اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/10/22    کد خبر: 15725702   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

عضو شورای شهر شاهین‌شهر؛

یک ریالی از محل عوارض آلایندگی تاکنون به شاهین‌شهر پرداخت نشده است

یک ریالی از محل عوارض آلایندگی تاکنون به شاهین‌شهر پرداخت نشده است

  عضو شورای شهر شاهین‌شهر گفت: جهت ایجاد و راه‌اندازی تصفیه‌خانه تکمیلی فاضلاب و احداث دریاچه ذخیره آب و خرید ۲۲ دستگاه اتوبوس بخش اعظم این هزینه‌ها از محل ردیف عوارض آلایندگی صنایع آلاینده باید تأمین شود که متأسفانه تاکنون ریالی از آن پرداخت نشده است.

حسین شاهزاده فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر اظهار کرد: بارها و بارها به استفاده و مصرف سوخت مازوت نیروگاه شهید منتظری از طرف مدیریت شهری بخصوص شورای اسلامی اعتراض شده و تذکرات مکرر نسبت به ایجاد آلایندگی هوا و بروز مشکلات تنفسی و بیماری‌های دیگر مانند سرطان و ام اس و... در اصفهان بخصوص شهرستان شاهین‌شهر و برخوار به مسئولان داده شده است.


وی افزود: استان اصفهان در صدر آلوده‌ترین استان‌های کشور است و باید استفاده از سوخت مازوت از دستور کار نیروگاه شهید منتظری و دیگر صنایع آلاینده خارج شود.

عضو شورای شهر شاهین‌شهر ادامه داد: نکته مهمی که در مورد آلودگی هوا وجود دارد و کمتر بدان توجه می‌شود به غیر از ایجاد بیماری‌های مختلف، این معضل آموزش محصلین و دانشجویان را نیز هدف قرار داده که تعطیلی‌های مکرر و مداوم ضربات جبران‌ناپذیر به این مهم وارد می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: حال تمام مسائل و مشکلات فوق‌الذکر اگر کنار بگذاریم این سوال پیش می آیید که چرا تا به حال این صنعت آلاینده ریالی از عوارض آلایندگی خود را به شهرداری شاهین‌شهر و دیگر شهرداری‌های مربوطه پرداخت نکرده است؟ شاید نتوان سلامتی و جان مردم را با مبلغ عوارض آلایندگی تضمین کرد؛ ولی می‌توان با این مبالغ ناوگان حمل‌ونقل و مترو و بحث نگهداری و گسترش فضای سبز شاهین‌شهر که یکی از آلوده‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان است را تقویت کرد.

شاهزاده فرد تصریح کرد: جهت ایجاد و راه‌اندازی تصفیه‌خانه تکمیلی فاضلاب شاهین‌شهر و احداث دریاچه ذخیره آب (در راستای حفظ و گسترش فضای سبز) بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و خرید ۲۲ دستگاه اتوبوس به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان، منابع آن باید تخصیص گردد که بخش اعظم این هزینه‌ها از محل ردیف عوارض آلایندگی صنایع آلاینده باید تأمین شود که متأسفانه تاکنون ریالی از آن پرداخت نشده و ضروری است حقوق (عامه) مردم شاهین‌شهر تأمین شود.

کد خبر؛25702

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+