اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/7/15    کد خبر: 15724873   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

امام‌جمعه شاهین‌شهر؛

مسئولان نسبت به مدیریت فضای مجازی اهتمام ویژه داشته باشند/به‌شدت نیازمند استقلال سایبری هستیم/ماهواره‌ها در خانه‌های ایرانی تبدیل به جنگ‌افزار شده‌اند

مسئولان نسبت به مدیریت فضای مجازی اهتمام ویژه داشته باشند/به‌شدت نیازمند استقلال سایبری هستیم/ماهواره‌ها در خانه‌های ایرانی تبدیل به جنگ‌افزار شده‌اند

  امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: درحالی‌که همه کشورهای دنیا بر فضای مجازی خود مدیریت می‌کنند، متأسفانه بی در و پیکرترین فضای مجازی جهان را ایران دارد.

به گزارش خبرنگار صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی  با اشاره به حکمت ۳۷۱ نهج‌البلاغه تصریح کرد:  امام علی (ع) در این حکمت اشاره دارند که هيچ شرافتى برتر از اسلام نيست و هيچ عزتى گران‌بهاتر از تقوا، هيچ پناهگاهى بهتر و نگهدارنده‌تر از ورع و پرهیزکاری نبوده، هيچ شفيعى نجات‌بخش تر از توبه، هيچ گنجى بى نياز كننده تر از قناعت و هيچ سرمايه اى براى از بين بردن فقر بهتر از رضا به مقدار حاجت نمی‌باشد و آن‌کس كه به مقدار نياز اكتفا كند به آسايش و راحتى هميشگى دست‌یافته و در فراخناى آسودگى جاى گرفته است درحالی‌که دنياپرستى كليد رنج و بلاو مَركب تعب و ناراحتى است و حرص و تكبر و حسد انگیزه‌هایی هستند براى فرو رفتن در گناهان، و شر و بدكاری و جامع تمامی این عیب‌هاست.


وی به آلودگی‌های فضای مجازی و فرهنگی اشاره داشتند و افزود: امروز برای بسیاری از عوام این پرسش به‌عمل‌آمده است که شما خواص چگونه فعالیت کرده‌اید که امروز دست‌پخت شما بعد از گذشت 43 سال چنین شرایطی شده است.

خطیب نماز جمعه‌های شاهین‌شهر در ادامه با بیان اینکه کار دشمنان تخریبی و کار ما طلبه‌ها تربیتی و آموزشی است به سؤال مطرح شده در بالا پاسخ داد و گفت: تعداد همه طلب‌های کشور به‌اندازه تعداد دانشجوی‌های دانشگاهی مانند اصفهان هم نیست. طلبه‌های ما عموماً حقوق‌بگیر نیستند و اغلب زندگی را با فعالیت در مساجد و سایر نهادی فرهنگی گذران می‌کنند. به همین علت کار اصلاحی به‌شدت سخت شده است و کار تخریبی به‌نوعی راحت و به‌سرعت در حال پیشروی است.

وی با بیان اینکه دولت قبل (حجت‌الاسلام حسن روحانی) به رها بودن فضای مجازی افتخار می‌کرد، بیان داشت: درحالی‌که همه کشورهای دنیا بر فضای مجازی خود مدیریت می‌کنند، متأسفانه بی در و پیکرترین فضای مجازی جهان را ایران دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: علت اینکه در بسیاری از اوقات حرف حق شنیده نمی‌شود، همین ولنگاری فضای مجازی در ایران است. ایران رتبه اول گوشی‌های آلوده جهان را دارد.

وی متذکر شد: در داخل کشور مرزبانی برای جغرافیای فضای سایبری خود نداریم به همین خاطر ذهن و فکر و روح روان مردم را این شبکه‌های اجتماعی به‌هم‌ریخته است. یک ایرانی 56 برابر سایر مردم دنیا دروغ از فضای مجازی می‌شنود. 18 مهر روز جهانی سلامت روح و روان نام‌گذاری شده است. هیچ انسان عاقلی فکر و ذهن مردم خود را به دست دشمنان خود قرار نمی‌دهد.

خطیب نمازجمعه‌های شاهین‌شهر ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ سواد رسانه‌ای در بین مردم از سوی مسئولان گفت: اگر آموزش‌های سواد رسانه‌ای را در بین خانواده‌ها ترویج ندهیم گرفتار باتلاقی خواهیم شد که بیرون آمدن از آن به این راحتی‌ها نخواهد بود.

وی تأکید کرد: مسئولان و مردم بدانند اگر استقلال سایبری نداشته باشیم در آینده نچندان دور نه دین خواهد ماند، نه دموکراسی و نه خبری از جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن خواهد بود باید تا دیر نشده است یک فکری به حال فضای مجازی و مدیریت آن کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه مالک شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام یک یهودی، اسلام هراس و ایران ستیز است. اظهار داشت: اگر بخواهیم با مقتضیات زمان جلو برویم دیگر هیچ آخرتی برای ما باقی نخواهد ماند به همین خاطر باید به‌شدت خانواده‌های ایرانی مراقب مکر و حیله این‌گونه شبکه‌های اجتماعی باشند.

وی به فراوانی ماهواره در خانه ایرانی‌ها نیز اشاره داشت و گفت: وقتی دستگاهی به نام ماهواره داخل خانه‌های مردم که هزاران کانال شبهه افکن دریافت می‌کند تا ذهنیت مردم را نسبت به اسلام و انقلاب و آرمان‌های آن شست‌وشو مغزی دهد این دیگر آزادی رسانه‌ای نیست؛ بلکه بردگی رسانه‌ای است. زمانی که ماهواره به خانواده ما خوراک می‌دهند. ماهواره‌ها به جنگ‌افزار تبدیل شده‌اند نه نرم‌افزار..!

حجت‌الاسلام هاشمی از تحت‌تأثیر قرار گرفتن برخی محاسبات مسئولان نظام توسط شبکه‌های معاند لندن نشین سخن گفت و اظهار داشت: خیلی از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر که زیر 15 سال بودند تحت تأثیر انتشار محتوای دروغین همین شبکه‌های اینترنشنال، بی‌بی‌سی، من و تو، رادیو فردا و صدای آمریکا و کانال‌های منافقین کوردل قرار گرفته بودند.

وی خاطرنشان ساخت: همه مشکلات ما از آنجایی شروع شد که تربیت فرزندان خود را به دست بی‌تربیت ترین افراد تاریخ از جمله همجنس‌بازان، سلبریتی‌ها و غیر سپردیم این اقشار در راستای اهداف پلید و وابسته بودن به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خانواده‌های ایرانی را به انواع و اشکال مختلف دعوت به آشوب و اعتراض و اعتصاب می‌کنند این همان بخشی از ناتوی فرهنگی است که دشمنان به راه انداخته‌اند و چند سال پیش هم مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید جدی داشتند.

خطیب نمازجمعه‌های شاهین‌شهر در ابتدای های خطبه‌های دوم با اشاره به حکمتی از حکمت‌های نهج‌البلاغه اظهار داشت:  امام علی علیه‌السلام، وقتى از جنگ صفین برگشت و به قبرستان پشت دروازه کوفه رسید رو به مردگان کرد. اى ساکنان خانه‌های وحشت‌زا، و محله‌های خالى و گورهاى تاریک، اى خفتگان در خاک، اى غریبان، اى تنها شدگان، اى وحشت‌زدگان، شما پیش از ما رفتید و ما در پى شما روانیم، و به شما خواهیم رسید. امّا خانه‌هایتان دیگران در آن سکونت گزیدند و امّا زنانتان با دیگران ازدواج کردند، و امّا اموال شما در میان دیگران تقسیم شد این خبرى است که ما داریم، حال شما چه خبر دارید (سپس به اصحاب خود رو کرد و فرمود) بدانید که اگر اجازه سخن‌گفتن داشتند، شما را خبر می‌دادند که: بهترین توشه، تقوا است.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تأمین‌کنندگان نظم و امنیت جامعه و همچنین فرار رسیدن روز پست و هفته پست به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره داشتند و گفت: وحدت واژه بسیار مهمی است. فرعون در قرآن نماد تفرقه هست. اصلی‌ترین رویکرد فرعون ایجاد تفرقه برای حفظ حکومت بود. یکی از سیاست‌های اصلی کشورهای غربی همچون انگلیس تفرقه انداختن و حکومت‌کردن است. به همین خاطر واژه وحدت در بین مسلمانان جهان به‌کلی می‌توانند تمامی برنامه‌ها و حیله‌های آنان را نقش بر آب کند.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه یکی از کارهای تفرقه‌افکنی موج دین هراسی، ایران هراسی، انقلابی هراسی، تشییع هراسی است. تصریح کرد: انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و یهودی‌ها دین مبین اسلام را به جهان خشن معرفی می‌کنند. معنویت‌های کاذب را به‌جای آن قرار می‌دهند. تا بتوانند به اهداف خود که همان سلطه بر جهان هست دست پیدا کنند؛ اما خدا همیشه با مؤمنان و پرهیزکاران بوده است.

وی ترویج خشونت در بین مسلمانان را یکی نشانه‌های استیصال دشمنان عنوان کرد و گفت: باید برای روشنگری و تبیین این امر به‌شدت تلاش کنیم. چرا که در همین آشوب‌های اخیر برخی تجهیز و حمایت‌کنندگان آشوب گران اصلاح‌طلبان و سلبریتی‌ها بودند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قراردادن مقرر تروریست‌های ساکن اقلیم کردستان بیان داشت: باید مسئولان اهتمام ویژه به راه‌اندازی شبکه و اینترنت امن ملی داشته باشند که این امر یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است.

کد خبر؛24873

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+