اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/17    کد خبر: 15726858   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

استاندار اصفهان؛

آمادگی استانداری اصفهان برای دنبال کردن مسکن خبرنگاران

آمادگی استانداری اصفهان برای دنبال کردن مسکن خبرنگاران

  استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران استان گفت: آماده هستیم تا در سازوکاری مشخص مسکن خبرنگاران استان را دنبال کنیم زیرا بضاعت و آمادگی لازم برای پیگیری این موضوع در مدیریت استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز هفدهم مردادماه سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین گرامیداشت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت این روز و یاد شهدا و مجاهدان عرصه خبر، گفت: قدردان زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم، امیدوارم در چنین مناسبت‌هایی با حضور مدیران و مسئولان در جمع خبرنگاران، به شناخت دقیقی نسبت به این قشر و مشکلاتشان دست یابیم.
وی در خصوص تأمین مسکن برای خبرنگاران، گفت: سال گذشته در جمع خبرنگاران این موضوع مطرح و مقرر شد سازوکاری مشخص توسط تشکلات صنفی خبرنگاران تدوین و ارائه شود اما پیگیری مؤثری از سمت تشکل‌های اصحاب رسانه اتفاق نیفتاده که نسبت به این موضوع گله‌مند هستیم.
وی ادامه داد: آماده هستیم تا در سازوکاری مشخص مسکن خبرنگاران استان را دنبال کنیم زیرا بضاعت و آمادگی لازم برای پیگیری این موضوع در مدیریت استان وجود دارد.
مرتضوی گفت: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی تشکل‌های صنفی خبرنگاران سازوکاری را تدوین کنند تا بتوانیم این چالش بزرگ اصحاب رسانه استان را برطرف کنیم.
وی در خصوص شهر جدید چهارم استان، گفت: در حوزه مسکن استان حدود ۴۴۱ هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم که حدود ۱۵٠ هزار نفر واجد شرایط فعال بودند اما تنها ۴۳ هزار و ۶۸٠ نفر برای افتتاح حساب ورود پیدا کردند.
استاندار اصفهان افزود: تاکنون چهار هزار و ۸۳۹ قطعه زمین اختصاص داده شده و ۱۱۱ هزار و ۷٠٠ واحد نیز تعیین تکلیف شده و در حال حاضر نیز ۳ هزار و ۵۱۵ پروژه فعال داریم.
مرتضوی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴٠ هزار نفر از متقاضیان مسکن جزو افرادی هستند که باید در شهرستان اصفهان برای آن‌ها جانمایی کنیم، گفت: در این راستا از گذشته‌های دور مطالباتی برای شهر چهارم اصفهان در مجور کمشچه مطرح بوده و در حال حاضر مطالعات تکمیلی در انجام است.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بایستی موضوعات تخصصی را بررسی کنند و در این خصوص نباید به شایعات توجه کرد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: بر انجام کار کارشناسی مصّر هستیم و نمی‌خواهیم معضلات گذشته بار دیگر تکرار و به استان مشکل دیگری تحمیل شود از این رو به اظهار نظر برخی نمایندگان برای تحقق آب برای بعضی شهرستان‌ها بی اعتنا هستیم.
مرتضوی افزود: ممکن است نماینده محترمی تریبون مجلس را روشن کند و برای تامین آب شهرستان حوزه مأموریت خود سخن بگوید؛ دلیل ایستادگی ما در برابر این خواسته ها، کار کارشناسی و تخصصی است تا مانند گذشته مردم استان با مشکلات مضاعفی مواجه نشوند.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استاندار اصفهان #خبرنگار #ایران #مسکن #جویا
ما را دنبال کنید:
+