اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/21    کد خبر: 15726760   در دسته بندی بین الملل نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 34  دقیقه

21 تیرماه 1402؛

جدیدترین بسته خبری بین الملل، ایران و اصفهان

جدیدترین بسته خبری بین الملل، ایران و اصفهان

  پایگاه خبری صدای جویا جدیدترین بسته خبری اصفهان، ایران و جهان(روتیتر، تیتر و لید) را منتشر کرد.

 به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، امروز ‌چهارشنبه21  تیر ۱۴۰۲ هجری شمسی ۲6 ذی‌الحجه ۱۴۴۴ هجری قمری و ۱2 جولای جدیدترین بسته خبری اصفهان، ایران و جهان (روتیتر، تیتر و لید) به شرح زیر تقدیم مخاطبین همیشه همراه صدای جویا می گردد؛


جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور امام جمعه شاهین شهر ، فرماندار و فرماندهی انتظامی شهرستان و دیگر اعضا برگزار گردید.

جلسه ستاد ساماندهی شئونات مذهبی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین باقریان امام جمعه شاهین شهر و برخی از مسئولين شهرستان ، در محل سالن جلسات دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری ۲ نفر از ضاربان آمران به معروف در بوستان انقلاب شاهین شهر خبرداد.

 رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۲ نفر که پس از قتل یک جوان خودروی سواری پراید او را در زیرگذر جاده اصفهان _ کاشان به آتش کشیده و متواری شده بودند، خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان از پرداخت ۸۲ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ در این استان خبرداد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سالانه ۸۰۰ تن بامیه از سطح مزارع کشاورزی استان ایلام برداشت می شود.

دو عضو اصلی شورای اسلامی نسیم شهر به همراه سه کارمند و دو دلال در یک اقدام ضربتی دستگیر شدند.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: با اجرای برنامه میان مدت میانگین مهار آب های سطحی استان به ۳۰ درصد خواهد رسید.

وزیر کشور گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، رسانه‌های معاند به گونه‌ای فضاسازی کردند که سیاستمداران غربی دچار اشتباه محاسباتی شدند.

سفارت ایران در کویت اعلام کرد که ۱۱ نفر ایرانی که در این کشور بازداشت شده بودند با پیگیری این سفارتخانه آزاد و به ایران منتقل شدند.

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای کنیایی خود و به منظور ارتقای سطح روابط با کشورهای دوست و همسو و در راستای تنوع بخشی به مقاصد صادراتی و ایجاد زمینه‌های همکاری سیاسی و تجاری عازم کنیا شد.

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی درمیدان حضرت امام حسین علیه السلام ورودی گذر چهارباغ ، توسط گروه های فرهنگی ومطالبه گر اصفهان، غرفه های فرهنگی به مناسبت هفته عفاف و حجاب وروز خانواده

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: در کشور صد هزار تن کسری تولید گوشت داریم و اگر هر خانوار عشایر ۵ تا ۱۰ بره پرواری اضافه کند، می‌توانیم جشن خودکفایی گوشت را در کشور برگزار کنیم.

در دهه سوم تیرماه موج گرمایی با ماندگاری حداقل پنج روز، مناطقی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، کرمان و بوشهر را فرا گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان: برای ۱۳ کارخانه و صنعت بزرگ این استان که در تابستان ۱۴۰۱ در ساعت های اوج بار شبکه با صنعت برق همکاری کردند پاداشی معادل ۲۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

یارانه کمک معیشتی تیر ماه ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۰ تیر ماه قابل برداشت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از تشکیل گشت کنترلی با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سراسر استان، خبر داد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان از بررسی تاثیر آخرین اصلاحات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرایند اجرا در جلسه ستاد انتخابات استان، خبر داد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به توفیقات نا چیز در زمینه جلوگیری از تلفات جاده ای ناشی از خواب آلودگی رانندگان بر استفاده از هوش مصنوعی به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات این چنینی تاکید کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:دولت ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از مولدسازی دارایی های مازاد درآمد زایی می‌کند.

برخی از معامله گران امروز مدعی بودند که این روزها خریداران دلار و سکه خانه نشین شده اند و بازار با کاهش تقاضا روبرو شده است.

دبیرکانون مرغداران گوشتی نرخ مصوب هرکیلو مرغ زنده را ۵۲ هزار تومان و مرغ گرم ۷۳ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اعلام جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی توسط این استان در سال گذشته، از آن به عنوان بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی استان‌‌‌‌های کشور یاد کرد و از سهم ۴۰ درصدی بخش صنعت در این حوزه خبر داد. امیررضا رجبی در نشستی به مناسبت دهه تولید و تجارت گفت: امسال از ۵۴ واحد نمونه کشوری، ۷ واحد از خراسان رضوی انتخاب شدند که نشان‌‌‌دهنده توان، انگیزه و تلاش حوزه صنعت، معدن و تجارت استان است.

رئیس بخش زلزله‌‌‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وجود ۴۲۰‌هزار خانه فاقد اسکلت بر روی گسل فعال جنوب شرق تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح دیروز، زلزله‌‌‌ای به بزرگی ۶/ ۳ ریشتر، جنوب شرق تهران را لرزاند.

لیونل مسی در مصاحبه با شبکه ESPN آرژانتین گفت در بهترین شرایط ممکن به آمریکا می‌رود و برای باشگاه جدیدش با حداکثر توان تلاش خواهد کرد.

مسیر ریلی ایران و افغانستان که تا روزنک هرات ادامه می یابد، با حضور مدیرعامل سازمان راه آهن افغانستان، استاندار خراسان رضوی، معاونان وزیر تجارت خارجه افغانستان، نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی ایران، معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی و مقامات سفارت ایران افتتاح شد.

آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار شهردار تهران مشکل مسکن را از مشکلات جدی دانست و گفت: باید طرح‌های ملی مسکن که وعده شده، تسریع شود تا بخشی از مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: نمی‌شود کشوری بگوید مسئله اصلی ما توسعه است، اما به نقش زن و مشارکتش در توسعه نپردازد. یکی از مشکلات ایران حداقل در دروان بعد از انقلاب، نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که به دنبال حل مسائل کشور به صورت پایدار نیست. وی تصریح کرد: امروز همان حرف‌هایی را راجع به برخی مسائل کشور می‌شنوید که ۲۰ سال پیش یا ۴۰ پیش شنیده می‌شد. اگر موضوعی مثل زنان از موضوعات اصلی بوده چطور بعد از پنج دهه همچنان روی میز تصمیم‌گیری است و درباره آن تصمیم جدی گرفته نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: متهم «پیمان مام‌احمدی گلوانی» که به اتهام کلاهبرداری در این شهرستان بازداشت شده بود، به علت بیماری در یکی از مراکز درمانی شهر ارومیه فوت کرده است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: افزایش قیمت جدی در بازار خودرو نداشته‌ایم. احتمال دارد در بازه زمانی دو ماه اخیر که قیمت پایین آمده بود؛ حالا آن قیمت‌ها سر جای خود برگشته‌اند. با وجود اینکه شورای رقابت قیمت‌ها را بالا برده، اما متاسفانه پول در بازار کم است و رکود حاکم است. معاملات در بازار خودرو در نقطه صفر کامل است. کسی برای خرید خودرو مراجعه نمی‌کند.

وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس و روسیه بر پشتیبانی خود از همه تلاش های صلح آمیز از جمله «ابتکار امارات و تلاش های آن جهت دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای مسئله جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق مذاکرات دوجانبه یا دیوان بین المللی دادگستری بر اساس مقررات حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد برای حل و فصل این مسئله مطابق با مشروعیت بین المللی» نیز تاکید کردند.

متحدان ناتو در این بیانیه آورده‌اند که «از ایران می‌خواهیم تا حمایت نظامی خود از روسیه، به‌ویژه در زمینه انتقال هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) که برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی [اوکراین] مورد استفاده قرار گرفته و باعث تلفات گسترده غیرنظامیان شده‌ است، را متوقف کند

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده و نقاش پیشکسوت روز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه از مقابل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم رفع مشکل ایجاد شده برای علی اکبر رائفی‌پور عنوان کرد که رایزنی‌های بی وقفه برای بازگشت این چهره فرهنگی به کشور در حال انجام است.

 دادستان عمومی و انقلاب تهران از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست مستندات فرارهای مالیاتی میلیاردی مربوط به حوزه قضایی تهران را جهت رسیدگی قضایی به دادستانی گزارش کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری از وجود حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار پرستار بیکار در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار نفر پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور مواجه هستیم.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موفقیتی وجود دارد و مردم از خدماتی که به آنها ارائه داده‌ایم بهره‌ برده‌اند، بدون شک زحمات آن به پای جوانان عزیز حوزه فناوری است و امروز با همه وجود می‌گویم شما مهم‌ترین پیشران ما در برنامه هفتم توسعه هستید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند طی ۲۴ ساعت گذشته، به بیش از ۱۶ میلون نفر رسید.

محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت رباتی شدند که ضمن مکانیزه نمودن عملیات برداشت خرما، به کیفیت و سرعت برداشت خرما نیز کمک می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: نزدیک به هشت هزار و ۹۰۰ پروژه فعال مدرسه سازی در کشور داریم که بیش از ۲ هزار و ۵۶۵ پروژه با مشارکت خیران است.

سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایجاد بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست در سراسر کشور از مصادیق مردمی‌سازی محیط زیست است.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با افت ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده و به ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه خبر داد که این کشور به چارچوب توافقی برای تسویه بدهی خود به ایران رسیده است.

وزیر خارجه روسیه گفت که این کشور اقدامات لازم را در واکنش به استفاده ناتو از خاک سوئد و فنلاند اتخاذ خواهد کرد.

طبق پژوهش‌های آماری جدید در انگلیس، همزمان با سایه سنگین تورم معیشتی، منابع دولتی جهش سقف میانگین بیکاری از ۳.۸ درصد به ۴ درصد در پایان ماه می سال جاری را نگران‌کننده توصیف کردند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر دولت عراق تا شهریورماه به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و این‌ها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه این گروهک‌ها را با شدت بیشتری تکرار می‌کنیم.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+