اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/21    کد خبر: 15726669   در دسته بندی علمی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

رئیس اداره بیمه سلامت شاهین‌شهر؛

ارائه خدمات رایگان بیمه سلامت برای خانوارهای دهک یک تا سه شاهین‌شهری

ارائه خدمات رایگان بیمه سلامت برای خانوارهای دهک یک تا سه شاهین‌شهری

  رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شاهین‌شهر و میمه از بسته‌های خدماتی ویژه برای بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد.

رجبعلی ستاری در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا در اصفهان با اشاره به تأسیس سازمان بیمه سلامت گفت ؛ سازمان بیمه سلامت ایران قبلا با نام بیمه خدمات درمانی در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و در سال ۹۲ به نام بیمه سلامت ایران تغییر نان یافت و در حال حاضر ۴۵ میلون نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش این سازمان می باشند .


وی در خصوص خدمات ویژه این سازمان به بیمه شدگان اظهار داشت : اخیرا صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان تشکیل شده است که دارای مزیت های ویژه ای برای بیمه شدگان همراه دارد .

ستاری در ادامه افزود : بر این اساس سازمان، برنامه های خود را به روز رسانی کرد و در حال حاضر برای ۳۱ بیماری خاص بسته های خدماتی تعریف شده است، که به غیر از پوشش بیمه پایه از سهمی که بیمار پرداخت می کند مبالغ قابل توجهی طبق تصمیم گیری شورای پزشکی به بیماران پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شاهین شهر و میمه افزود : بیماران خاص و صعب‌العلاج العلاج با مراجعه به سایت شهروندی بیمه سلامت به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir  و وارد کردن کد ملی و شماره همراه که متعلق به فرد می باشد نوع بیماری خود را انتخاب و پس از تکمیل مشخصات ثبت نام نماید و پس از آن برای دریافت هزینه های درمانی خود با اصل مدارک به اداره بیمه سلامت شهرستان مراجعه نمایند .

وی اضافه کرد: در ضمن افرادی که دسترسی به سایت ندارند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد در شاهین‌شهر خیابان مخابرات بین فرعی ۲ و ۳ غربی، خیابان عطار فرعی ۷ شرقی، عطار بین فرعی ۱۳ و ۱۴ غربی و در شهر میمه دفتر پیشخوان خیابان شریعتی جنب بانک رفاه مراجعه نمایند .

رجبعلی ستاری در ادامه گفت : این ۳۱ بیماری در سایت سازمان مشخص شده است و بیماران می توانند با توجه به نوع بیماری خود انتخاب نمایند و بیمارانی که ازابتدای سال ۱۴۰۱ هزینه های پرداخت نموده اند، برای دریافت هزینه های خود با ارائه اصل مدارک بیماری با مراجعه به اداره بیمه سلامت بخشی از هزینه های خود را دریافت نمایند .

ایشان با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای بیمه شدگان دیگر سازمان ها نیز وجود ندارد گفت : طبق قانون بیمه های پایه دیگر نیز می توانند با مراجعه به سازمان های خود از این شرایط ویژه استفاده نمایند ولی هیچ محدودیتی برای دیگر بیمه های پایه نخواهد بود و اگر کسی به سازمان ما مراجعه نماید ما ثبت خواهیم کرد .

ستاری در خصوص خدمات دیگر این سازمان برای بیمه شدگان گفت : بیمه شدگان خدمات سلامت ایران برای دریافت سوالات خود در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانند به سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل نمایند و جواب سوالات خود را از طريق کارشناسان سازمان دریافت نمایند . همچنین برای دریافت اعتبار بیمه شدگان با شماره گیری # ۱۶۶۶* با گوشی های همراه خود از اعتبار و پزشک خانواده خود اطلاع پیدا کنند .

وی در ادامه افزود : بیش از یکسال است کلیه خدمات بیمه سلامت ایران بصورت الکترونیک انجام می شود و تمامی سوابق بیمه شدگان محفوظ می باشد و همچنین بیمه شدگان خدمات سلامت از سال قبل به پزشک خانواده نیز منتسب شده اند .

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به بیمه همگان ایرانیان که قبلا بصورت رایگان خدمات ارائه می داد گفت ؛ با توجه ارزیابی که از طریق وزارت تعاون انجام شد و افراد امروز دارای دهک های مشخص می باشند افرادی که دارای دهک ۱ تا ۳ می باشند فقط بصورت رایگان می توانند خدمات بگیرند و ما بقی دهک ها طبق ضوابط بصورت درصدی مبالغی را به سازمان سالانه پرداخت می نمایند .

ایشان در آخر به الزام کد رهگیری جهت ارائه خدمات اشاره داشت و گفت : برای گرفتن خدمات داشتن کد رهگیری لازم می باشد که این کد به شماره ای که بیمه شدگان به سازمان ارائه داده اند پیامک می شود . در صورتی که بیمه شدگان شماره خود را واگذار نموده اند می توانند از طریق دفاتر پیشخوان یا با مراجعه به سایت شهروندی بیمه سلامت کد رهگیری خود را تهیه نمایند .

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #بیمه سلامت
ما را دنبال کنید:
+