اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/2/24    کد خبر: 15726557   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

عضو جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر؛

فراجناحی عمل کردن در مبارزه با فساد دلیل موفقیت عدالت‌خواهی/یکی از راهکارهای مقابله با تخلفات شهرداری‌ها

فراجناحی عمل کردن در مبارزه با فساد دلیل موفقیت عدالت‌خواهی/یکی از راهکارهای مقابله با تخلفات شهرداری‌ها

  عضو جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر گفت: در مسئله احیای حقوق عامه و ترک فعل مسئولین، غالباً خوب عمل نمی‌شود و چنانچه برخوردی صورت می‌گیرد؛ مانند موضوع کمپینگ و اختتامیه المپیاد ورزشی به‌درستی اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

محمدحسین بذله در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با اشاره به دیدار اخیر جریانات مطالبه‌گر با حجت‌الاسلام جعفری با رئیس دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: بنده به‌اتفاق حجت‌الاسلام محمدامین یوسفی مسئول جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر در این جلسه شرکت کردیم.


وی ادامه داد: در این جلسه به بیان بیش از یک دهه فعالیت جریان مطالبه‌گر عدالت‌خواهی در شاهین‌شهر پرداختیم و همچنین دلایل موفقیت مجموعه ما که عملکرد فراجناحی در مبارزه با فساد بوده است را به‌درستی بیان کردیم.

عضو جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر تصریح کرد: در همین راستا از ریاست محترم دادگستری تقاضای برخورد با مسئولین متخلف از هر جناح و با هر اسم و عنوان را داریم.

 وی در ادامه افزود: باتوجه‌به تجمع پول و امکانات در اختیار شهرداری‌ها و حجم تخلفات این مجموعه و باتوجه‌به نمک‌گیر شدن بسیاری از مسئولین و متعاقباً سکوت مسئولین و تریبون‌های مطالبه‌گری در مقابل تخلفات مجموعه شهرداری ! یکی از راهکارهای اصلی مقابله با تخلفات این مجموعه‌ها، استقلال کامل حراست‌ها از آنهاست !

بذله تصریح کرد: از طرفی دستگاه قضایی می‌بایست به‌عنوان اصلی‌ترین بازوی خود در برخورد با تخلفات ادارات و ارگان‌ها اقدام به تقویت، حمایت و هم‌افزایی نسبت به سازمان بازرسی نماید !

وی خاطرنشان ساخت: ضمناً دادگستری باید در بحث جلوگیری از برخوردهای سفارشی و یا احکام تخلف پرور کمیسیون ماده 100 به‌صورت جدی وارد شود تا ضمن جلوگیری از تخلفات، از عوارض ناشی از درآمد ناپایدار حاصل از تراکم فروشی؛ مانند ایجاد حاشیه‌نشینی و عدم اقبال به کسب درآمدهای پایدار جلوگیری نماید !

نماینده عدالت‌خواهی افزود: ما در بحث تعارض منافع بسیار ضعف داریم و نیاز به اصلاح قوانین داریم؛ اما در برخی موارد مانند اصلاح قانون نظارت بر انتخابات شوراها بسیاری از نمایندگان تمایلی به اصلاح قانون ندارند؛ لذا باید علاوه بر مطالبه، نظام قضایی کشور نیز با کار کارشناسی و تنظیم و پیگیری لوایح موردنیاز اقدام به اصلاح قوانین مربوط به تعارض منافع در این حوزه‌ها نماید .

وی بیان داشت: در مسئله احیای حقوق عامه و ترک فعل مسئولین، غالباً خوب عمل نمی‌شود و چنانچه برخوردی صورت می‌گیرد؛ مانند موضوع کمپینگ و اختتامیه المپیاد ورزشی به‌درستی اطلاع‌رسانی نمی‌شود !

بذله تصریح کرد: در قضیه اعطای خلاف قانون ۱۵۵ پلاک از زمین‌های مسکونی شاهین‌شهر به‌عنوان جایگزین زمین‌های کشاورزی واقع در محل احداث ورزشگاه المپیک اصفهان نیز باید مراجع قضایی رسیدگی کنند و ضمن برگرداندن اموال مردم به شهر با متخلفین برخورد لازم انجام شود.

وی ادامه دارد: در موضوع سوت‌زنی برخلاف آنچه حمایت از سوت‌زنان عنوان می‌شود با کارکنان مراکز دولتی و شبه‌دولتی در شاهین‌شهر به دلیل گزارش تخلفات و سوءاستفاده از اموال عمومی توسط برخی مدیران برخورد شده و متأسفانه صدایی از هیچ‌کدام از نهادهای مدعی انقلاب و تریبون‌داران در نیامده است؟!!!

وی خاطرنشان ساخت: در پایان جلسه مقرر شد با توجه به درخواست نمایندگان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر پل ارتباطی بین نمایندگان مجمع مطالبه‌گران شهرستان‌ها و دادستانی و دادگستری‌های شهرها ایجاد شود تا مسائل مربوط به مطالبات مردم و برخورد با فساد مدیران و ترک فعل‌ها و احیای حقوق عامه به‌صورت جدی پیگیری گردد .

انتهای پیام/

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #عدالت #شاهینشهر #اصفهان #جویا #قضاوت
ما را دنبال کنید:
+