اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/8/23    کد خبر: 15725247   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

امام‌جمعه شاهین‌شهر؛

هدف آمریکا از انتقال داعش به افغانستان تشدید مجدد بی‌ثباتی‌هاست/ماهواره بر قائم ایران را تبدیل به قدرت اول منطقه کرد

هدف آمریکا از انتقال داعش به افغانستان تشدید مجدد بی‌ثباتی‌هاست/ماهواره بر قائم ایران را تبدیل به قدرت اول منطقه کرد

  امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: جنگ اوکراین و همچنین شیوع کرونا تأثیر بسیاری در معادلات جهانی داشته است و شاهد یک نظم نوین جهانی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر اظهار کرد: امام حسن عسكرى علیه‌السلام در روایتی، شیعیان را به تقوای الهی توصیه می‌کنند و می‌فرمایند: «تقوای الهی داشته باشید و زینت ما باشید نه مایه ملامت ما؛ دوستی‌ها را به‌سوی ما جذب کنید و دشمنی‌ها را از ما دور نمایید».


وی افزود: معاد، از اصول دین اسلام به معنای بازگرداندن انسان پس از مرگ به زندگی در روز قیامت است. بنابر این اصل، همه انسانها در روز قیامت دوباره زنده می‌شوند اعمال آنها در پیشگاه الهی سنجیده می‌گردد و به کیفر یا پاداش درستکاری یا بدکاری خود می‌رسند. معاد در دین اسلام، اهمیت بسیاری دارد و حدود یک سوم آیات قرآن کریم، درباره معاد و مسائل پیرامونی آن است. اعتقاد به این اصل، نقشی مهم در رفتار مسلمانان و میل آنان به نیکوکاری و دوری از کارهای ناشایست دارد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور با شکوه مردم همیشه در صحنه شاهین‌شهر در دعای پرفیض ندبه که به‌صورت مستقیم از شبکه اول سیما پخش شد و همچنین راهپیمایی 13 آبان در هفته گذشته، تصریح کرد: به‌خوبی مشخص گردید که عامل اصلی آشوب و اغتشاش‌های اخیر در کشور مثل همیشه آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای آنها بود.

خطیب نمازجمعه‌های شاهین‌شهر با بیان اینکه آشوب‌های اخیر یک جنگ تمام‌عیار ترکیبی و هیبریدی بود، گفت: از دولت آیت‌الله رئیسی انتظار داریم که در تصمیم‌گیری حساب شده عمل کنند و به‌صورت شبانه‌روز به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته نکوداشت شاهین‌شهر به مناسبت‌های هفته پیشرو نیز اشاره کرد و بیان داشت: در هفته پیشرو سالروز گرامی داشت طهرانی مقدم پدر موشکی ایران، علامه طباطبایی، تصویب قانون اساسی، روز جهانی دیابت، روز کتاب و کتاب‌خوانی، روز جهانی فلسفه، سالروز آزادسازی سوسنگرد و گرامی داشت شهدای اصفهان را در پیشرو داریم که در هر کدام در جای خود دارای اهمیت است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه شهدایی مانند شهید طهرانی مقدم نقش تأثیرگذاری در رشد بازدارندگی و امنیت ایران اسلامی داشته‌اند، گفت: سردار طهرانی مقدم اقتدار به معنای و واقعی را ترجمه کرد و شاگردان انقلابی و جهادی را به‌خوبی تربیت کرد.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه، اظهار داشت: از شهردار شاهین‌شهر خواستار هستیم که در این راستا به‌خصوص در حوزه فرهنگ‌سازی نقش تأثیرگذاری در تشویق شهروندان به فرهنگ مطالعه داشته باشند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر هدف آمریکا از انتقال داعش به افغانستان تشدید مجدد بی‌ثباتی در منطقه عنوان کرد و گفت: آمریکا از این گروه خشن تروریستی در راستای منافع شیطانی خود استفاده ابزاری می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: جنگ اوکراین و همچنین شیوع کرونا تأثیر بسیاری در معادلات جهانی داشته است و شاهد یک نظم نوین جهانی هستیم در این نظم جدید جهانی ایران می‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه ایران تبدیل به قدرت اول منطقه شده است، گفت: همین ماهواره بر قائم علاوه بر کاربرد صنایع هوا و فضا می‌تواند در حوزه نظامی تهدید بسیار بزرگی برای اسرائیل و آمریکا باشد.

کد خبر؛25247

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+