اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/19    کد خبر: 15726869   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر؛

شورای شاهین‌شهر خواستار تغییر مدیر حمل‌ونقل عمومی است/رشد صنایع آلاینده جان 250 هزار نفر شاهین‌شهر را تهدید می‌کند

شورای شاهین‌شهر خواستار تغییر مدیر حمل‌ونقل عمومی است/رشد صنایع آلاینده جان 250 هزار نفر شاهین‌شهر را تهدید می‌کند

  رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر گفت: تنها راه نجات سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری شاهین‌شهر تغییر مدیریت و انتخاب یک مدیر دلسوز، فعال و جهادی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان، بهرام عمویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  اگر امسال به فرض مثال 100 میلیارد تومان یا یک هزار میلیارد تومان برای پروژه خط متروی شاهین‌شهر - اصفهان هزینه انجام بدهیم باز به نتیجه نخواهیم رسید اگر هم به نتیجه برسیم هنوز آمادگی لازم در طرف اصفهانی جهت اتصال خط متروی اصفهان - شاهین‌شهر وجود ندارد به همین خاطر می‌توانیم بخشی از هزینه‌ای که در حوزه مترو انجام می‌دهیم طی مصوبه‌ای به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری از جمله به‌روزرسانی خطوط اتوبوس‌رانی جهت خدمات‌رسانی بهتر به همشهریان شاهین‌شهر تزریق کنیم.


وی افزود: به‌عنوان رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر عنوان می‌کنم، همه اعضا شورا به‌شدت مخالف دیدگاه‌های شهردار شاهین‌شهر در حوزه مدیریت حمل‌ونقل عمومی و ناوگان اتوبوس‌رانی هستند.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر به دلایل این مخالفت اشاره کرد و گفت: متأسفانه هم شواهد و قرائن و هم نارضایتی‌های عمومی از سوی شهروندان شاهین‌شهری به حدی بالا است که برای تغییر مدیر سازمان حمل‌ونقل عمومی چندین بار به آقای ابریشمی راد در جایگاه شهردار با دلایل و مستندات کافی تذکرات لازم را داده‌ایم؛ اما بر حفظ این مدیر کم‌کار پافشاری می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: مدیر کنونی سازمان مدیریت سازمان حمل‌ونقل شهرداری شاهین‌شهر فاقد هر گونه طرح یا ایده جهت تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی است و هیچ‌گونه همکاری و پاسخگویی در این رابطه به سوالات اعضای شورای شهر شاهین‌شهر ندارد به گونه‌ای که ما بدهکار وی هستیم.

عمویی با بیان اینکه سال گذشته شهرداری شاهین‌شهر اقدام به خریداری نزدیک به 25 دستگاه اتوبوس درون‌شهری جهت تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدای از بازسازی اتوبوس‌های فعلی کرد، بیان داشت: از تعداد اتوبوس خریداری شده تا این لحظه نزدیک به 12 دستگاه در اختیار شهرداری شاهین‌شهر قرار گرفته که همین دستگاه‌های خریداری شده با مشکلات فنی مواجه هستند و استاندار کیفی لازم را برای فعالیت ندارند.

وی تأکید کرد: تنها راه نجات سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری شاهین‌شهر تغییر مدیریت و انتخاب یک مدیر دلسوز، فعال و جهادی است که در ادامه دارای ایده و برنامه جدید باشد و با اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر جهت برون رفت از مشکلات حمل‌ونقل شهری تعامل و هماهنگی لازم را داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر با بیان اینکه شهروندان شاهین‌شهر سرانه پرداخت می‌کنند و به ما به‌عنوان خادمان خود جهت بهبود وضعیت مدیریت شهری اعتماد کرده‌اند، افزود: به همین خاطر از ما انتظار دارند که نسبت به کمی و کاستی‌های مدیریت شهری بی‌تفاوت نباشیم؛ لذا ما به‌هیچ‌عنوان قصد دخالت در حوزه اجرا را نداریم؛ اما بر اساس وظایف قانونی و نمایندگی مردم این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم از عملکرد ضعیف برخی از مدیران شهرداری شاهین‌شهر که موجبات افزایش نارضایتی شهروندان را فراهم ساخته است انتقاد کنیم.

* رشد صنایع آلاینده جان 250 هزار نفر شاهین‌شهری را تهدید می‌کند

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مهم شاهین‌شهر که بارها و بارها از کانال‌های مختلف پیگیری کرده‌ایم، طومار مردمی به‌خاطر آن جمع‌آوری کرده‌ایم و از تریبون‌های مختلف فریاد زده‌ایم و حتی خواهش کرده‌ایم که دولت سیزدهم سهم مردم شاهین‌شهر را از عوارض آلایندگی پرداخت کند و تاکنون کوچک‌ترین اقدام عملیاتی در این راستا صورت نپذیرفته است این موضوع مهم و اساسی بوده که به آن اشاره شد.

عمویی با بیان اینکه حتی در بین سال‌های 92 تا 94 که رأی خلاف بر آلاینده نبودن پالایشگاه صادر گردیده بود که بعداً با اعتراضات صورت‌گرفته به احکام صادره قضایی مشخص گردید همان زمان نیز پالایشگاه آلاینده بوده است، گفت: در بین سال‌های 97 تا 99 احکام مختلف قضایی در تأیید آلاینده بودن پالایشگاه شاهین‌شهر و نه اصفهان چون پالایشگاه در محدود جغرافیایی شهرستان شاهین‌شهر و میمه واقع شده است، توسط مراجع مختلف قضایی صادر گردیده؛ اما دریغ از گوش شنوای مسئولان استان اصفهان برای انجام اقدامات لازم در این زمینه و پرداخت حق‌وحقوق مردم شاهین‌شهر.

وی با بیان اینکه هم اکنون پالایشگاه شاهین‌شهر نزدیک به یک هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت عوارض به شهرداری شاهین‌شهر و سایر شهرهای اطراف را دارد، تصریح کرد: پرداخت این مبلغ بدهی با توجه به کاهش شدید درآمدهای شهرداری‌ها نقش تأثیرگذاری در ارائه خدمات بهتر به شهروندان به‌خصوص در حوزه افزایش سرانه‌های فضای سبز خواهد داشت.

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر با نقد فرمول سازمان امور مالیاتی و مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان برای توزیع عادلانه سرانه عوارض آلایندگی گفت: در گذشته سرانه پرداخت عوارض آلایندگی پالایشگاه شاهین‌شهر به‌خاطر نزدیک بودن 35.8 دهم درصد در نظر گرفته شده بود که بعد به 23 درصد و در ادامه به 17 درصد کاهش پیدا کرد که مسئولان شهرستان در ادامه نسبت به این اتفاق دور از عدالت اعتراض مختلفی انجام دادند.

وی تأکید کرد: متأسفانه رشد صنایع آلاینده در اطراف شهر شاهین‌شهر هم اکنون جان 250 هزار نفر شهروند را به‌شدت تهدید می‌کند  و نمی‌توان این واقعیت تلخ نگران‌کننده را با پنهان‌کاری فعلاً کتمان کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت استان اصفهان بار صنعتی خود را بر روی دوش شهرستان شاهین‌شهر و میمه انداخته است و این غیر قابل انکار می‌باشد، اظهار داشت: به‌خاطر محاصره شدن شهر شاهین‌شهر در هجمه آلایندگی صنایع مختلف شاهد رشد و نمود بیمارهای مختلف پوستی، انواع سرطان‌ها و بیماری‌های مغز و اعصاب هستیم.

عمویی از توزیع ناعادلانه پساب توسط مدیریت استان اصفهان به‌شدت انتقاد کرد و گفت: شهر شاهین‌شهر نزدیک 360 لیتر در ثانیه تولید پساب دارد، به‌جای اینکه ذی‌نفع خود مردم شاهین‌شهر باشند متأسفانه مدیریت ناکارآمد و اشتباه آبفای استان اصفهان از همین درصد تولیدی می‌کاهد و به سایر نقاط تزریق و درصد ناچیزی را به خود شهر شاهین‌شهر که تولید کنند پساب بوده است بر می گرداند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #پلیس #شاهین_شهر #اصفهان #صدای_جویا #شهرداری
ما را دنبال کنید:
+