اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/9/21    کد خبر: 15725466   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان؛

تعیین تکلیف اراضی گلبافت شاهین شهر، پس از ۴۰ سال بلاتکلیفی

تعیین تکلیف اراضی گلبافت شاهین شهر، پس از ۴۰ سال بلاتکلیفی

  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طرح محله گلبافت شهرستان شاهین شهر با رعایت حداکثری حقوق مکتسبه ایجاد شده و تامین خدمات مناسب، با پیش بینی حریم های مربوطه مورد تصویب قرار گرفت و شهرداری متعهد به اجرای طرح شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان،  کمیسیون ماده پنج شهرهای استان با مهران زینلیان حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در خصوص موارد جاری در شهرستان شاهین شهر برگزار شد.


در حاشیه این نشست مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به مشکل چندین ساله مالکان محله گلبافت شهرستان شاهین شهر، بیان کرد: زمین‌های این منطقه دارای سند تک‌برگ و تفکیک‌شده‌ بوده و بیش از ۴۰ سال است که بلاتکلیف و فاقد مجوز ساخت شهرداری‌ هستند.

وی ادامه داد: این مشکلات و بلاتکلیفی مالکان، نارضایتی هایی را به دنبال داشت که در جریان این جلسه تصمیمات لازم اتخاذ شد. دکتر زینلیان خاطرنشان کرد: طرح محله گلبافت با رعایت حداکثری حقوق مکتسبه ایجاد شده و تامین خدمات مناسب در حوزه ها بهداشتی، درمانی، آموزشی، انتظامی و ... با پیش بینی حریم های مربوطه مورد تصویب قرار گرفت و شهرداری متعهد به اجرای طرح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان عنوان کرد: همچنین در خصوص طرح ملی نهضت ملی مسکن و اسکان بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در شهرستان شاهین شهر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: در این خصوص طرح سایت ۱۴۷ هکتاری شهر شاهین شهر جهت طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت. مشاور طرح نقطه نظرات خود را ارائه کرد و نهایتاً در راستای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مقرر شد با رعایت همه سرانه های خدماتی و با حداکثر تامین خدمات مورد نیاز جمعیت گذاری در سایت ایجاد شود.

زینلیان با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های خدماتی متوازن با ساخت و ساز مسکن، اظهار کرد: مقرر شد در طرح های نهضت ملی مسکن خدمت رسانی، ارتقای کیفیت زندگی و تامین دسترسی های مناسب مدنظر قرار بگیرد و نقشه های مربوطه جهت تایید اعضای کمیسیون ماده ۵ و طی مراحل قانونی ارسال شود.

وی بیان کرد: در این نشست در خصوص شهر گرگاب در راستای توسعه مسکن و ارائه خدمات تصمیم گیری شد. بحث فاضلاب شهر گرگاب و تعیین محل ایستگاه پمپاژ و تسریع در اجرای مراحل قانونی از جمله مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: در این راستا مقرر شد با توجه به محلی که برای پمپاژ فاضلاب در نظر گرفته شده؛ اداره آبفا در جلسه حضور یابد و در خصوص امکان تغییر جانمایی انجام شده یا اجبار به تعیین همان نقطه تصمیم گیری شود.

کد خبر؛ 25466

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+