اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1400/8/30    کد خبر: 15723634   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

یادداشت؛

رولت روسی در شهرداری شاهین‌شهر

رولت روسی در شهرداری شاهین‌شهر

  سردبیر هفته‌نامه خبررسان گفت: شورایی می‌رود. یک عده دیگر می‌آیند و به‌جای انتخاب یک شهردار شش‌دانگ منطبق با معیارهای مدنظر خود، یکی را انتخاب می‌کنند و اندک زمانی می‌چرخانند تا ببینند همان است که میا نه

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، زینب زمانی ناغانی سردبیر هفته‌نامه خبررسان طی یادداشتی با عنوان «رولت روسی در شهرداری شاهین‌شهر» آورده است؛ عجز در انتخاب یک شهردار کارآمد و توانمند برای شاهین‌شهر همچون یک بیماری مسری از شورایی به شورای دیگر منتقل شده و به‌نوعی می‌توان ادعا کرد که این اختلال ژنتیکی با تغییر نسل شوراها، پرقدرت تر از قبل به نشو و نمای خود ادامه می‌دهد.


شورایی می‌رود. یک عده دیگر می‌آیند و به‌جای انتخاب یک شهردار شش‌دانگ منطبق با معیارهای مدنظر خود، یکی را انتخاب می‌کنند و اندک زمانی می‌چرخانند تا ببینند همان است که می‌خواستند یا نه!

این‌گونه انتخاب‌ها بیشتر به بازی رولت روسی شبیه است که فشنگی درخشاب خالی اسلحه کمری گذاشته و آن را می‌چرخانند و بعد ماشه را فشار می‌دهند و شانس خود را در شلیک گلوله به هدف که خودشان یا دیگری است می‌آزمایند.

متأسفانه شهرداران انتصابی در دوره قبل به همین صورت انتخاب می‌شدند و هیچ‌کدام کارآمدی و کار آیی مطلوب اعضای شورا که با سیستم "الله‌بختکی" انتخاب می‌کردند را نداشتندِ.

هیچ یک از شهرداران، در این بازی پرهزینه، آن گلوله‌ای نبود که به هدف نشسته و انتظارات مردم را برآورده سازد.

البته با اتمام کار شورای قبلی، امیدها برای بهبود شرایط در شورای جدید هر روز بیشتر و بیشتر شد و با تعریف و تمجیدی "وه" از اعضای شورای جدید می‌شد همه منتظر یک اتفاق تازه بودند. انتخاب شهردار از بدنه شهرداری تا حد زیادی خبر از بهبود وضعیت می‌داد اما متأسفانه اختلال سندرم انتخاب بی‌قرار اهالی شورا موجب شد که اول یک عضو شورای شهر و بعد خود شهردار استعفا بدهند و همه را متحیر کنندِ.

به‌راستی شاهین شهری که نماینده‌اش می‌تواند عضو هیات رئیسه مجلس کشور شود و همه‌ساله چندین نخبه فرهنگی، هنری، ورزشی و علنی معرفی می‌کند هنوز شهرداری در تراز اهالی فهیم و فرهیخته‌اش ندارد؟!

چه کسی پاسخگوی اختلال در روند توسعه شهر که کمترین عارضه جانبی تغییر مکرر شهرداران در سال‌های اخیر بوده، خواهد بود؟!

یک شهردار لایق تازه از سال سوم شهردار شدن می‌تواند بر کلیه امور شهری تسلط یافته و برای ارتقاء وضعیت شهر برنامه‌ریزی کند و شاید به همین خاطر است که در شهرهای ژاپن و اسکاندیناوی شاهد کار شهردارانی با بیش از نیم‌قرن تجربه شهردار بودن هستیم که حتی نشانی خانه شهروندان یک شهر دویست سیصد هزارنفری را هم در حافظه دارد.

البته ما به‌عنوان یک شهروند از پشت پرده این قضایا بی‌خبر بوده و فقط اثرات و تبعات نامیمون آن را می‌بینیم اما از مسئولان رده‌بالاتر انتظار می‌رود در این قضیه ورود کرده و اجازه ندهند این‌گونه موارد اعتماد عمومی را خدشه‌دار سازد و موجبات بدبینی مردم را فراهم آورد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+