اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/15    کد خبر: 15726740   در دسته بندی چند رسانه ای نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 42  دقیقه

امروز 15 تیرماه 1402؛

صبحانه خبری ایران و جهان پایگاه خبری صدای جویا

صبحانه خبری ایران و جهان پایگاه خبری صدای جویا

  آخرین رویدادهای خبری ایران و جهان را در پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا پیگیری کنید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا  از خراسان رضوی، آخرین رویدادهای ایران و جهان در روزی که گذشت به شرح زیر می باشد؛


بیستمین سفر شهرستانی سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در قالب کاروان خدمت دولت مردمی در استان اصفهان به مقصد شهرستان اردستان ساعات ابتدایی صبح امروز ۱۵ تیرماه آغاز شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در دیدار با استاندار اصفهان: تمرکززدایی و عدالت محوری اولویت دولت سیزدهم است/پیگیری استاندار اصفهان برای رفع دغدغه هنرمندان استان

رییس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: ضرورت نقش‌دهی به احزاب در جهت هدایت مردم در چهارچوب جهاد تبیین

استاندار اصفهان: اگر شرایط برای تبیین دقیق ابلاغیه وزارت کشور فراهم می شد، بعید بود هیچ کس طرفدار این ابلاغیه نباشد

رئیس ستاد انتخابات کشور: انتخابات امسال با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن برای نظام اهمیت دوچندان دارد

مرد میانسال که با معرفی خود به عنوان سردار یکی از ارگان های نظامی، زنان را به بهانه های مختلف بازداشت و مورد آزار شیطانی قرار می داد، دستگیر شد.

دستور ویژه رییس‌جمهور برای صفر شدن صف متقاضیان وام ازدواج تا پایان تابستان

خیزش کانون‌های گردو خاک تا پایان هفته در اصفهان ادامه دارد / وضعیت قرمز آلودگی هوای اصفهان

مقام‌های مکزیک اعلام کردند که سانحه سقوط اتوبوس به دره‌ای در جنوب این کشور دستکم ۲۷ کشته و ۲۱ زخمی بر جای گذاشت.

پوستر «جام رسانه امید» به مناسبت روز قلم با حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه و سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی سرقت بیش از ۲۰ میلیارد ریال طلا و جواهرات از منزل یکی از شهروندان رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کارکارگاهان آگاهی قرار گرفت و جوان سارق 24 ساله دستگیر شد.

کسب دو مدال توسط نوجوانان شهر گزبرخوار شهرستان شاهین شهر و میمه در مسابقات بدمینتون انتخابی استان

برگزاری مسابقات بدمینتون به مناسبت عیدغدیر در شاهین شهر

رئیس گروه بیماری‌های انسان و حیوان وزارت بهداشت:  از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ مورد مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور گزارش شده است و متاسفانه ۳ بیمار نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند. گوشت دام ذبح شده را باید قبل از قطعه قطعه کردن و مصرف، حداقل ۲۴ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال نگهداری کرد. جگر و سایر امعا و احشای دام نیز قبل از مصرف باید ۴۸ ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال باشد.

معاون دادستان کل کشور: از بین ۹۳ ساختمان ناایمن در تهران، ۳۸ ساختمان از نظر درجه بندی خطر طبق نتایج ارزیابی ایمنی یکپارچه(اطفا حریق و سازه)، وضعیت پرخطری دارند.

براساس شاخص خشکسالی SPI از سال ۱۳۷۰ به بعد به جز سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ همواره در کشور خشکسالی بوده است.

پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ۳۱ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان: پدر سنندجی ۲ دختر خود را به قتل رساند

با دستور رییسی ستاد خبری مبارزه با فساد تشکیل شد. دفتر بازرسی ویژۀ رئیس‌جمهور اعلام کرد همۀ مردم می‌توانند گزارش‌های خود در مورد فسادهای اداری را به سامانۀ تلفنی ۲۷۷۷ اعلام کنند.

بر اساس اعلام درگاه ملی مجوزها، شاخص پاسخگویی به موقع صدور مجوزهای کسب و کار به تفکیک استان ها در یکسال گذشته، استان اصفهان با ضعیف ترین عملکرد رتبه آخر در کشور را کسب کرد!

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور:  هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری ۶۰ هزار تومان و در بازار با توجه به انصاف فروشندگان ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌ها در سامانه https://scs.niopdc.ir/   سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قابل رهگیری است.

با اختیار سازمان هواپیمایی کشوری و شورای عالی هواپیمایی کشوری، پس از مهلت ده روزه، ۹ درصد به قیمت بلیت هواپیما اضافه می‌شود.

بر اساس اخبار شنیده شده، حکم اعدام توماج صالحی، به‌دلیل همکاری موثر با مسئولین پرونده، به حبس تقلیل داده شد.

سومین همایش منطقه ای آموزش انتخابات با حضور دکتر محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، استاندار اصفهان ، مدیرکل انتخابات شورای نگهبان ، مدیران کل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری،فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسؤولان آموزش انتخابات استان های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان درحال برگزاری است.

سالانه هفت میلیون تن مواد خام توسط صنایع تبدیلی و غذایی اصفهان جذب می‌شود

سرشبکه‌های فروش سوالات کنکور دستگیر شدند

رئیسی: مزایای عضویت در سازمان شانگهای در تاریخ ماندگار خواهد شد/پرچم ایران در مقابل دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در پکن برافراشته شد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت حفظ کانال‌های گفتگو در مسیر تلاش برای دستیابی به درک مشترک میان ایران و اروپا، مذاکرات اخیر ایران با طرف‌های اروپایی را صریح و سازنده توصیف کرد.

فرزین: با دستور رئیس‌جمهور و مصوبه امروز شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن که توسط وزارت راه برای مردم تهیه می‌شود ۱۸ درصد تعیین شد.

شرکت شبکه برق شهر تهران روز سه‌شنبه انشعاب برق ۴۶ دستگاه اداری پر مصرف از جمله ساختمان مرکزی تعدادی از بانک‌ها و سازمان‌های ملی را قطع کرد.

وزیر ورزش و جوانان پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از حساب صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیم قزاقستان به پیروزی رسید.

کریم باقری از جمع کادر فنی پرسپولیس جدا شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت شدید تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، خواستار اقدام فوری سازمان ملل متحد، شورای امنیت این سازمان و دیگر مجامع بین المللی و جامعه جهانی را برای توقف جنایات جنون آمیز صهیونیست‌ها شد.

۱۱ شهید در تهاجم نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین

دولت و مجلس انگلیس قانون جلوگیری از تحریم کالا‌های اسرائیلی را در این کشور تصویب کردند. لایحه دولت انگلیس برای ممنوع کردن هرگونه تحریم کالا‌های اسرائیلی در این کشور، با تصویب نمایندگان مجلس انگلیس، به قانون مبدل شد.

پاکستان تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در منطقه «جنین» در کرانه باختری را محکوم کرد.

دو پهپاد نزدیک روستای والیوو Valuevo واقع در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب غربی ساختمان کرملین سرنگون شدند.

در پی فراخوان اتحادیه پزشکان فرانسه، بیش از ۵۰ درصد از پزشکان بیمارستان‌های این کشور روز دوشنبه اعتصاب کردند .

چین انگلیس را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.

پلیس تگزاس اعلام کرد در پی تیراندازی که پیش از نیمه شب دوشنبه در فورت ورث تگزاس رخ داد، دست کم سه نفر کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

کشف کوکایین در کاخ سفید/ تحقیقات برای یافتن چگونگی ورود آن به کاخ سفید ادامه دارد.

بازدید معاون وزیر کار کشور لبنان از صنایع سنگ عارف در دومین نمایشگاه بین المللی سنگ مشهد

اهم موارد منتشرشده در رسانه‌های معاند

ایران اینترنشنال: 1. احمد خاتمی: این سمی که می گویند 80درصد مردم در انتخابات شرکت نمی کنند دروغ است. 2. رییس شرکت ارتباطات زیرساخت جمهوری اسلامی: آمریکایی‌‌ها هزاران سرویس پرکاربرد را بر روی کاربران ایرانی مسدود کرده‌اند. 3. وزیر خارجه اسرائیل: در جنین با تروریست هایی می جنگیم که جمهوری اسلامی هدایتشان می کند. 4. سپیده قلیان با شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور محاکمه می شود. 5. دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به برگزاری دادگاه سعیده شفیعی، مهرنوش زارعی و نسیم سلطان بیگی، سه روزنامه‌نگار زندانی، در بیانیه‌ای خواستار لغو اتهام‌های وارده به آنها شد و از جمهوری اسلامی خواست «آزار، پیگرد، و مجازات افراد به خاطر اجرای حق آزادی بیانشان» را تمام کند. 6. رئیسی: کشف حجاب با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده دشمن دنبال می‌شود. 7. قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ دوباره به مرز 100 هزار تومان نزدیک شد.

منوتو: 1. فرمانده انتظامی بندر ماهشهر، از پلمب ۷ آرایشگاه زنانه به دلیل «تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی» خبر داد. 2. انتشار فیلمی از تخریب ساختمان‌های نیمه‌کاره با حضور نیروهای امنیتی در منطقه ۱۹ تهران. 3. حاجیانی، جامعه‌شناس: ۶۲ درصد جامعه مخالف دخالت حکومت در مسئله حجاب هستند.

بی‌بی‌سی فارسی: 1. صادق محمود‌نژاد از آسیب‌دیدگان چشمی، در پیرانشهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. 2. هاشم ساعدی، پدر سارینا ساعدی در یک پست اینستاگرام خبر داد که در دادگاه به شش ماه و نیم زندان و چهل ضربه شلاق محکوم شده است. ‌سارینا ساعدی نوجوان ۱۵ ساله‌ای بود که در ۴ آبان در اعتراضات سنندج با ضربات متعدد باتوم به سرش بستری شد و فردا آن روز به دلیل ضربه مغزی جان سپرد. 3. سردار پاشایی، قهرمان سابق کشتی فرنگی و از مخالفان حکومت ایران از بازداشت برادرش سامان پاشایی توسط وزارت اطلاعات در سقز خبر داده است.‌ 4. جلسه محاکمه زنان روزنامه نگار مهرنوش زارعی هنزکی، سعیده شفیعی و نسیم سلطان بیگی در دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری برگزار شده است. 5. وزیر خارجه اسرائیل: در جنین با عوامل ایران می‌جنگیم نه فلسطینی‌‌ها. 6. واکنش مجاهدین خلق به تحویل کیس ها و کامپیوترها به ایران: این سازمان در بیانیه ای خواستار پاسخگویی دولت‌های آمریکا و آلبانی دربارۀ این ادعا شد و گفت نگران همدستی با حکومت ایران و دستگیری، شکنجه و اعدام خانواده ها و زندانیان است.

دویچه‌وله فارسی: 1. دعوت مجدد کویت از ایران برای حل مناقشه میدان گازی "آرش" 2. هشت ماه پس از بازداشت توماج صالحی شورای شهر فلورانس ایتالیا به پاس شجاعت این خواننده معترض و سرشناس ایرانی در همراهی با اعتراضات مردم ایران به او شهروندی افتخاری اهدا کرد. 3. جلسه رسیدگی به اتهامات سعیده شفیعی، مهرنوش زارعی هنزکی، و نسیم سلطان‌بیگی، سه روزنامه نگار زن ایرانی دوشنبه ۱۲ تیر در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

صدای آمریکا: 1. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: توماج صالحی و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید. 2. گزارش: انسیه خزعلی، معاون امور زنان ابراهیم رئیسی گفته وظیفه داریم تا درباره پایمال شدن حقوق زن در غرب «آگاهی بخشی» کنیم، او اما در طول مدت فعالیت خود در این سمت از اظهارنظر درباره مشکلات زنان ایرانی به خصوص روایت زنان از آزارشان در بازداشتگاهها، خودداری کرده است. 3. سیامک قاسمی تحلیل‌گر اقتصادی با مقایسه اقتصاد دو کشور ایران و عربستان بر این باور است که پانزده سال طول می‌کشد اقتصاد ایران به اقتصاد امروز عربستان برسد. او می‌گوید: «واقعیتش را بخواهید، این شکاف دیگر پرشدنی نیست» 4. گلاره کاکاوند و وحید زارع‌زاده، سازندگان مستند «شکنجه سفید» بر اساس کتابی از نرگس محمدی، به صدای آمریکا گفتند پس از بازجویی و فشار امنیتی، از ایران خارج شدند تا بتوانند هاردهای مربوط به کارهایشان را درباره مبارزه با حجاب اجباری، نقض حقوق زندانیان و شهروندان بهائی حفظ کنند. 5. اعتراضات صنفی و کارگری در ایران روز دوشنبه ۱۲ تیر، با تجمع‌های کارگران رسمی نیشکر هفت‌تپه و بازنشستگان شرکت مخابرات در چند شهر ایران، اعتصاب پرستاران در سیستان و بلوچستان و همچنین راهبران خط پنجم متروی تهران ادامه یافت.

رادیو فرانسه-فارسی: 1. با انتقال شماری از مسموم شدگان در بندر انزلی به بیمارستان، موج «مشروبات الکلی مسموم»، بعد از استان‌های البرز، آذربایجان غربی، هرمزگان، تهران، مازندران و قزوین به هفتمین استان رسید. 2. تاکید رئیسی بر «برنامه‌ریزی دقیق» برای برخورد با زنان مخالف حجاب اجباری. 3. گزارش: درگذشت ٢٢ زائر ایرانی در حج؛ گلایه از اختصاص طولانی‌ترین مسیر در گرمترین ساعات روز برای حجاج ایرانی.

مرتبط با جغرافیای خراسان رضوی با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+