اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/28    کد خبر: 15726687   در دسته بندی یادداشت نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

یادداشت؛

بزرگ‌ترین توهین شهرداری اصفهان به رسانه‌ها

بزرگ‌ترین توهین شهرداری اصفهان به رسانه‌ها

  ندیمی روزنامه‌نگار و فعال رسانه گفت: تبلیغات تاکتیک‌های عملیات روانی رسانه‌ها بزرگ‌ترین توهین شهرداری اصفهان به رسانه‌ها بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، الهام ندیمی روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی به شرح زیر آورده است؛


به قلم سوگند، به خون سیاهی که از حلقومش می‌چکد سوگند، به رشحه خونی که از زبانش می‌تراود سوگند که من توتم مقدسم را نمی‌فروشم، نمی‌کشم، گوشت و خونش را نمی‌خورم، به دست زورش تسلیم نمی‌کنم، به کیسه زرش نمی‌بخشم، به سرانگشت تزویرش نمی‌سپارم، دستم را قلم می‌کنم و قلمم را از دست نمی‌گذارم.

روزی که این متن زیبا را از دکتر علی شریعتی خواندم با گوشت و پوست خود معنی آن را احساس کردم.

از ابتدای مدیریت شهری جدید نقدهای زیادی به عملکرد ضعیف معاونت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان داشتیم و همیشه با دفاع تمام‌قد شهردار اصفهان روبرو بودیم.

از برنامه‌های فرهنگی که در برهه‌های مختلف با هزینه‌های میلیاردی در شهر اجرا می‌شد و آورده آن برای مردم اصفهان تقریباً هیچ بود گفتیم و باز با دفاع روبرو شدیم.

گفتیم قانع نشدیم، گفتند اگر بخواهیم همدیگر را قانع کنیم دعوایمان می‌شود. از برنامه‌هایی گفتیم با بیش از 30 هزار بازدیدکننده با مجریان و شومن های پایتخت‌نشین در اصفهان اجرا شده و هنرمندان درجه اول اصفهان باید مثل شاگردی دست به سینه در کنار پایتخت‌نشینان درجه چندم خبردار بایستند و هر چه آنان امر کردند هنرمند اصفهانی باید گوش کند.

گفتیم و باز دفاع بی‌مورد کردند. نمونه‌هایی از این دست بسیار زیاد است متأسفانه عرصه فرهنگ و هنر در نصف جهان جولانگاه آزمون و خطا برای مدیران شهری گردیده که خود جای بسی تعجب دارد و اثر این آسیب در دراز مدت بر پیکر نیمه‌جان این شهر باقی خواهد ماند.

برطبق عادت روزانه به دنبال سوژه خبری بودم که ناگاه عکس کلاغی سیاه با یک عالمه روزنامه زیر پنجه‌هایش با این عنوان نظرم را جلب کرد" رسانه شایعه می‌کند" چه سوژه‌ای بهتر از این:

«توهین آشکار شهرداری اصفهان به رسانه‌ها» پیگیر که شدیم با این توجیه مواجه شدیم کار ما  تکه‌برداری از کلام رهبری است در مورد رسانه‌ها، خوب است که به همه حرفه‌ای رهبر گوش کنید، به مبارزه با فساد و رانت، به حیف و میل‌نکردن بیت‌المال، به حق‌الناسی که بر گردنتان است. حداقل درست گوش کنید ایشان فضای مجازی را گفتند و رسانه‌های خارج‌نشین، این بنرهای تبلیغی که شما زیر نظر کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان خیلی با افتخار در کل شهر نصب‌کرده‌اید، واژه رسانه را هدف قرار داده؟

 آیا اصلاً معاونان و مدیران شهری اصفهان با مفهوم فقط کلمه رسانه آشنا هستند؟ با واژه افکار عمومی چطور؟

 آیا هدف از این بنرها  برچسب زنی به رسانه با هدف اعتبار زدایی از رسانه در سطح جامعه و در افکار عمومی  بوده است؟

یا با توجه به غیبت 9 نفر از شورای 13 نفره شهرداری اصفهان در جلسه تودیع و معارفه معاون جدید فرهنگی شهردار اصفهان، نوعی تسویه‌حساب است بابت عزل و نصب های بی‌مورد در دوره باقیمانده مدیریت شهری.

هر چه هست که توهینی آشکار است به اصل دموکراسی و رسانه که می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد در دست مدیران شهری برای خدمت به مردم، این جانب (الهام ندیمی) به نمایندگی جمعی از رسانه‌های اصفهان خواستار عذرخواهی و دلجویی شهردار محترم اصفهان از رسانه‌ها، برکنار مسئول مربوطه همچنین جمع‌آوری این بنرها از سطح شهر هستیم.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شهرداری اصفهان #رسانه ها #توهین #مردم #خانه مطبوعات
ما را دنبال کنید:
+