اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/21    کد خبر: 15726758   در دسته بندی چند رسانه ای نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 41  دقیقه

از نگاه صدای جویا؛

جدیدترین بسته خبری اصفهان، ایران و جهان

جدیدترین بسته خبری اصفهان، ایران و جهان

  پایگاه خبری صدای جویا جدیدترین بسته خبری اصفهان، ایران و جهان(روتیتر، تیتر و لید) را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، امروز ‌سه شنبه  20  تیر ۱۴۰۲ هجری شمسی 25 ذی‌الحجه ۱۴۴۴ هجری قمری و 11 جولای جدیدترین بسته خبری اصفهان، ایران و جهان(روتیتر، تیتر و لید) به شرح زیر تقدیم مخاطبین همیشه همراه صدای جویا می گردد؛


استاندار اصفهان عنوان کرد؛ باتوجه به تأکیدات ریاست جمهوری در حوزه مسکن، از ابتدای سال جاری وقت و انرژی ویژه‌‌ای را در بازار مسکن در حوزه تعادل بخشی و جلوگیری از تورم در بازار مسکن صرف کردیم و توسعه مسکن و ساخت و سازها را در اولویت قرار دادیم.

برخی فعالین رسانه ای استان اصفهان از سازمان استاندارد خواستار شدند؛ به دنبال حادثه تلخ تاب گردان ناژوان مورخ ۱۸ تیر ۱۲۰۲ و اینکه بررسی ایمنی و استاندارد شهربازی ها بر اساس قانون وظیفه آن سازمان محترم می باشد، مستدعی است بر اساس ماده ۲ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۶ بهمن ۱۳۸۷ صورتجلسه های بازدید و تایید ایمنی شهربازی مذکور و یا در صورت اخطار به متولیان آن مجموعه، اخطاریه ها را منتشر نمایید.

رابرت کندی جونیور، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت اوکراین هیچ راهی برای شکست روسیه ندارد.

وزیر کار در آیین رونمایی از سامانه جدید جستجوی شغل:سامانه جدید جستجوی شغل، پیوند کارگر و کارفرما را آسان و برخط برقرار می‌کند

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال حکم «میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری استخدامی کشور جمهوری اسلامی ایران داد.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۲ شاهین شهر با اقدامات تخصصی خود از فعالیت مجرمانه ۲ سارق موتورسیکلت در یکی از روستاهای شهرستان مطلع و دستگیری آنها را در دستور کار قرار دادند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:  دمای هوای مناطق مختلف استان در طول این هفته و به‌ویژه برای روز چهارشنبه افزایش محسوسی خواهد یافت و دمای هوا در اصفهان به ۴۱ تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.  وزش باد های لحظه ای به نسبت شدید تا اواخر هفته در استان ادامه خواهد داشت که در مناطق شرقی و شمالی استان با گرد و خاک همراه خواهد بود.

به همت کانون محله‌ای خادمیاران و یاوران رضوی حاجی آباد شاهین شهر یک سری جهیزیه کامل به چهار نو عروس اهدا شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان از بررسی تاثیر آخرین اصلاحات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرایند اجرا در جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان، خبر داد.

اولتیماتم یک ماهه سیدمحمدرضا کاظمی طباء فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه به سعید ابریشمی راد شهردار و همچنین پیمانکار پروژه میدان امام حسین شاهین شهر جهت تکمیل آن

دادستان ایلام از بازداشت موقت یک عضو و محکومیت حبس برای یکی دیگر از اعضای شورای شهر ایلام  خبر داد.

رئیس پلیس فتای استان ایلام از کلاهبرداری ۴۸ میلیارد ریال طی ۱۰۰ روز گذشته در سطح استان خبر داد.

علی اکبر صالحی معاون پژوهشی فرهنگستان علوم در اصفهان گفت: تکلیف روابط بین‌المللی ایران باید در عرصه بین‌الملل مشخص شود و نباید در این زمینه افراط و تفریط صورت گیرد.

 نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: کمبود قطار در مسیر خوزستان برای مردم مشکل آفرین شده و نباید تهیه بلیط قطار به یک آرزو برای مردم تبدیل شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در جریان بازدید ارز مرز خسروی از آمادگی پلیس برای ارائه خدمات به زوار اربعین در مرز خسروی خبر داد.

فرماندار ساری گفت: دو هزار و ۴۷۱ واحد مسکن خودمالکی در قالب ۲۷۰ پروژه طرح جهش مسکن در شهرستان در دست ساخت است.

رئیس حفاظت از محیط زیست شاهرود از دستگیری پنج شکارچی در مجن خبر داد و گفت: از این افراد تفنگ و ادوات شکار و دو لاشه گوسفند وحشی کشف شد.

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتباطی بین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید کشف شده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، در حال حاضر ۲ هزار و ۲۹ مزدور در کنار نیروهای مسلح اوکراین به نبرد با روسیه مشغول هستند.

با تشدید گرمای هوا در روزهای پایانی نخستین ماه تابستان ۱۴۰۲، میزان مصرف برق در کشور برای دومین بار رکورد زد، به‌طوری‌که روز گذشته، یک‌شنبه میزان مصرف برق کشور به ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شناسایی و تایید ۲۷ منطقه برای احداث شهرک‌های جدید در نوار ساحلی به میزان ۱۰ هزار هکتار خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی را به ریاست هیأت عامل صندوق ملی مسکن به مدت دو سال منصوب کرد.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی بابک احمدی را با عنوان سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ایدرو  منصوب کرد.

استاندار اصفهان گفت: این مطلب را به وزیر محترم امور خارجه مطرح کرده‌ام که مجموعه دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان می‌تواند اداره کل ارتقاء یابد.

سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: وظیفه ما این است که از طریق تصویرسازی مناسب، تصویری صحیح از ایران به جهان نشان دهیم. در این خصوص، دانشمندان، ورزشکاران و هنرمندان ایران زمین هر کدام با نشان دادن این تصویر مناسب از ایران به جهان در حکم یک سفیر برای ایران هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۳۰ حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند؛ گفت: یعنی در این سال پنجره جمعیتی کشور بسته می‌شود؛ بنابراین با در نظر گرفتن سن باروری، کمتر از هشت سال دیگر برای حل این بحران فرصت داریم.

پیش فروش واحدهای مسکونی شرکت انبوه سازان دیاموند با مدیریت صالحی تبار در شهرهای شاهین شهر و مازندران آغاز گردید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تسهیل اعطای تسهیلات بانکی به خوش حساب‌ها خبر داد و گفت: اهالی باستی هیلز از اجرای مالیات بر عایدی سرمایه نگران باشند.

مدیر کل دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت ضمن اشاره به صادرات بیش از ۳۸ میلیون دلاری اسباب بازی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: گردش مالی این صنعت در سال ۱۳۹۹، حدود ۹۰۰ میلیون دلار بوده است.

نیکبخت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف هفت تن موادمخدر در سال جاری، گفت: یکی از تجهیزات کنترلی پلیس در گلوگاه‌ها، دستگاه‌های ایکس‌ری است که توانایی بالایی در واکاوی انواع خودروهای سبک و سنگین دارد.

وحیدی وزیر کشور گفت: به میزانی که ما اختیارات و مسئولیت‌ها را به استان‌ها تفویض کنیم تا بتوانند در محل با فوریت و مطابق با نیازها و با شناخت عمیقی که از مسائل دارند، تصمیم‌گیری کنند، حتما مسائل کشور بهتر حل می‌شود، زیرا مسائل کشور در حوزه داخلی حاصل جمع مسائل استان‌ها است.

پس از انتشار اخباری مبنی بر فروش بلیت هواپیما به صورت دلاری و ربط دادن این شرکت‌ها به کشورهای عربی، طی بررسی‌ها صورت گرفته مشخص شد که این اقدام توسط یک شرکت ایرانی صورت گرفته است که پس از محرز شدن تخلف، سازمان هواپیمایی مجوز شرکت ایرانی را به مدت یک ماه تعلیق کرد.

حکم اعدام ۲ نفر از عوامل حمله تروریستی شاهچراغ بعد از برگزاری ۱۰ جلسه دادگاه با حضور متهمان و وکلای آن‌ها و تایید حکم صادره در دیوان عالی کشور، صبح امروز شنبه ۱۷ تیر ماه در ملاعام اجرا شد.

سردار جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ‌گفت: در پی حمله تروریستی افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان دو نفر از همکاران انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل گشتند و هر ۴ تروریست مسلح به هلاکت رسیدند.

علیرغم همه احتمالات و درحالی که روابط بین اسرائیل و ایالات متحده در اوج خود نیست، اورشلیم و واشنگتن در حال پیشبرد طرحی محرمانه برای ایجاد یک مسیر زمینی پیوسته هستند که امارات متحده عربی، عربستان سعودی، اردن و اسرائیل را به هم متصل کرده و از خلیج فارس مستقیما به بنادر دریایی اسرائیل منتهی می شود. این مسیر در وهله اول، برای ترانزیت کالا از شرق به اروپا از طریق اسرائیل و در مرحله بعد، برای جابجایی گردشگران در نظر گرفته شده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید از همه کسانی که در قبال تثبیت امنیت روانی مردم و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی دغدغه‌مند هستند و مطالبه‌گری می‌کنند، تقدیر به عمل آورد؛ من این موضوع را برای خوشامد کسی بیان نمی‌کنم بلکه حقیقتاً معتقدم که مطالبه‌گری آن‌ها امری مفید و نافع است و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند؛ در این راستا باید از افرادی که در کنار مطالبه‌گری، ارائه طریق نیز می‌کنند قدردانی مضاعف داشت؛ البته امیدواریم این افراد مطالبه‌گر مواظبت کنند تا ناخواسته آنچه را که دشمن خواهان آن هست را انجام ندهند و به زبان نیاورند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده پیشین مجلس می گوید سیاست خارجی ما گرفتار تابو‌های مختلف است. از جمله تابوی عدم مذاکره با آمریکا، تابوی ادعا هدایت فرهنگی تمام دنیا و.. برخی نهاد‌ها در خارج از کشور خود را مسئول مسلمان سازی مردم در دنیا معرفی می‌کنند و الان نیز برخی معتقدند حجاب را باید در آمریکا و اروپا پیش ببریم. در حالیکه در مورد مسائل اساسی کشور با ناکامی مواجه‌اند

همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی نوشت: مدعیان و معترضان دیروز ومتولیان امروز دولت ومجلس، چرا این روز‌ها در مورد رانت چند ارزی یعنی اختلاف دلار ۲۸٫۵۰۰ با دلار ۳۸ الی ۴۱ هزار مرکز مبادله ارزی و دلار مرکز مبادله با دلار ۵۰٫۰۰۰ بازار آزاد یا به گفته مسئولان بازار غیررسمی در ماه‌های اخیر ساکتند؟  مگر عمده نیاز مردم از مرغ و تن ماهی گرفته تا مسکن و خدمات ... با دلار بازار آزاد شکل نگرفته؟ چرا برای این رانت ناشی از اختلاف زیاد نرخ‌های ارز چاره جویی نمیشود؟ چرا روش تجربه شده مداخله در حاشیه بازار را کنار گذاشتید؟  

ژنرال والری گراسیموف ۶۷ ساله کمتر از شش ماه پس از انتصاب به عنوان مسئول جنگ علیه اوکراین، از سمتش برکنار شد.

کنایه نماینده چابهار: مجلس در حوزه معیشت مردم هم مثل ماجرای نامه معاون وزارت کشور برخورد کند / خاندوزی: خانواده‌های ما هم که خرید می‌روند از افزایش قیمت‌ها گلایه دارند / مخبر: دولت موفق شد در سه ماهه اول سال جاری نرخ تورم را ثابت نگه دارد / کشف ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید

دیدار محرمانه پوتین و رهبر گروه شورشی واگنر در کاخ کرملین / واکنش روسیه به حملات ارتش اوکراین از سه محور / واکنش سخنگوی سازمان ملل درباره ادعاهای پهپادی علیه ایران

خبرهای رسیده حکایت از آن دارد علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم‌ملی با پاداش حواله خودرو جام‌جهانی، یک دستگاه پورشه ماکان ۲۰۲۳ وارد کشور کرده است.

گوگل اعلام کرد از ماه دسامبر (۱۰ آذر) هر حسابی که برای دو سال غیرفعال بوده ایمیل هشدار دریافت می‌کند و اگر ظرف ۶۰ روز وارد سیستم نشود، غیرفعال خواهد شد. این موضوع شامل جی‌میل و سایر ابزارهای گوگل می‌شود.

امیر رضایی، رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:  درخت مایع، راه‌حلی مبتکرانه برای کاهش آلودگی هوا است، مراحل اجرایی نصب دو دستگاه درخت مایع در باغ گل‌های اصفهان انجام شده است و تا هفته آینده یک دستگاه درخت مایع در محوطه سنگی ورودی کوه صفه نصب می‌شود.  در فناوری درخت مایع از ریزجلبک‌ها استفاده می‌شود و ریزجلبک‌ها به دلیل سرعت بالای فتوسنتز، باعث حذف سریع دی‌اکسید کربن و تولید اکسیژن بسیار می‌شود.

نورافکن، هافبک تیم فوتبال سپاهان:  مطمئن هستم که اعتماد به نفس و همه فاکتورهای لازم را برای کسب عنوان قهرمانی داریم.

سخنگوی وزارت خارجه دربارهٔ رای دادگاه آمریکا برای مسیح علی‌نژاد: این راهزنی است

براساس تغییرات صورت گرفته در قیمت خودروهای مونتاژی، کمترین میزان افزایش حدود ۴۹ میلیون تومان و بیشترین میزان افزایش بالغ بر ۲۶۲ میلیون تومان بوده است.

خاندوزی، وزیر اقتصاد: ۱۷۶ هزار نفر شناسایی شدند که ۷۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند بدون اینکه یکبار به اندازه یک کارگر یا کارمند مالیات و حقوق کشور را بپردازند و حتی اسمی از این افراد نبود. همچنین ۸۰۰ کد ملی پیدا کردیم برای افراد زیر ۵ سال که تراکنش‌های بالای میلیارد داشتند. ۱۱۰۰ کد ملی نیز برای اشخاص ۵ تا ۱۰ سال داشتیم که تراکنش‌های بالای میلیارد در طول سال داشتند.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+