اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1400/7/27    کد خبر: 15723583   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

در گفت و گو با خانم دکتر رضایی؛

تزریق ژل صورت و بوتاکس

تزریق ژل صورت و بوتاکس

  یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: به هنگام تزریق ژل صورت و بوتاکس باید از بوتاکس‌های مرغوب که دارای استانداردهای جهانی هستند استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، این بار برای تهیه یک گزارشی در خصوص معایب و محاسن ژل صورت  و بوتاکس به سراغ دکتر مینا رضایی پزشک زیبایی پوست، مو و همچنین تناسب اندام رفتیم.


  • ژل صورت یا بوتاکس چیست و بهترین مارک‌های آن کدام می‌باشد؟

بوتاکس دارویی هست به نام بوتولینیوم که موقت عضله را فلج می‌کند به صورتی که فرد نمی‌تواند عضلات صورت را حرکت دهد و یک ناحیه صاف و یکدست را به ما هدیه می‌دهد.

به هنگام تزریق ژل صورت و بوتاکس باید از بوتاکس‌های مرغوب که دارای استانداردهای جهانی هستند استفاده شود مانند بوتاکس مسپوت، دیسپورت، دیستون و نورونوکس.

همچنین از بوتاکس‌های چینی و بدون تاییدیه وزارت بهداشت نباید استفاده شود چون عوارض خیلی زیادی دارد و حتما مارک‌های مصرفی بوتاکس باید تابع استانداردهای جهانی باشد، به علاوه اینکه مرغوب و با کیفیت باشد.

  • به طور کلی هدف از تزریق ژل صورت چیست و انواع آن کدام می‌باشد؟

یکی از کارهایی که برای زیباسازی صورت و جوانسازی پوست انجام می‌دهیم، تزریق ژل (فیلرها) هستند، فیلرها چند دسته هستند نوع اول ژل‌ها هستند که نوع قدیمی ‌آن بوده و دائمی ‌می‌باشد و بهتر است استفاده نشود و از ژل‌های جدیدی که بیشتر از جنس هیالورونیک اسید هستند و دارای کیفیت و استاندارهای جهانی می‌باشد استفاده شود.

نوع دوم چربی‌ها هستند که در کتابهای تخصصی پوست از چربی‌ها به عنوان بهترین فیلرها یاد می‌شود به خاطره اینکه از خود فرد گرفته می‌شود و به خود فرد تزریق می‌شود ولی چربی ممکن است شرایط تزریق مشکل‌تری داشته باشد چون در ابتدا از بیمار گرفته می‌شود.

چربی در جلسه اول که تزریق می‌شود بیش از 70 تا 80  درصد آن چربی جذب می‌شود و به طور متوسط به فاصله دو ماه در جلسه اول و دوم و سوم تزریق صورت می‌گیرد. در جلسه دوم و سوم در واقع کار پرکنندگی صورت می‌پذیرد.

نوع سوم مزوژل‌های هیالورونیک با غلظت متفاوت و کمتر هستند همراه بقیه اسیدهای و ویتامین‌های مورد نیاز پوست که می‌تواند به صورت جوانسازی کامل و یکنواخت برای پوست انجام شود.

  • آیا تزریق ژل صورت دردناک است؟ مراقبت‌های قبل و بعد از عمل چه می‌باشد؟

تزریق ژل صورت یکی از راحت‌ترین و بهترین کارهایی که بخصوص برای زیبایی صورت، گونه، لب‌ها، زاویه سازی فک، خط خنده و شقیقه‌ها استفاده می‌شود.

در تزریق ژل صورت مراقبت‌های قبل از عمل چیز خاصی نبوده و مراقبتهای بعدش در واقع این هست که از آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد التهاب استفاده شود برای کم کردن التهابی که پس از تزریق ژل صورت گرفته و اینکه امکان عفونت را از بین ببرد.

  • آیا امکان تزریق ژل لب به گونه وجود دارد؟

ژل‌ها با غلظت‌های مختلف برای قسمت‌های مختلف صورت استفاده می‌شود به طور مثال ژلی که به لب تزریق می‌شود مناسب گونه نیست و با توجه به این میزان جذب و میزان حرکت صورت بهتر هست که ژل مخصوص همان ناحیه استفاده شود.

  • تزریق بوتاکس در کدام نواحی انجام می‌شود؟

تزریق ژل صورت برای پرکنندگی نواقص صورت استفاده می‌شود که بیشتر در نواحی تحتانی صورت هست. همچنین در زیر چشم‌ها برای پرکردن گودی و تیرگی زیر چشم، در شقیقه‌ها، برای صاف کردن و جلوگیری از نواقص بینی، برای خط خنده، خطوط دور لب، خطوط لایه لایه که خطوط اندوه هستند و پرکنندگی اطراف چانه که در اثر افزایش سن ایجاد می‌شود استفاده می‌شود.

همچنین برای زاویه سازی فک و پرکردن گونه‌ها، زیباسازی و فرم دهی لب‌ها و گاهی زیاد کردن ارتفاع لب که روش روسی هست انجام می‌شود.

اما برای قسمت فوقانی صورت و برای جوانسازی و رفع چین و چروک‌های پیشانی خط اخم و دور چشم و به اصطلاح خطوط پنجه کلاغی دور چشم و خطوط خرگوشی روی بینی از بوتاکس استفاده می‌کنیم.

  • عوارض تزریق ژل و بوتاکس چیست؟

بعد از تزریق ژل صورت و بوتاکس عوارض خاصی دیده نشده، گاهی عوارض نه بدلیل نوع مواد و نوع تزریق پزشک، بلکه بدلیل عدم مراقبت‌های بعدی تزریق بوتاکس مثل افتادگی پلک ایجاد می‌شود که آن هم درمان خاص خودش را دارد و در حدود سه تا چهار هفته برطرف می‌شود ولی به طور کلی اگر بوتاکس مرغوب باشد، آلرژی یا واکنش‌های خاصی دیده نشده و مشکلی بوجود نمی‌آید.

  • بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

تزریق ژل و بوتاکس از جوانی به بعد انجام می‌شود. خیلی ارتباط با سن افراد ندارد بلکه ارتباط به ژنتیک صورت و چین و چروک، لاغر شدن صورت، و حرکات میمیک صورت دارد که چه بسا افراد با سنین کم بیشتر و در سنین بالاتر کمتر باشد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+