اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/9/2    کد خبر: 15725340   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

مدیرعامل پسماند شاهین‌شهر خبر داد؛

آموزش بیش از 3 هزار دانش‌آموز جهت تفکیک پسماند

آموزش بیش از 3 هزار دانش‌آموز جهت تفکیک پسماند

  مدیرعامل شرکت پسماند شاهین‌شهر، میمه، برخوار و خمینی‌شهر گفت: امسال برای بیش از 3 هزار از دانش‌آموزان توسط کارشناس‌ها با حضور در مدارس تفکیک آموزش پسماندهای تر و خشک از مبدأ به سمت مقصد داده شد.

مسعود شیروانیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا با بیان اینکه به طور سالیانه هزینه‌های جاری این شرکت بیش از 15 میلیارد تومان است، اظهار داشت: شرکت مدیریت پسماند تا ۳۰ سال آینده می‌تواند پاسخگوی نیازهای سه شهرستان شاهین‌شهر، میمه، برخوار و خمینی‌شهر باشد. وی با بیان اینکه به‌خاطر بالارفتن هزینه‌ها به‌طورکلی صنعت پسماند چندان صنعتی سوددهی نیست، گفت: به طور متوسط سالیانه در سه شهرستان شاهین‌شهر، میمه، برخوار و خمینی‌شهر نزدیک به 150 میلیون کیلوگرم پسماند تولید می‌شود. مدیرعامل شرکت پسماند شاهین‌شهر، میمه، برخوار و خمینی‌شهر ادامه داد: شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه، برخوار و خمینی‌شهر هم‌اکنون بیش از 650 هزار نفر جمعیت دارند که به‌طور متوسط روزانه 300 تن پسماند جمع‌آوری‌شده جهت پردازش به مجتمع بازیافت و تولید کود منتقل می شود. وی اضافه کرد: محصولاتی که در شرکت پسماند شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه، برخوار و خمینی‌شهر تولید می‌شوند اعم هستند از ورمی کمپوست، کمپوست، بازیافت زباله‌های خشک و انجام آزمایش‌های تحقیقاتی بر روی محصولات تولیدشده است. شیروانیان با تأکید بر اینکه از شهروندان شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه، برخوار و خمینی‌شهر خواست در تفکیک زباله‌های خشک و تر بسیار دقت کنند، گفت: امسال برای بیش از 3 هزار نفر از دانش‌آموزان سه شهرستان شاهین‌شهر، میمه، خمینی‌شهر و برخوار توسط کارشناسان با حضور در مدارس آموزش‌های تفکیک پسماندهای تر و خشک از مبدأ به سمت مقصد داده شده و این طرح هم اکنون در حال جریان است و همه این اقدامات در راستای حفظ و حراست از محیط‌زیست برای نسل کنونی و آینده است.


[gallery columns="5" link="file" size="full" ids="25342,25343,25344"]

وی با بیان اینکه از خانواده‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد انتظار داریم در راستای فرهنگ‌سازی به ما کمک کنند، خاطرنشان ساخت: زمان‌بندی گذاشتن زباله‌ها در درب منازل به همه شهروندان اعلام شده است؛ اما گاهی اوقات برخی شهروندان این زمان‌بندی را رعایت نمی‌کنند و موجب نارضایتی سایر شهروندان را فراهم می‌سازند، لذا انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند تا بهتر بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم. مدیرعامل شرکت پسماند شاهین‌شهر، میمه، برخوار و خمینی‌شهر با بیان اینکه در مقابل دریافت پسماندهای خشک هدایایی تقدیم شهروندان می‌شود، گفت: شهروندان شهرهای یاد شده می‌تواند با مراجعه به سایت مدیریت پسماند و نصب اپلیکیشن پسماند آنلاین بر روی گوشی‌های هوشمند خود به ما جهت جمع‌آوری بهتر پسماندهای خشک کمک نمایند.

کد خبر؛25340

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+