اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/24    کد خبر: 15726776   در دسته بندی اقتصادی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

استاندار اصفهان عنوان کرد؛

ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های جدید به پشتیبانی سرمایه‌گذاری‌های موجود اصفهان بیاید

ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های جدید به پشتیبانی سرمایه‌گذاری‌های موجود اصفهان بیاید

  استاندار اصفهان گفت: برای افزایش بهره‌وری در استان، ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های جدید به پشتیبانی سرمایه‌گذاری‌های موجود استان بیاید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بررسی مواردی از جمله معرفی نمایندگان ثابت دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهبود محیط کسب و کار، بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با تخصیص زمین به واحد‌های اقتصادی در شهرک‌های صنعتی، بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی در تأمین نفت گاز و مسائل مرتبط با سامانه «سدف» با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس کل دادگستری استان و سایر اعضاء برگزار شد.


در این نشست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در خصوص ماده ۱۴ قانون بهبود مستمر کسب و کار که به معرفی نمایندگان ثابت دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهبود محیط کسب و کار اشاره دارد، گفت: صرف معرفی نمایندگان در این حوزه، کارگشا نیست.

وی ادامه داد: نمایندگان بایستی برنامه مشخص و مدونی با شرح وظیفه کارشناسی شده‌ای داشته باشند تا بتوانند عملکرد مؤثری از خود نشان دهند.

دکتر مرتضوی متذکر شد: در این صورت می‌توان عملکرد نمایندگان را رصد و ارزیابی کرد تا این ماده قانونی به صورت کاربردی در استان اجرایی شود.

وی در این راستا معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان را مکلف کرد تا شرح وظایف نمایندگان را تنظیم و تدوین کنند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در اجرای این قانون سازوکارها بایستی به نحوی تنظیم شوند تا نگاه حاکمیت برای همراهی تمامی دستگاه‌های استان همراه باشد و از طرفی نگاه تخصصی دبیرخانه‌ای مشخص بعنوان متولی وجود داشته باشد.

دکتر مرتضوی در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با تخصیص زمین به واحد‌های اقتصادی در شهرک‌های صنعتی نیز گفت: در حوزه صنعت نیازمند نگاه متوازن از دیدگاه های تخصصی مختلف هستیم تا همه جوانب امور سنجیده و سپس تصمیم گیری شود.

وی عنوان کرد: گزارشی از وضعیت تمامی شهرک‌ها، زمین‌ها، امکانات، زیرساخت واحد‌های فعال و غیر فعال شهرک‌های صنعتی استان تدوین و به صورت مفصل مطرح شود تا به بهترین نحو تصمیم گیری شود.

مرتضوی بیان کرد: هدف این است برخی سرمایه‌گذاری‌های جدید استان به پشتیبانی از سرمایه‌گذاری موجود بیاید، اینگونه شاهد افزایش بهره‌وری در واحدهای استان خواهیم بود.

در این نشست، در خصوص مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی در تأمین نفت گاز و مسائل مرتبط با سامانه «سدف» تصمیم گیری شد، تبصره ۱۲ دستور العمل روش مدیریت و کنترل سوخت اجرا، نحوه محاسبه الگوی مصرف به تفکیک نوع کاربرد شفاف و ابلاغ و جداول میزان سوخت مورد نیاز ماشین آلات معدنی و تخصیص سهمیه سوخت براساس این جدول، تنظیم گردد.

به گفته استاندار اصفهان اینگونه حسب تنوع ماشین آلاتی که در معادن فعالیت می‌کنند و براساس توانی که این تجهیزات دارند جدولی تهیه و براساس داشته‌های هر معدن میزان سوخت مورد نیاز ماشین آلات محاسبه می‌گردد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #اقتصاد #اصفهان #استانداری اصفهان
ما را دنبال کنید:
+