اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/20    کد خبر: 15726875   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

امام جمعه شاهین شهر؛

مؤمنین شاهین‌شهری از برنامه‌های اربعین حسینی حمایت کنند

مؤمنین شاهین‌شهری از برنامه‌های اربعین حسینی حمایت کنند

  امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: یکی از معجزات جهان اسلام اربعین حسین (ع) است؛ لذا از خیرین و مؤمنین انتظار داریم از برنامه‌های اربعین حسینی نهایت حمایت را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با توصیه و تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: معمولاً در خطبه‌های دوم نماز جمعه به مسائل سیاسی روز پرداخته می‌شود؛ چراکه دین ما آمیخته است با سیاست.


وی با بیان اینکه این قدرت هست که زمینه‌ساز وحدت آفرینی در جامعه می‌شود، افزود: اگر همه کتب جهان را در حوزه‌های متخلف مطالعه نماییم بدون شک این گفته را تأیید خواهند کرد.

امام جمعه شاهین شهر به سالگرد جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با ششمین به اصطلاح ارتش دنیا رژیم جعلی اسرائیل اشاره کرد و افزود: جنگ ۳۳ روزه جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان در سال 2006 میلادی یعنی 1385 شمسی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اسرائیل در سال ۲۰۰۴م برخلاف توافق‌ با حزب‌الله، سه اسیر لبنانی را آزاد نکرد. حزب‌الله برای آزادی آن‌ها، در جولای ۲۰۰۶م، در عملیات «الوعد الصادق» دو نظامی اسرائیلی را اسیر گرفت.

حجت‌الاسلام باقریان تصریح کرد: اسرائیل در مقابل این عملیات جنگ 33 روز به راه انداخت و حزب‌الله لبنان توانست در این جنگ چهارهزار موشک به اسرائیل شلیک کند. در مجموع ۱۶۵ اسرائیلی کشته شدند. در طول جنگ 33 روزه نزدیک ۵۶ تانک مرکاوا۴ مورد حمله قرار گرفت که بعدها برخی از آن‌ها تعمیر شدند و در مجموع ابهت پوشالی ششمین ارتش دنیا به همه پشیبانی ها توسط حزب الله لبنان با توکل بر خدا و فعالیت جهادی شهدای جبهه مقاومت از جمله شهیدان قاسم سلیمانی و عماد مغنیه به چالش کشیده شد.

وی به فرا رسیدن 26 مردادماه بازگشت آزادگان سرافراز به مهین اشاره کرد و گفت: روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. در این میان ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شده بود و به تبادل انبوه اسرا پرداخت. این ستاد با مساعدت و همراهی دیگر دستگاه ها، تبادل حدود چهل هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی انجام داد.

حجت الاسلام باقربان اظهار داشت: آزادگان سرافراز در زندان رژیم بعث عراق با وجود تمام شکنجه ها و آسیب ها ذره ای از مسیر و راهی که برای آن رفته بودند به هیچ عنوان خارج نشدند و همچنان عشق و علاقه خود را با صبر و شکیبایی به امام و شهدا نشان دادند.

وی گفت:  روز 22 مرداد به‌عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شده است، در دنیای کنونی از جمله شاخص‌های جوامع توسعه‌یافته، میزان مشارک مردم ، فعالیت مدنی افراد و تشکل‌های غیردولتی است و توسعه پایدار بی حضور ایشان ، به نظر ناممکن می رسد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر گفت: همه مومنانی که در شاهین شهر زندگی می کنند را ما در زیر چتر ولایت می بینیم و از اینکه مومنین این شهر با همدیگر اختلاف داشته باشند به شدت ناراحت و اندوهگین می شویم.

وی با بیان اینکه وابسته به هیچ حزب و جناحی نیستم و نخواهم بود، افزود: یکی از معجزات جهان اسلام اربعین حسین(ع) است لذا از خیرین و مومنین انتظار داریم از برنامه های اربعین حسینی(ع) نهایت حمایت را انجام دهند.

حجت الاسلام باقریان با اشاره به پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت انتخابات در دوام و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: از نخبگان شهر شاهین شهر انتظار داریم با دعوت از افراد شایسته و توانمند آنها را به ثبت نام در انتخابات تشویق کنند.

وی با بیان اینکه درباره مجلس با هیچ کس نباید تعارف کرد، افزود: ملت بزرگ ما توجه کند که برای اصلاحات اقتصادی و تعیین نوع سیاست اقتصادی انتخاب نماینده اصلح بهترین راه جبران این خلاء مهم است.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شاهین شهر #فرمانداران #مردم #جویا #ایران #خبر #امام جمعه #اربعین
ما را دنبال کنید:
+