اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/12    کد خبر: 15726737   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 23  دقیقه

معاون سیاسی استانداری اصفهان؛

شورای اطلاع رسانی استان اصفهان پشتیبان رسانه‌های داخلی است/در بحث جوانی جمعیت رسانه ها باید حساسیت افزایی کنند/در بحث جوانی جمعیت رسانه ها باید حساسیت افزایی کنند

شورای اطلاع رسانی استان اصفهان پشتیبان رسانه‌های داخلی است/در بحث جوانی جمعیت رسانه ها باید حساسیت افزایی کنند/در بحث جوانی جمعیت رسانه ها باید حساسیت افزایی کنند

  معاون سیاسی استانداری اصفهان گفت: پیوست رسانه‌ای قرارگاه جمعیت تدوین شود، در بحث جوانی جمعیت رسانه باید «حساسیت افزایی» کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شورای اطلاع رسانی استان در واکنش به نقد برخی مدیران رسانه ها نسبت به نصب بنرهایی در سطح شهر اصفهان با موضوع رسانه، گفت: نیت مدیریت شهری اصفهان از نصب این بنرها هشدار به نحوه عملکرد رسانه‌های دشمن بود تا در مراحل بعدی منظور اصلی به مخاطب منعکس شود.


وی ادامه داد: اما ایجاد برافروختگی در اصحاب رسانه از محتوای این بنرها نشان‌دهنده ناپختگی کار بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: توصیه ما این است در حوزه رسانه با تأمل بیشتر و مشورت با خود اهل رسانه ورود شود.

جان‌نثاری افزود: در حوزه رسانه‌های داخلی بعضاً دچار افراط و تفریط هایی می‌شویم که بازتاب و نتیجه مثبتی ندارد، بایستی بپذیریم که در یک جنگ رسانه‌ای در دنیا قرار داریم و خود رسانه یک موضوع است.

وی یادآور شد: زمانی جنگ در خاکریزها بود اما امروز به رسانه‌ها رسیده است آنچه در جمهوری اسلامی انجام می‌دهیم براساس سیاست کلی دفاع است.

به اعتبار رسانه‌های داخلی خدشه وارد نشود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: باید مراقب باشیم با گفتارمان به وجهه و اعتبار رسانه‌های داخلی خدشه‌ای وارد نشود، بدون شک اگر بیان ما باعث تضعیف این میدان شود کار غلطی است.

وی با تأکید بر اینکه اصل بر اعتماد به رسانه داخلی است، اظهار کرد: بی اعتمادی مردم به رسانه داخلی باعث می‌شود به سمت رسانه‌های خارجی و معاند سوق داده شوند از این رو در ارتباط با رسانه بایستی مراقبت‌های لازم در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: رسانه داخلی با هر تفکری که باشد، نباید تضعیف شود حتی اگر اشکالاتی به نحوه عملکرد آن وارد باشد.

جان‌نثاری متذکر شد: در کشور و استان، رسانه‌های پویایی با تفکرات مختلف داریم، اگر بنا بود که همه به یک نحو فکر کنند نیاز به کثرت رسانه نبود.

وی افزود: رسانه به معنای تضارب آراء است تا اندیشه‌های متفاوت با حفظ مبانی مطرح شوند، تاکتیک و روش اجرایی براساس شرایط اتخاذ می‌شود اما مبانی همیشه ثابت است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کار رسانه‌ای بسیار سخت است زیرا رقابت تنگاتنگی در این حوزه وجود دارد و امکانات در اختیار، تراز نیست.

جان‌نثاری عنوان کرد: شورای اطلاع رسانی استان پشتیبان رسانه‌ها است ولو اینکه اندیشه‌های متفاوت داشته باشند.

وی ادامه داد: استدعا داریم رسانه‌ها نیز از مبانی انقلاب اسلامی عدول نکنند و بیانگر واقعیت‌های جامعه باشند.

نقش آفرینی رسانه در جوانی جمعیت با حساسیت افزایی

جان‌نثاری در خصوص نقش رسانه در جوانی جمعیت نیز عنوان کرد: پیوست رسانه‌ای قرارگاه جمعیت تدوین شود، در بحث جوانی جمعیت رسانه
باید «حساسیت افزایی» کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: رسانه در حوزه جوانی جمعیت از مسئولین
مطالبه گری کند و پیگیری اجرای قوانین این حوزه باشد.

جان‌نثاری درخصوص بیان مطالب توسط رسانه، عنوان کرد: اخبار منفی را می‌توان همراه با امیدآفرینی بیان کرد بدین صورت که اقدامات در دست انجام نیز در کنار اخبار منفی
گفته شود. وی افزود: ضروری است رسانه‌ها در حوزه جوانی جمعیت
تحلیلگر و خبرنگار تخصصی داشته باشد و ما نیز بایستی در آموزش خبرنگاران این حوزه
کمک رسان باشیم.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+