اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/8/6    کد خبر: 15725105   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

وزیر اقتصاد:

سال گذشته ۳۴۰ همت معافیت مالیاتی داشتیم/صدور الکترونیکی مجوز ۱۰۰ هزار کارآفرین

سال گذشته ۳۴۰ همت معافیت مالیاتی داشتیم/صدور الکترونیکی مجوز ۱۰۰ هزار کارآفرین

  وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نظام بی عدالتی در گرفتن مالیات‌ها را اصلاح کردیم و بر روی آن‌هم نظارت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از مهر سید احسان خاندوزی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شاهین شهر با تسلیت حادثه تلخ و تروریستی شاه چراغ شیراز اظهار داشت: ما چاره‌ای جز حرکت به سمت تحول اقتصادی و تجدید نظر در مسیرهای خود نداریم چرا که تکرار مسیرهای گذشتگان در حوزه اقتصاد به نفع کشور نیست.


وی با بیان اینکه نظام تغییر در مناسب‌ها و سیاست را باید از فرمانداری، استانداری آغاز و در سطح ملی تسری داد، افزود: با این روند می‌توان شاهد تحول خوب اقتصادی در کشور بود.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه وضعیتی که امروز من و شما میراث دار آن هستیم وضعیت مدیریتی غلط در گذشته است، ادامه داد: البته در جاهایی هم اقدامات مثبتی داشته‌ایم.‌

وی با بیان اینکه اول ما باید برای تحول و تاب و صبر جامعه تلاش کنیم، اضافه کرد: مجموع میزان عوارض آلایندگی به شهرداری برگشت و میزان مالیات‌ها خیلی بیشتر از سال ۹۹ بود که این امر نخستین اقدام تحولی بود.

بازگشت پرونده مالیاتی شرکت‌های استانی از تهران به مراکز استان‌ها

خاندوزی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های استانی که پرونده‌های مالیاتی آنها در تهران رسیدگی می‌شود را به استان برمی‌گردانیم، افزود: ما باور داریم که اگر بخواهیم میسر گذشتگان را ادامه دهیم هیچ اتفاقی در حوزه تقویت معیشت مردم نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه مالیات گرفتن به بهای تضعیف کردن تولید کننده، سیاست وزارت اقتصاد و دارایی نیست، اضافه کرد: امسال خود دولت پیشنهاد داد ۵ درصد نرخ گرفتن مالیات از فعالیت‌های اقتصادی کاهش پیدا کند، همچنین نوع اعلام معافیت‌ها را هم در سراسر کشور ضابطه مند کردیم.

سال گذشته ۳۴۰ همت معافیت مالیاتی داشتیم

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۰ همت معافیت مالیاتی داشته‌ایم، ادامه داد: نظام بی عدالتی در گرفتن مالیات‌ها را اصلاح کردیم و بر روی آن‌هم نظارت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در موضوع مالیات اصناف هم همین نگاه را داریم و تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم جلوی فرارهای مالیاتی را نیز بگیریم، گفت: باید جلوی افرادی که در کشور از راه‌های مختلف فرار مالیاتی دارند گرفته شود و از کارآفرین‌هایی که شفافیت مالیاتی دارند، حمایت کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی اصلاحات ساختارهای مالیاتی را از خود شروع کرده و با پرسنل متخلف نهادهای مالیاتی برخوردهای خوبی شده است، ابراز داشت: کار را برای فعالان اقتصادی آسان کردیم و پای حذف امضاهای طلایی ایستادیم.

صدور الکترونیکی مجوز ۱۰۰ هزار کارآفرین

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار کارآفرین کشور به صورت الکترونیک مجوز دریافت کرده‌اند و هم اکنون در حال فعالیت هستند، ادامه داد: به مردم ایران قول می‌دهم آثار اصلاحات اقتصادی انجام شده امروز را طی چند سال آینده خواهند دید.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه از رسانه‌ها انتظار دارم که در این تحولات اقتصادی به دولت کمک کنند، افزود: در حوزه دستمزد، جمعیت و یا سایر انتظار داریم که مجلس به دولت کمک کند.

وی ادامه داد: پیگیر مسائل و مشکلات کمبود نیروی انسانی هیأت اختلاف مالیاتی هستیم، بانک‌های دولتی مکلف هستند مسئله بنگاه‌های اقتصادی تعطیل را رفع و گزارش آنها را ارائه کنند.

رفع مشکلات اقتصادی در گرو قانون ثابت ۵ ساله است

خاندوزی با بیان اینکه در کشور در برنامه هفتم توسعه به دنبال وفاق بین مجلس و دولت هستیم تا بتوانیم بهتر مشکلات اقتصادی مردم به خصوص در حوزه صنعتی حل و فصل کنیم‌، افزود: رفع مشکلات اقتصادی کشور در گروه یک قانون پنج ساله ثابت و همکاری همه نخبگان، مدیران، سرمایه گذاران و سایر اقشار است.

وی تاکید کرد: موضوع آلایندگی و پرداخت عوارض آن یکی از مشکلات ماست که با رایزنی با سازمان محیط زیست در تلاش هستیم هر چه زودتر حل و فصل شود.

کد خبر؛ 25105

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+