اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/17    کد خبر: 15726860   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

امروز در نشست با خبرنگاران؛

تأکید استاندار اصفهان بر تهیه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های استان

تأکید استاندار اصفهان بر تهیه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های استان

  استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: تک سامانه‌ای بودن آب استان و از مدار خارج شدن سامانه‌های کمکی، باعث شده با برخی مشکلات از جمله قطعی و افت فشار آب مواجه شویم.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز هفدهم مردادماه سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، در خصوص موضوع قطعی آب استان که مورد پرسش و گلایه اصحاب رسانه استان بود، گفت: یکی از معضلاتی که از سنوات گذشته در استان مطرح بوده تک سامانه‌ای بودن تأمین آب است که می‌تواند معضلات فراوانی را پدید بیاورد.


وی افزود: از چند سال قبل سامانه دوم مطرح و از سال قبل انرژی ویژه‌ای بر آن گذاشتیم که در حال حاضر به حدود سه متر مکعب در ثانیه رسیده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه با توجه به تک سامانه‌ای بودن آب استان و از مدار خارج شدن سامانه‌های کمکی، با برخی مشکلات از جمله قطعی و افت فشار آب مواجه شدیم، گفت: یکی از اشکالات استان این است که مردم نمی‌دانند باید قطعی آب را به سامانه ۱۲۲ اعلام کنند یعنی گاهی اوقات همت مردمی پشت پیگیری ما نبوده است.

وی با یادآوری اینکه از رسانه‌های استان درخواست می‌کنیم نارسایی‌ها را از طریق مجرای قانونی خود پیگیری کنند، گفت: بخش عمده‌ای از مصوبات سفر برای پیگیری مباحث آبی و خصوصاً سامانه دوم بود و تلاش شد تأمین اعتبار سال اول انجام شود اما برخی منابع جزئی که قرار بود در این مسیر تأمین آب می‌کرد، انجام نشد و با قطعی آب مواجه هستیم.

استاندار اصفهان گفت: این مسائل را آب منطقه‌ای و اداره کل آبفای استان بایستی برای اصحاب رسانه توضیح دهند که از گلایه و تذکرات ما بوده تا اینگونه مسائل به صورت شفاف در رسانه‌ها مطرح شود.

مرتضوی تأکید کرد: فاز دوم سامانه آبرسانی بایستی به مدار وارد شود تا مشکل قطعی و افت فشار آب در استان رفع گردد. اصحاب رسانه نیز در این خصوص یاری رسان مدیریت استان باشند.

تأکید استاندار اصفهان بر تهیه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های استان

وی در راستای پیوست رسانه‌ای طرح‌های استان که مورد مطالبه خبرنگاران بود، گفت: باید برای جلسات و کارگروه‌هایی که روزانه در استانداری برگزار می‌شود، بخش‌های خبری و پیوست رسانه‌ای و اقدام ویژه انجام شود زیرا این امر در امیدآفرینی در سطح جامعه مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: برای موضوع آب به عقب بازنگشتیم و در این راستا تصمیماتی که در دو سال اخیر برای انجام آن به نتیجه رسیدیم، در حال پیشرفت است و هیچ‌کدام تعطیل و از دستورکار خارج نشده اما سرعت انجام کار متفاوت است و روزهای خوبی در پیشروی مردم استان و فلات مرکزی قرار دارد.

مرتضوی با اشاره به اهمیت موضوع پیوست فرهنگی و رسانه‌ای پروژه‌های استات اظهار کرد: یکی از مصوبات شورای اطلاع‌رسانی استان این بوده که هر پروژه یک پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد که این موضوع به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید #
ما را دنبال کنید:
+