اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/7/27    کد خبر: 15725024   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

شوراهای شهر، درگیر عدم توازن اختیارات، قوانین و توقعات هستند

شوراهای شهر، درگیر عدم توازن اختیارات، قوانین و توقعات هستند

  رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: امروز اعضای شوراهای شهر در کشور و استان البرز درگیر عدم توازن اختیارات، قوانین و توقعات هستند و تاکنون اقدامی در راستای بروزرسانی این قوانین در کشور صورت نگرفته است.

به گزارش صدای جویا از البرز،  گعلی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج امروز در اولین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی دوره ششم شوراهای شهرهای استان البرز که در سالن فارابی تالار شهیدان‌ نژاد فلاح کرج برگزار شد، با اشاره به قانون شهرداری ها که در تیر ماه ۱۳۳۴ مصوب شد، مطرح کرد: امروز اعضای شوراهای شهر در کشور و استان البرز درگیر عدم توازن اختیارات، قوانین و توقعات هستند.


وی افزود: اگر به سال های ابتدایی تصویب قانون‌ مذکور بازگردیم، در می یابیم که ابعاد و توقعات شهروندان متناسب با جمعیت و وسعت شهرها بود اما در سال های پس از آن تا به امروز اقدامی در راستای بروزرسانی این قوانین در کشور ما صورت نگرفته است. صحبت های امروز ما انتقاد از دانشگاه ها و وزارتخانه ها نیست بلکه واقعیت هایی است که امروز با آن ها درگیر هستیم. برای اجرای همه طرح های شهری باید با وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط با کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی استان هماهنگ باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: دستگاه های مذکور متولی هستند و می توانند قانون خاصی برای خود تصویب کنند و عملا حوزه عملکرد ما را در مدیریت شهری تحت الشعاع قرار می دهند. در حالی از توقعات مردم سخن گفته می شود که نمی توان برای آن ها کاری انجام داد. بارها در رابطه با موضوعی، مشاوره هایی انجام و جلساتی تشکیل شده اما نماینده یک دستگاه که هیچ اطلاع و تخصصی در زمینه موارد مطروحه ندارد در جلسات حضور پیدا کرده و با یک جمله، همه برنامه ریزی ها را بر هم‌ می زند و مانع اجرای طرحی می شود که ماه ها برای آن برنامه ریزی شده است.

قاسم پور اذعان کرد: امیدواریم این‌ جلسات که به منطور هماهنگی بین شوراهای اسلامی برگزار می شود منتج به خروجی مطلوب شود که بتوان برای انجام امور ‌امروز و برگزاری کارگاه های جدید برنامه ریزی کرد و سپس با استفاده از ظرفیت قوانین و هم اندیشی ها، نوع کارکردهای شهرها تعریف و بر اساس آن ها برای محیط زندگی مردم‌ تصمیم‌گیری و با توجه به سایر جنبه های اقتصادی و اجتماعی تصمیمات لازم اتخاذ و اجرایی شود. کد خبر؛ 25024

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+