اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/17    کد خبر: 15726749   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

امروز اتفاق افتاد؛

از سال آینده ۶۵ دهیاری استان بعنوان دستگاه اجرایی در نظر گرفته می شوند

از سال آینده ۶۵ دهیاری استان بعنوان دستگاه اجرایی در نظر گرفته می شوند

  براساس قانون بودجه سال جاری، می‌توان دهیاری‌ها را به عنوان دستگاه اجرایی در نظر گرفت، بر این اساس، ۶۵ دهیاری استان از سال آینده به دستگاه اجرایی تبدیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، دویست و سی و سومین نشست شورای برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار اصفهان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد.


در این جلسه، در خصوص توزیع اعتبارات جاری و تملک دارایی سرمایه‌ای استان تصمیم گیری شد. براساس قانون شورای برنامه‌ریزی استان بایستی سهم شهرستان‌ها از اعتبارات عمرانی تعیین شود که این موضوع براساس شاخص جمعیت، مساحت، فاصله از مرکز استان، پروژه‌های نیمه تمام و متوسط نرخ رشد سال‌های قبل تصویب و بین شهرستان‌ها توزیع شد. همچنین براساس قانون بودجه سال جاری، می‌توان دهیاری‌ها را به عنوان دستگاه اجرایی در نظر گرفت، بر این اساس، ۶۵ دهیاری استان از سال آینده به دستگاه اجرایی تبدیل می‌شوند.

این دهیاری‌ها توانایی مالی و فنی لازم را دارند، از آنجا که دهیاری‌ها می‌توانند پروژه‌های عمرانی را به صرفه‌تر انجام دهند، تبدیل آنها به دستگاه اجرایی منجر به کاهش هزینه پروژه‌های عمرانی خواهد شد. همچنین موضوع مالیات بر پژوهش‌ها نیز امروز در جلسه مطرح که مقرر شد نظر دانشگاه علوم پزشکی و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در این خصوص احصا و پیگیری شود.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #دهیاری #استانداری اصفهان
ما را دنبال کنید:
+