اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/2/16    کد خبر: 15724166   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

فرماندار شاهین شهر و میمه:

مصوبات شورای شهر بدون تأیید کمیته تطبیق ضمانت اجرایی ندارد

مصوبات شورای شهر بدون تأیید کمیته تطبیق ضمانت اجرایی ندارد

  فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: مصوبات شوراهای شهر و روستا بدون عبور از کمیته تطبیق ضمانت اجرایی ندارد.

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، سیدمحمدرضا کاظمی طبا ظهر پنجشنبه در همایش گرامیداشت شوراهای شهرستان شاهین شهر و میمه با تقدیر و تشکر از نقش شوراها در کمک به دولت اظهار داشت: بسیاری از کم و کاستی‌ها ما دولت مردان در ارائه خدمات به مردم توسط شوراها جبران می‌شود.


وی با بیان اینکه در دفاع از حقوق مردم با هیچ کسی عقد اخوت نبسته ایم، افزود: از طرف دیگر باید در راستای حفظ و منزلت شورا بسیار تلاش کرد چرا که شوراها مغز متفکر منطقه محل خدمت خود هستند.

فرماندار شاهین شهر و میمه با بیان اینکه قانون به صراحت دخالت اعضای شورای شهر را در امور اجرایی تخلف اعلام کرده است، ادامه داد: در قانون وظایف شوراها در دو بعد برنامه ریزی یا ریل گذاری و نظارت به خوبی معین شده است.

وی بر بحث دقیق نظارت بر حساب رسی ها و گزارش‌های حسابداری تاکید کرد و بیان داشت: اعضای شورا انتظار می‌رود که بر قانون شورای به خصوص مفاد ۸۰، ۶۷ و ۶۸ اشرافیت کامل داشته باشند.

کاظمی طبا از اعضای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه خواست مباحث بافت‌های فرسوده، برنامه پنج ساله توسعه، بخشنامه سند تحول دولت مردمی در ابعاد مختلف و همچنین موضوع تخصیص ارزش افزوده را پیگیری کنند تا شهرداری‌ها تحت امر بتوانند پاسخگوی مطالبات به حق مردمی باشند.

**لزوم دقت اعضای شورا در زمان مکاتبات رسمی

وی از اعضای شوراهای شهر و روستا خواست در هنگام مهر و شماره مکاتبات رسمی بسیار دقت کنند و افزود: طبق قانون اعضای شورا نمی‌توانند در کمیسیون معاملات و مالی شهرداری عضو شوند و تنها حق معرفی نماینده دارند.

فرماندار شاهین شهر و میمه با تاکید بر اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا باید در حوزه اموال منقول و غیر منقول دقت کنند، گفت: مصوبات تصویب شده باید در درون سایت شوراها بارگذاری و به اطلاع عموم مردم برسد.

وی با بیان اینکه مصوبات شوراهای شهر و روستا بدون عبور از کمیته تطبیق ضمانت اجرایی ندارد، بیان داشت: در سال‌های گذشته واژه ابهام و غیرابهام و تأیید و رد وجود داشت اما بر اساس ابلاغ وزارت کشور واژه ابهام و غیر ابهام برداشت شده و تنها تأیید و رد وجود لذا اعضای شورا در ارسال مصوبات خود نهایت دقت را داشته باشند.

کاظمی طبا با تاکید مجدد بر اینکه شما شورای شهر و روستا هستید نه شورای شهرداری و دهیاری تصریح کرد: حتماً مسائل و مشکلات حوزه خود را منعکس کنید و ما تا جایی بتوانیم از طریق استانداری اصفهان و نماینده مجلس در راستای حل و فصل آنها گام بر خواهیم داشت.

کد خبر؛ 24166

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+