اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/27    کد خبر: 15726685   در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 16  دقیقه

صدای جویا گزارش می‌دهد؛

سنگ‌اندازی‌های سلیقه‌ای سد راه سرمایه‌گذاران گردشگری در منطقه پیربکران

سنگ‌اندازی‌های سلیقه‌ای سد راه سرمایه‌گذاران گردشگری در منطقه پیربکران

  منطقه «پیربکران» یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق استان اصفهان است که مدت‌هاست در زمینه جذب گردشگر به دلیل رفتار سلیقه‌ای مسئولان در بن بست قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا  از اصفهان به نقل از موج، شهردار پیربکران در جمع خبرنگاران گفت: مهم ترین آثار تاریخی و فرهنگی پیربکران که از حدود ۱۰۰۰ سال پیش آثاری کهن در خود دارد عبارت‌اند ازبقعه پیربکران، استراخاتون، پل بابامحمود، کبوترخانه،  امامزاده سنگان، رودخانه زاینده رود است که منطقه ای جذاب را برای گردشگران بوجود آورده است.


مصطفی حسینی بیان داشت: بقعه پیربکران  شاهکار معماری ایران در قرن هشتم که تمامی مصالح رایج معماری ایران شامل سنگ، چوب، آجر و خشت در آن است که از جاذبه های دیدنی شهر پیربکران می باشد.

وی ادامه داد: تمامی تزئینات و آرایه های معماری شامل کاشی کاری، گچ بری، نقاشی و تزئینات سنگی دوره اسلامی را دارد که این مکان محل درس و زندگی یکی از عرفای بزرگ قرن هشتم به نام محمد ابن بکران بوده است و بزودی ثبت جهانی خواهد شد.

این مقام مسئول افزود:مجموعه استراخاتون پیربکران نیز یک مجموعه فرهنگی مذهبی مربوط به هموطنان کلیمی با دو هکتار وسعت و ۳۰ بنای تاریخی و گورستان بزرگ متعلق به ۱۸۰۰ سال پیش و یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری ماست.

پل-بابا-محمود-فلاورجان-800x450

حسینی گفت: پل بابامحمود  با هشتصد سال قدمت نیز قدیمی ترین پل تاریخی بر روی زاینده رود است که در دوره ایلخانی ساخته شده است.  البته بخشی از پل در دوران صفویه و قاجار انجام شده است و 90 درصد آن مرمت شده از مکان های دیدنی این شهر است.

شهردار پیربکران با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه جذب گردشگر انجام شده است، بیان داشت: یکی از اقدامات انجام شده در مجموعه پیربکران برای اولین بار نوروزگاه  راه اندازی شده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهر پیربکران در حوزه کشاورزی گفت: ما در شهرداری آمادگی کامل داریم تا موزه گردشگری را در منطقه گردشگری پیربکران راه‌اندازی کنیم.

شهردار پیربکران

این مقام مسئول ادامه داد: برای توسعه گردشگری  و میراث فرهنگی در آینده نزدیک برنامه های خوبی درنظر گرفته شده است.

شهردار پیربکران بیان داشت: درنوسازی بافت های فرسوده و میراثی برنامه های خوبی در دستور کار داریم و امیدواریم در کنار مجموعه میراث فرهنگی کارهای خوب و مفیدی انجام گیرد.

 وی با بیان اینکه برای جذب گردشگر هنوز بسته ای تعریف نشده است، افزود: در تلاش هستیم تا با برگزاری جشنواره‌های متعدد در منطقه سرمایه‌گذاران بیشتری را با ظرفیت‌های پیربکران آشنا کنیم.

مصطفی حسینی در ارتباط با  بودجه تخصیص یافته به شهرداری پیربکران اظهار داشت: در این زمینه بودجه‌های خوبی درنظر گرفته شده است.

بقعه پیربکران

در ادامه  رئیس شورای اسلامی شهر پیربکران در خصوص تسهیلات گردشگری برای حمایت از سرمایه گذاران در این منطقه گفت: ما حمایت‌های همه جانبه از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری به عنوان صنعت پاک داریم و از تجربیات شهرستان‌های دیگر در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

مهدی مرادی بیان داشت: منطقه پیربکران دارای ۳۸۰ جاذبه گردشگری است که شناخته شده نیست و بسیاری از گردشگران مطلع نیستند  ولازم است برای معرفی آن برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

وی در ارتباط با جذب سرمایه گذار در منطقه پیربکران توضیح داد: جذب سرمایه‌گذار در این منطقه باید همراه با بسته پیشنهادی باشد که شهرداری نیز هر چه زودتر باید  این شرایط را فراهم کند .

فعال گردشگر وزیری

درادامه همچنین یکی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در کنار راه‌اندازی پروژه گردشگری، در زمینه مرمت آثار تاریخی از جمله برج‌های کبوتر همکاری کردم و درراه‌اندازی جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره به با مسئولان همکاری لازم را داشتم.

امیر وزیری با اشاره به سابقه ۲۰ ساله سرمایه‌گذاری در منطقه پیر بکران بیان داشت: با توجه به وضعیت آب و نابودی صنعت کشاورزی در این منطقه برای افراد بومی ۲۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و بیش از ۲ هزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد کردیم.

 وی با بیان اینکه  از سال ۸۵ تا ۹۵ در منطقه وضعیت خوبی داشتیم تا اینکه از سال ۹۷ به بعد دچار دست انداز و بحران شدیم، افزود: در حال حاضر متاسفانه در حوزه گردشگری در این منطقه گرفتار رفتار سلیقه‌ای و تغییر سبک مدیریت مدیران هستیم.

وزیری با بیان اینکه بیش از ۵ سال است که بدون شفاف سازی در فعالیت ما در حوزه گردشگری خلل ایجاد شده است، گفت:مشکلات بخش سرمایه‌گذاری در پیربکران مربوط به داخل شهرستان بوده و تغییر مدیران و رفتار سلیقه‌ای آنها این شرایط را رقم زده است.

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری ادامه داد: ما بارها مجوز فعالیت گرفته‌ایم و با تغییر مدیران مجوزهای ما لغو شده است و این در حالی است که علی رغم دریافت حکم قضائی برای ادامه فعالیت همچنان با سنگ‌اندازی‌هایی رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه در تلاش برای راه‌اندازی بومگردی و هتل در منطقه هستیم ، توضیح داد: در این راستا سنگ‌اندازی‌هایی صورت می‌گیرد که هیچ مانع قانونی برای آن وجود ندارد.

این فعال و سرمایه گذار حوزه گردشگری گفت: از مسئولان تقاضا داریم به جای پاک کردن صورت مساله در راستای حل مشکل حوزه گردشگری به صورت شفاف ورود کنند و پاسخ درستی به فعالان این حوزه بدهند و سنگ اندازی‌ نشود.

قلعه+سر+شیر

 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #پیربکران #فلاورجان #جویا #موج #ایران #وزیری
ما را دنبال کنید:
+