اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/2    کد خبر: 15726706   در دسته بندی اقتصادی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

رئیس اداره راه و شهرسازی شاهین‌شهر؛

دریافت 315 صورت‌مجلس تفکیکی بر روی اراضی دولتی در شاهین‌شهر /نزدیک 15 هزار نفر واجد شرایط دریافت نهضت ملی مسکن

دریافت 315 صورت‌مجلس تفکیکی بر روی اراضی دولتی در شاهین‌شهر /نزدیک 15 هزار نفر واجد شرایط دریافت نهضت ملی مسکن

  رئیس اداره راه و شهرسازی شاهین‌شهر گفت: بیش از ۵۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شاهین‌شهر، گرگاب، گزبرخوار، لایبید، میمه و وزوان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، فرید شیرازی در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن اعیاد میمون و خجسته قربان و غدیر خم اظهار کرد: اجرای طرح حد نگاری نخستین اقدام برای مبارزه با زمین‌خواری است.


وی با بیان اینکه با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، گفت: مردم خوب بدانند با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوءاستفاده از اسنادی که ابهام دارند به حداقل ممکن می‌رسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: در سال گذشته همسو با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های به‌عمل‌آمده بیش از ۵۶۰ فقره سند مالکیت تک‌برگ اراضی ملی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در راستای تثبیت مالکیت دولت صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده تعداد ۹ فقره سند دفترچه‌ای اراضی ملی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز به اسناد تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن تبدیل شد.

شیرازی با اشاره به اخذ صورت‌مجلس تفکیکی (تفکیک در سطح) به تعداد ۱۶۱ پلاک ثبتی بر روی اراضی تحت مالکیت دولت در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، بیان داشت: صورتمجلس تفکیکی (تفکیک در طبقات) به تعداد ۳۱۵ پلاک ثبتی بر روی اراضی دولتی شهرستان شاهین‌شهر و میمه دریافت شد.

*15 هزار نفر واجد شرایط دریافت طرح نهضت ملی مسکن در شاهین‌شهر

شیرازی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه راه‌سازی این شهرستان با اشاره به تکمیل و بهربرداری از جاده علویجه به طول پنج کیلومتر عنوان کرد: پیگیری‌های لازم برای مطالعه فاز سه بزرگراه خمینی‌شهر - پل سلیمان خاطر شاهین‌شهر به طول ۸.۵ کیلومتر، احداث جاده دهق - میمه به طول ۴۵ کیلومتر و سه‌راهی دهق حسن رباط تا چهاراره قاسم‌آباد به طول ۱۱ کیلومتر به عمل‌آمده است.  

وی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان اظهار داشت: از مجموع شش شهر شهرستان شاهین‌شهر و میمه، شهرهای شاهین‌شهر و گرگاب دارای طرح جامع و تفصیلی مصوب بوده و شهرهای گز، میمه، وزوان و لایبید دارای طرح جامع مصوب هستند. 

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان ساخت: بیش از ۵۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شاهین‌شهر، گرگاب، گزبرخوار، لایبید، میمه و وزوان ثبت‌نام کردند. 

وی افزود: پس از بررسی شرایط متقاضیان، از این تعداد نزدیک به 15 هزار نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

شیرازی با بیان اینکه تا کنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان افتتاح حساب شدند، گفت: در حال حاضر افزون بر یک هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان تخصیص پروژه شدند.  

وی اضافه کرد: در شهر شاهین‌شهر برای ۹۲۰ واحد، قرارداد سازنده و قرارداد مشارکت مدنی منعقد و پروانه ساختمانی این واحدها اخذ شده همچنین فونداسیون آن اتمام یافته و اسکلت و سقف بیش از ۶۲۰ واحد انجام شده است.  

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #مسکن #راه
ما را دنبال کنید:
+