اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/10    کد خبر: 15726732   در دسته بندی علمی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

امام‌جمعه شاهین‌شهر خبر داد؛

راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل برای دانش‌آموزان شاهین‌شهری

راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل برای دانش‌آموزان شاهین‌شهری

  امام‌جمعه شاهین‌شهر از راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ و یادگیری قرآن کریم همراه با تحصیل برای دانش‌آموزان شاهین‌شهری خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار علمی پایگاه خبری صدای جویا با فرا رسیدن اعیاد میمون و خجسته میلاد امام هادی (ع) و عید سعید غدیر خم اظهار کرد: همه دنیا معترف‌اند همه توسعه و پیشرفت خود را مدیون آموزش‌وپرورش هستند و همه ما به‌خوبی می‌دانیم سیستم آموزش‌وپرورش کشور سیستم چندان مطلوبی نیست و در حوزه‌های مختلفی از جمله؛ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارای پاره‌ای از مسائل و مشکلات خاص خود است.


وی افزود: هر چه بخش‌های خصوصی و نهادهای فرهنگی بتوانند در این راستا به آموزش‌وپرورش کمک کنند بدون شک سریع‌تر به نتیجه خواهیم رسید و به آن آموزش و پرورشی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است دست پیدا خواهیم کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: ظرفیت‌های قانونی خوبی در آیین‌نامه آموزش‌وپرورش وجود دارد که تاکنون در بسیاری از اقصی‌نقاط کشور اجرا نشده است و یکی از این ظرفیت‌ها ایجاد مدارس قرآنی است.

وی با بیان اینکه بنا داریم بر اساس همین ظرفیت‌های قانونی مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل برای دانش‌آموزان شاهین‌شهری را راه‌اندازی نماییم، تصریح کرد: ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قانونی اجرا نشده در آموزش‌وپرورش هستیم.

حجت‌الاسلام باقریان با بیان اینکه برای راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل تجارب بسیار خوبی از شهرهایی همچون زرین‌شهر و سایر نقاط کشور به شاهین‌شهر آورده‌ایم. ادامه داد: بسترها و ظرفیت‌های خوبی در شاهین‌شهر هم به لحاظ نیروی انسانی غنی و هم به لحاظ تشنگی اولیا وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس اطلاعیه‌ای که دادیم تاکنون نزدیک به 70 خانواده اعلام آمادگی کرده‌اند که دانش‌آموز خود را در این مرکز اسم‌نویسی کنند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه این مرکز از اول مهرماه امسال استارت فعالیت خود را در شاهین‌شهر خواهد زد، بیان داشت: ساعت حضور دانش‌آموزان در این مرکز مانند سایر مدارس است فقط با اولیاء تفاهم خواهیم کرد که فوق‌برنامه‌های قرآنی برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه  این مسئله کاملاً یک کار جهادی مردمی است، یادآور شد: فعلاً برای شروع کار پایه‌های چهارم، هفتم، هشتم و نهم را ثبت‌نام کرده‌ایم و در ادامه ثبت‌نام سایر پایه‌ها را خواهیم داشت و برای ما حفظ، یادگیری مفاهیم و صوت و قرائت قرآن توسط دانش‌آموزان بسیار مهم است و به همین خاطر دوره تربیت مربی نیز خواهیم داشت.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #جهان #قرآن #اخبارروز #مردم #دانش آموزان #آموزش
ما را دنبال کنید:

نظرات بازدیدکنندگان

 محمدرضا کیانفر
. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: مخالفت فعال با توهین کشورهای غربی به قرآن وظیفه‌ی امت اسلامی است. آقای رئیسی، هیچ کشور غربی تا کنون نه تنها به قرآن بلکه به هیچ کتابی اهانت نکرده است فرد موهن عضو گروه تروریستی حشدالشعبی بود که جمهوری اسلامی با پول ملت خدازده ساخت چون از همکاری منصرف گردیده بود طرح ترورش را ریختند به سوئد گریخت. گفتم این انجم رخشنده چه باشد به سپهر، گفت بر ریش طبیعت تف سربالایی. گفتمش صحبت فردای قیامت چه بود، گفت کاش از پس امروز بود فردایی. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
 محمدرضا کیانفر
. هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان توئیتید: مجوز پلیس سوئد برای اهانت به قرآن به ابتذال کشیدن آزادی بیان است. آقای نظیف، پلیس سوئد آتش زدن قرآن را ممنوع کرده بود سلوان مومیکا شکایت کرد و گفت قرآن را خودم خریده‌ام مال خودم است می‌خواهم به مالم آتش بزنم دادگاه ممانعت پلیس را مخالف قانون اساسی تشخیص داد و حکم پلیس را لغو کرد. هر کجا هست دل آزار دل زاری هست، پای مگذار در آنجا که دل آزاری هست. شود از مرغ هوا قدرت آزادی سلب، اندر آن باغ که صیاد ستمکاری هست. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
 محمدرضا کیانفر
. آذر منصوری اصلاح‌طلب توئیتید: مجوز پلیس سوئد برای سوزاندن کتاب خدا مروج نفرت و خشونت است. خانم منصوری، فقط مخالفت کسی با اعمال نفرت‌انگیز و خشونت‌آمیز حقیقی می‌باشد که ابتدا رسماً، علناً و صراحتاً از حمایتهایی که از اینگونه اعمال کرده از جمله: فتوای ترور سلمان رشدی، تجاوز به سفارت آمریکا و گروگانگیری، به آتش کشیدن و لگدمال کردن پرچم دیگر کشورها اظهار ندامت و عذرخواهی نماید. ز در درآ و شبستان ما منور کن، هوای مجلس ما عاشقان معطر کن. اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباز، پیاله‌ای بدهش گو به او لبی تر کن. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
+