اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/14    کد خبر: 15726639   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

صبحانه خبری ۲۴ ؛

آخرین رویدادهای ایران و جهان از رسانه صدای جویا

 آخرین رویدادهای ایران و جهان از رسانه صدای جویا

  آخرین رویدادهای ایران و جهان را در پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا پیگیری کنید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، آخرین رویدادهای ایران و جهان در روزی که گذشت به شرح زیر می باشد؛


جهان در روزی که گذشت (3 ژوئن 2023) ؛

+شمار قربانیان حادثه برخورد دو قطار در هند به حدود ۳۰۰ نفر افزایش یافت. حدود ۹۰۰نفر هم زخمی شدند.

+با وجود توافق ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع برای آتش‌بس ۵ روزه، درگیری‌ها در خارطوم ادامه یافت.

+در درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و افراد مسلح ناشناس در مرز با مصر، سه نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و شماری نیز مجروح شدند.

+وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به شهروندان خود توصیه کرد در سفر به ایران احتیاط و فقط در صورت لزوم به کشورمان سفر کنند.

+اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه پس از پیروزی در انتخابات، در پارلمان این کشور سوگند یاد کرد.

+تظاهرات علیه قانون اصلاحات قضایی نتانیاهو در ۱۵۰ منطقه مختلف از سرزمین‌های اشغالی وارد هفته بیست و دوم خود شد.

+به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با وزرایش گفت که این رخداد استثنائی بود و بیانیگر همکاری امنیتی و کار مشترک اسرائیل و مصر در حفظ امنیت در منطقه مرزها نیست.

+وزیر دفاع کره جنوبی از راه‌اندازی سیستمی میان سئول، واشنگتن و توکیو برای تبادل سریع اطلاعات پیرامون هشدارهای موشکی کره شمالی خبر داد؛ همکاری سه‌جانبه دیگری که علیه تهدیدات فزاینده نظامی پیونگ‌یانگ انجام می‌شود.

+رجب طیب اردوغان دو عضو مهم کابینه آتی خود را از میان کردها معرفی کرده است.

ایران در روزی که گذشت ( 13 خردادماه 1402) ؛

+طرح شبکه ملی اعتبار مبنی بر افزایش ۲۰درصدی یارانه به شرط خرید کالا، از سه دهک اول شروع شد.

+سازمان اداری و استخدامی: ساعت کاریِ کارکنان از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور، ۶ صبح آغاز می‌شود. قاعدۀ شناوریِ ساعت شروع به کار در تهران نیز لغو شد.

+واردات تخم مرغ نطفه‌دار مرغ ‌گوشتی برای جبران تقاضای موجود برای جوجه ریزی و افزایش تولید مرغ در کشور کلید خورد.

+دادستان تهران سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد تا ۴۵۰۰ تن پیاز وارداتی رسوب شده در انبار‌های سازمان تعاون روستایی را حداکثر ظرف ۲۱ روز به فروش برساند.

+وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای بلژیکی: اگر از اتباع اروپایی توسط سرویس‌های امنیتی خارجی بهره‌برداری صورت نگیرد، دلیلی بر بازداشتشان وجود ندارد.

+فرمانده نیروی دریایی ارتش: ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشور‌های منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند به‌زودی شکل می‌گیرد.

+شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۶۳۶ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار واحد ایستاد.

+وزارت بهداشت: موارد جدید ابتلا به کرونا: ۴۲ نفر؛ کل بیماران شناسایی‌شده: ۷۶۱۱۹۳۱ نفر؛ بهبودیافتگان: ۷۳۶۶۴۹۲ نفر؛ جان‌باختگان جدید: ۴ و مجموع فوت‌شدگان: ۱۴۶۲۶۷ تن

+با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم فوتبال استقلال به مدت ۴ ماه از حضور در میادین محروم شد.

+آغاز سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی

+حجت الاسلام قاسم باقریان امام جعه شاهین شهر شد

+سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور : گذرنامۀ زیارتی به توافق ایران و عراق رسید تا زائران علاوه‌بر گذرنامۀ رسمی در زمان زیارت از آن استفاده کنند . با این کار تهیۀ گذرنامه با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

+فرمانده انتظامی شهرستان شاهين شهر و میمه با اشاره به اهمیت حضور پلیس در بین شهروندان به منظور ارتقای امنیت محلات، از اجرای طرح تعامل پلیس با شهروندان با محوریت مساجد خبرداد

+بنا بر تصویب نامه هیأت وزیران، به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه، از ساعت ۶:۰۰ الی ۱۳:۰۰ خواهد بود.

+فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری پدر ۶۸ ساله که به دلیل در گیری لفظی دختر خود را با آجر به قتل رسانده بود، خبر داد.

+زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق پنج کیلومتری زمین شهر گهواره در استان کرمانشاه را لرزاند.

+ معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تولید خودرو در کشور به اندازه تقاضا نیست، گفت: این وضعیت، بازار خودرو را دچار التهاب کرده است.

+معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، از کشف و ضبط ۳۰۰ قلم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در جریان بازدید از تاسیسات بین‌راهی این استان خبر داد.

+حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) در اجتماع پرشور مردم در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب به مناسبت سی و چهارمین سالگرد عروج آن عزیز سفر کرده، امام خمینی (ره) را از سرآمد تاریخ خواندند و تأکید کردند: سرآمدان تاریخ را نه می‌شود حذف کرد و نه تحریف کرد.

+یاداشت محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه کشورمان در در ستایش سازش‌کاری منتشر شد

+رئیس جمهور با بیان اینکه پیوند معنویت و سیاست از جلوه‌های سیره امام راحل بود، گفت: یکی از تحول‌هایی که امام ایجاد کرد، تحول در حوزه سیاست، آن هم در یک منطقه حساس و مهم دنیا بود، به نحوی که انقلاب امام، تمام معادلات سیاسی را در عالم شکل گرفت.

+نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: اوپک‌پلاس برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید خود همه گزینه‌ها را در نظر دارد.

+رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند و تقریباً نرخ اشتغال 65 درصد است.

+وزیر بهداشت و درمان در بازدید از بیمارستان ولی عصر (عج) بروجن، به‌علت برخی ناهماهنگی‌ها و نارسایی‌ها در اورژانس این مرکز آموزشی درمانی، دستور عزل رییس بیمارستان ولی عصر( عج) را صادر کرد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+