اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/10    کد خبر: 15726629   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

مالکان ساختمان‌های غیرمجاز به سامانه «اصفهان من» مراجعه کنند/20 هزار پرونده راکد در کمیسیون ماده 100 وجود دارد

مالکان ساختمان‌های غیرمجاز به سامانه «اصفهان من» مراجعه کنند/20 هزار پرونده راکد در کمیسیون ماده 100 وجود دارد

  معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: مالکان ساختمان‌های غیرمجاز تا پایان شهریور امسال فرصت دارند به سامانه اصفهان من جهت حل مشکل خود مراجعه کنند.

وحید مهدویان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا با تبریک فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: بند(ت) تبصره قانون بودجه امسال کشور فرصتی را برای مالکان ساختمان‌های غیرمجاز در  اصفهان که رای از کمیسیون ماده 100 دارند، فراهم کرده است که بتوانند با مراجعه به سامانه «اصفهان من» تنها تا پایان شهریورماه امسال مشکلات اسناد ملکی خود را با شهرداری اصفهان حل و فصل نمایند.


وی با تأکید بر اینکه تنها مرجعی که می‌تواند رای کمیسیون ماده 100 را نقض کند دیوان عدالت اداری کل کشور هست، افزود: سالانه نزدیک به 10 هزار پرونده جدید تخلفات ملکی به کمیسیون ماده 100 شهرداری اصفهان وارد می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: از زمانی که سامانه ماده 100 الکترونیکی شد تا سال 1400 سالانه نزدیک به یک هزار پرونده در کمیسیون یاد شده تشکیل و طی چهار سال اخیر 3 هزار و 500 رای برای تخریب ساختمان‌های غیر مجاز صادر گردیده است.

وی با بیان اینکه 86 ردیف تخلفاتی در کمیسیون ماده 100 تعریف شده است، ادامه داد: به مالکان ساختمانهای ناایمن در اصفهان اخطار کتبی داده ایم که هر چه زودتر مشکلات املاک خود را بر طرف کنند.

مهدویان با بیان اینکه نزدیک به 20 هزار پرونده راکد در کمیسیون ماده 100 داریم که حتی حکم تخریب آنها صادر و هم اکنون در تلاش هستیم هر چه سریعتر آنها را تعیین تکلیف کنیم، بیان داشت: به مالکان این پرونده ها دسترسی نداریم و از رسانه ها انتظار داریم هر چه زودتر در این راستا به ما کمک کنند.

وی اضافه کرد: بند ت تبصره ۶ قانون بودجه امسال شامل ساختمان‌هایی می‌شود که درون محدوده ۲۴ هزار هکتاری شهر اصفهان باشند و رای قطعی ماده کمیسیون ۱۰۰ برای آنها تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر و به آنها اطلاع داده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مبالغ جریمه طبق متراژ تخلف و ارزش زمین طبق نرخ روز محاسبه می‌شود، افزود: فعالیت ساختمانی به محض پرداخت جریمه بلامانع خواهد بود و می تواند ادامه پیدا کند.

خاطرنشان کرد: از محل اجرای ماده ۱۰۰ در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان در شهرداری اصفهان وصول شد که باید هزینه ناوگان حمل و نقل عمومی و خدمات شهری گردد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+