اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/19    کد خبر: 15726663   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

حجت‌الاسلام فرهنگ؛

نماز جمعه یک نهاد مردمی و حاکمیتی است

نماز جمعه یک نهاد مردمی و حاکمیتی است

  دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نمازجمعه هم یک نهاد مردمی است و هم یک نهاد حاکمیتی تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ در مراسم تودیع و معارفه امام‌جمعه جدید شاهین‌شهر ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه سابق این شهر اظهار کرد: نماز جمعه هم یک نهاد مردمی است و هم یک نهاد حاکمیتی تلقی می‌شود.


وی با بیان اینکه نماز قرارگاه وحدت و سنگر مطالبه‌گری و پیگیری مشکلات مردم است، افزود: از آن جهت نماز جمعه یک نهاد حاکمیتی محسوب می‌شود که حاکمیت مکلف است از مردم حمایت و پشتیبانی کند.

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه هیچ‌چیزی را نمی‌توان به مانند نماز جمعه تشبیه کرد که برخاسته از بطن جامعه و خواست مردم باشد که خود یک نوع مدل حکومت‌داری اسلامی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور به‌درستی فرمودند؛ نمازجمعه به خاطر خصوصیّاتی که دارد، یک فریضه‌ی صد درصد استثنائی است؛ ما شبیه نماز جمعه هیچ‌چیز نداریم. حج که خب یک مجموعه‌ی عظیمی است دیگر، اما وقتی در عمق این نماز جمعه، در بطون کار نماز جمعه وارد می‌شویم، می‌بینیم با مجموع این خصوصیّات حتّی از حج هم استثنائی‌تر است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه پالایشگاهی از آمرزش گناهان است، افزود: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند؛ یک خصوصیّت دیگری که در نمازجمعه هست عبارت است از آمیختگی معنویّت و سیاست؛ چیزی که برای اهل دنیا و افرادی که در امور تأمّل ندارند خیلی امر مستبعدی است.

حجت‌الاسلام فرهنگ با بیان اینکه امام جمعه باید به معنی واقعی کلمه مردمی باشد و به‌شدت از کانون‌های قدرت فاصله بگیرد، تصریح کرد: امروز به‌هیچ‌عنوان فرصت آزمون و خطا نداریم و باید در آرامش و وحدت به دنبال کار و تلاش برای پیگیری حل مسائل و مشکلات مردم باشیم.

وی با بیان اینکه سازو کار نقد باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باشد، اظهار کرد: از حجت‌الاسلام قاسم باقریان امام جمعه جدید شاهین‌شهر تقاضا دارم که ارتباط با جوانان و استفاده ظرفیت‌های آنها را در اولویت کار خود قرار دهند؛ چراکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم اکنون بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه جوانان و زنان به کار گرفته‌اند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #نماز جمعه #شاهین_شهر #اصفهان #صدای_جویا #فرهنگ
ما را دنبال کنید:
+