اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/14    کد خبر: 15726846   در دسته بندی یادداشت نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 13  دقیقه

یادداشت؛

دعوت نخبگان شاهین‌شهر برای «تغییر» در انتخابات با اصرار و التماس افراد شایسته

دعوت نخبگان شاهین‌شهر برای «تغییر» در انتخابات با اصرار و التماس افراد شایسته

  فعال رسانه‌ای گفت: نخبگان و اهل حل و عقد برای تغییر باید افراد شایسته و توانمند را شناسایی و با اصرار و التماس آنها را به عرصه انتخابات بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی به شرح زیر آورده است؛


انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس برگزار خواهد شد

پس از موافقت شورای نگهبان با یکی از تواریخ پیشنهادی وزارت کشور، تصمیم بر این شد که این انتخابات همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه برپا بشود.

در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ میلیون‌ها پیامک دعوت به کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ از طرف وزارت کشور  برای بسیاری از مردم ایران فرستاده شد که اقدامی بی‌سابقه بوده‌است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور مراحل پیش ثبت‌نام اولیه از روز دوشنبه 16 مردادماه تا روز یکشنبه 22 مردادماه 1402 جمعاً به مدت یک هفته از ساعت 8 صبح تا 18 عصر برگزار می‌شود.

نگارنده در چند ماه اخیر تمام همت خویش را به‌عنوان یک خبرنگار در راستای رسالت رسانه‌ای خویش به کار بسته‌ام که کاملاً مستقل از هر گونه حزب یا جناح سیاسی که در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار استان اصفهان وجود دارد در این راستا فعالیت کنم.

و با تبیین و مطالبه‌گری موضوعات مختلف و با انتشار یادداشت و گزارش‌ها حساسیت را نسبت به این امر مهم بالا برده و همه ظرفیت‌ها را اولا برای بالا بردن مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی و دوما رقابت با نماینده فعلی که نزدیک به 12 سال هست بر این کرسی سبز از حوزه انتخابیه تکیه زده است دعوت و نهایت این اقدامات منجر به تغییر گردد.

لذا روز گذشته آیت‌الله سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص انتخابات اسفندماه امسال نکات بسیار مهمی عنوان کرده است که با توجه به نزدیک شدن پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در 16 مردادماه بر خود لازم دانستم این سخنان ارزشمند را برای خواص، نخبگان، دلسوزان، انقلابی، بچه های بسیج، جریانات مختلف سیاسی، اقوام و اقشار و اصناف مختلف در سطح شهرستان دو شاهین‌شهر، میمه و برخواه بازگو نماییم تا نسبت به اهمیت موضوع دوچندان شود

آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:حاکمیت ملی از طریق انتخابات اعمال می‌شود یعنی ملت ما از طریق انتخابات در حساس‌ترین مراکز تصمیم گیری کشور حاضر می‌شود.

وی افزود: ۱۶ مرداد پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود، هیچ تکریمی برای یک ملت بالاتر از این نیست که خودش برای خودش تصمیم بگیرد و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا این تکریم بزرگ را برای ملت ما فراهم کرده است.

وی نقش مجلس در افت و رشد کشور را فوق العاده و حیرت‌آور ارزیابی کرد و ادامه داد: متخصصین می‌گویند یک مجلس آرمانی تا ۷۰ درصد در رشد کشور موثر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یک مجلس آرمانی با کمیسیون‌های تخصصی که موتور قوی رشد و توسعه هستند می‌تواند تمام مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور را به راحتی حل کند، از این رو این فرصت استثنایی را نباید از دست داد و بی‌اعتنایی به این فرصت خطیر قطعاً موجب پشیمانی در آینده بلکه کفران به نعمت بزرگ است. انتخاب نماینده اصلح بهترین راه برای اصلاحات اقتصادی است

وی با بیان اینکه درباره مجلس با هیچ کس تعارف نکنید، افزود: ملت بزرگ ما توجه کند که برای اصلاحات اقتصادی و تعیین نوع سیاست اقتصادی انتخاب نماینده اصلح بهترین راه است.

آیت‌الله عاملی افزود: انسان‌های بزرگ به راحتی به عرصه انتخابات وارد نمی‌شوند من مصراً از اهالی مکّرم استان مخصوصاً از نخبگان و "اهل حل و عقد" می‌خواهم افراد شایسته و توانمند را شناسایی و با اصرار و التماس آنها را به عرصه انتخابات بیاورند.

وی تأکید کرد: مجلس و مراکز حساس مدیریتی جای انسان‌های عادی و با استعدادهای متوسط نیست، هر دقیقه مجلس یک میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد، در خصوص مجلس با هیچ‌کس تعارف نکنید.  

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تخریب افراد و سیاه‌نمایی نظام و دولت به زودی شروع خواهد شد، افراد بی‌هنر برای اینکه مشهور شوند شروع به سیاه‌نمایی می‌کنند، اخیراً یک فردی یکی از شهرهای ما را که بیشترین مراکز صنعتی استان در آن شهر است به ویرانه تشبیه کرده است! او قطعاً خواسته یا ناخواسته مخاطبین خود را تحمیق کرده است.

وی بیان کرد: چقدر خوب، شایسته و لازم است که ما چنان سلوک اجتماعی داشته باشیم که هیچ کس جرات نکند به چشم احمق به ما نگاه کند.

امام‌جمعه اردبیل به مراکز علمی توصیه کرد در انتخاب احسن به اهالی کمک کنند و افزود: از دانشگاه‌ها هم انتظار است که داوطلبان و احزاب را دعوت کنند و برنامه‌های آنها را بررسی و نقد کنند، همچنین عملکرد نمایندگان فعلی را نیز زیر ذره‌بین قرار دهند. از این طریق می‌توان نخبه‌ها را بالا آورد یک دموکراسی زمانی آرمانی است که بتواند نخبه‌ها را بالا بیاورد و الا مجلس در رأس امور نخواهد بود.

اگر کسی واقعاً دلسوز این نظام و انقلاب و خون‌هایی که برای رشد و شکوفایی آن ریخته شده است. باید به وسط میدان انتخابات بیایید و تمام تلاش و همت خود را برای معرفی یک چهره جدید با شاخص‌هایی که در بالا حضرت آیت‌الله عاملی به آن اشاره داشته‌اند انجام دهد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انتخابات #سیاست #ایران #شاهین شهر #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+