اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/18    کد خبر: 15726754   در دسته بندی بین الملل نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

استاندار اصفهان؛

اصفهان، نمونه بارزی از قدرت نرم ایران اسلامی است

اصفهان، نمونه بارزی از قدرت نرم ایران اسلامی است

  استاندار اصفهان گفت: امروز اصفهان، با برخورداری از میراث غنی و ارزشمند فرهنگی، هنری، گردشگری و توانمندی علمی و فناوری نمونه بارزی از قدرت نرم ایران اسلامی است.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نخستين «کنگره بين المللی ديپلماسی ملل» گفت: توفیق دارم بعنوان استاندار استان، از طرف مردم فرهنگ دوست، هنرآفرین و خلاق اصفهان حضور مدعوین را در نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود خیر مقدم عرض نمايم.
وی افزود: استحضار دارید هدف از این نشست، معرفی میراث ارزشمند و فرهنگ غنی ایران، ترویج و توسعه فرهنگ مودت و دوستی میان ملل دنیا و بهره‌مندی از دیپلماسی عمومی در معرفی شایسته توانمندی‌های کشور در میعادگاه هنر و اندیشه، حکمت و معنویت اصفهان است.
استاندار اصفهان اظهار کرد: اصفهان در همه ادوار تاریخ مهد تمدن، خاستگاه هنر و زیستگاه مردان بزرگ دین، هنر و دانش بوده و از دیرباز بسیاری از نوابغ را در خود جای داده است.
وی افزود: این شهرموزه ایران اسلامی همواره کانون گرم و تابنده فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است، بدون اغراق باید اذعان داشت که جانمایه حیات اصفهان هنر است و این هنر نشأت گرفته از ایمان مردم است.
استاندار اصفهان عنوان کرد: امروز در سایه ارتباطات نوین جهانی و پیشرفت‌های چشمگیر در همه عرصه‌ها در هزاره سوم، نزدیکی و تعامل ملل دنیا و انتقال ارزش‌ها با شتاب بسیاری در حال شکل‌گیری است.
وی ادامه داد: اکنون بسیاری از متفکران و برنامه‌ریزان بین‌المللی محور روابط جهان را مبتنی بر روابط فرهنگی و اشتراکات تمدنی می‌دانند.
وی یادآور شد: در فضای شکننده و بی اعتماد سیاست بین‌الملل و در جهانی که به تدریج فرهنگ‌ها و تمدن‌های بومی و اصیل رنگ می‌بازند ملل دنیا نیازمند شناخت بیشتری از باورهای فرهنگی هستند.
استاندار اصفهان متذکر شد: اشتراکات موجود در فرهنگ‌ها را باید برای روابطی مناسب‌تر جستجو کرد و شناخت.
مرتضوی ادامه داد: باورهای اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی بیانگر هویت مردمان آن سرزمین‌اند که در طول تاریخ با فراز و نشیب‌های فراوان به دست آمده است.
وی گفت: هم‌اکنون در نظام بین‌الملل دولت‌ها، دیپلماسی عمومی را بعنوان ابزاری مؤثر و کارآمد در پیشبرد اهداف رسمی خود تلقی می‌کنند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تبیین ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، علمی، تولیدی، اقتصادی و ... همه از کارکردهای موفق دیپلماسی عمومی است.
وی متذکر شد: آنچه امروز در روابط کشورهای نظام بین‌الملل اهمیت بسیاری دارد ظرفیت قدرت نرم آن کشور در فضای بین‌الملل است.
مرتضوی ادامه داد: استفاده از قدرت نظامی برای کسب استيلا و نفوذ در ميان ملت‌ها، ديگر کارايی خود را از دست داده و هيچ ملت متمدن و دارای فرهنگی زير بار تهديد، ظلم و اشغال نظامی نمی رود.
وی افزود: در جهانی که کشمکش‌های سیاسی همچون سایه‌ای شوم بر سر آحاد جامعه بشری سنگینی می‌کند توسل به دیپلماسی عمومی به دلیل پایداری و اثربخشی بلندمدت در اذهان مخاطبین می‌تواند بعنوان قدرت نرم نقش مؤثری در بهبود اوضاع جهان داشته باشد.
استاندار اصفهان گفت: امروز اصفهان، با برخورداری از میراث غنی و ارزشمند فرهنگی، هنری، گردشگری و توانمندی علمی و فناوری نمونه بارزی از قدرت نرم کشور ما ایران است.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد:  راهبردی اصلی و کلان مدیریت استان بهره‌مندی حداکثری از دیپلماسی عمومی و قدرت نرم استان در تعامل، توسعه و تقویت روابط در حوزه بین‌الملل به ویژه با کشورهای دوست جمهوری اسلامی است.
استاندار اصفهان گفت: برگزاری چنین رویدادهایی به شایستگی می‌تواند فرصت طلایی معرفی بیش از پیش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اصفهان را که دانشنامه ای از هنر و معماری ایران اسلامی است در عرصه بین‌المللی فراهم نماید و مکمل تلاش‌ها و سیاست‌های راهبردی دولت مردمی در این حوزه گردد.
وی ادامه داد: همچنین در بی‌اثر نمون پروژه‌های ایران هراسی قدرت‌های استعماری و زدودن تصویر مبهم و نامبارک از ایران در جهان می‌تواند نقش آفرین باشد.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استاندار اصفهان #سیاست #جویا #ایران #بین الملل #وزارت امور خارجه
ما را دنبال کنید:
+