودیتی برای سفر هوایی در نوروز وجود ندارد، اما در صورت اعلام ستاد مبارزه با کرونا محدودیت سفر با هواپیما به برخی استان‌ها برقرار خواهد شد.
  62. وزیر بهداشت از آغاز فاز دوم واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: ۲۰ هزار سالمند و معلول از فردا واکسن کرونا را دریافت می‌کنند؛ امیدواریم تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰، اکثر گروه‌های هدف واکسینه شوند.
  63. کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی گفت: میانگین بارشی استان اصفهان از مهرماه تاکنون به ۹۶ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه در بلند مدت ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
  64. فرمانده نیروی انتظامی از درخواست این نیرو از وزارت بهداشت برای اختصاص سهمیه واکسن کرونا به ماموران پلیس خبر داد.
  65. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای رئیس جمهور به میان مردم بیا، آقای استاندار به حاشیه شهرهایی که در آن مسئولی بیا و ببین که مردم چگونه زندگی می کنند.
  66. مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی با بیان اینکه دولت ها تنها نهاد تصمیم گیر در کشور نیستند، گفت: دولت ها نباید انتظار داشته باشند از فرش قرمز رد شوند، بالای تخت بنشینند وهمه مطیع و پیرو آنها باشند. در چنین حالتی دیگرنیازی به دولت نیست؛ چراکه چنین دولتی به جای حل مشکلات کشور به دنبال آقایی بر مردم است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+