اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/24    کد خبر: 15726891   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان؛

خبرنگاران منتقد به نشست‌های خبری مدیران دعوت شوند

خبرنگاران منتقد به نشست‌های خبری مدیران دعوت شوند

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: در نشست‌های خبری بایستی از زوایای مختلف در خصوص یک موضوع پرسش شود و مدیران به پرسش‌ها و انتقادات پاسخ مقتضی دهد، نقدی که پاسخ داده نمی‌شود در جامعه به یقین تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا اصفهان، امروز بیست‌و‌چهارم مردادماه، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در چهل و هفتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ، در خصوص نقش رسانه در فرایند برگزاری انتخابات، گفت: انتخابات از مهمترین ارکان مردم‌سالاری دینی است.
وی ادامه داد: اگر انتخابات به درستی برگزار شود به امنیت ملی، توسعه و پیشرفت کشور کمک می‌کند لذا انتخابات صرف رأی دادن نیست بلکه پشتیبانی و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی است.
جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در این راستا انتظار می‌رود رسانه‌ها نقش خود را در فرایند برگزاری انتخابات به درستی ایفا کنند. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز سیاست رسانه‌ای ستاد انتخابات استان مبنی بر حضور رسانه‌ها در تمامی فرایند انتخابات را ابلاغ کند.
وی افزود: البته رسانه‌ها نیز بایستی درصدد انجام مأموریت خود باشند و در فرایند انتخابات کوشا، فعال و دقیق عمل کنند‌.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: بایستی به رسانه‌های استان ابلاغ شود تا وظایف نمایندگان مجلس را برای مردم به درستی تبیین کنند، اینگونه سطح انتظارات مردم از نمایندگان مجلس با شرح وظایف آنان همخوانی خواهد داشت.
جان‌نثاری افزود: اگر مردم نسبت به شرح وظایف نمایندگان مجلس هوشیار باشند کاندیداهای انتخابات نیز نمی‌توانند وعده‌های واهی دهند.
وی با تأکید بر اصل صداقت در اطلاع رسانی به مردم، بیان کرد: علاوه بر صداقت، امیدآفرینی نیز شاخصه مهمی است که بایستی رسانه‌ها آن را در نظر بگیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود:  اصل مهم این است که رسانه‌ها در بیان مطالب حتی مطالب انتقادی، امیدآفرینی را در اولویت قرار دهند و امیدآفرین انتقاد کنند تا فضای یأس و ناامیدی در جامعه گسترش نیابد.
جان‌نثاری متذکر شد: مردم ما در اوج مسائل داخلی در دهه ۶۰،  تهدیدهای دشمن و بمباران، فتنه‌هایی بزرگی مانند فتنه سال ۸۸، اعتراضات صنفی و ... در انتخابات شرکت کردند زیرا بر اصل نظام پای‌بند هستند.
وی اضافه کرد: در این شرایط رسانه مراقبت کند تا فتنه خوداکثریت پنداری دشمن میان مردم ترویج داده نشود، مهمترین نقش رسانه همین است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دشمنان مردم ما اکثریت نیستند بلکه اکثریت مردمی هستند که کشور، تمامیت ارضی، نظام و رهبری را دوست دارند اما اعتراضاتی هم دارند که نباید اعتراضات با عدم دلبستگی پیوند زده شود.
جان‌نثاری با اشاره به ایام پیش روی هفته دولت، عنوان کرد: مسئولان هر دستگاه موظف هستند اقدامات شاخص دستگاه را به نحو شایسته به اطلاع مردم برسانند همچنین نتیجه این اطلاع رسانی رصد و بررسی شود.
وی ادامه داد: در خصوص آداب مصاحبه و نشست خبری نیز کار شود، برای نشست‌های خبری مدیران تقویم تدوین و از خبرنگاران منتقد دعوت شود زیرا نشست خبری بدون خبرنگار منتقد صرفاً سخنرانی است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: در نشست‌های خبری بایستی از زوایای مختلف در خصوص یک موضوع  پرسش شود و مدیر به پرسش‌ها و انتقادات پاسخ مقتضی دهد، نقدی که پاسخ داده نمی‌شود در جامعه به یقین تبدیل می‌شود.
گفتنی است: در این نشست دبیر ستاد انتخابات استان، گزارشی از فرایند پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ارائه کرد.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استاندار اصفهان #شهدا #ایران #مردم #ایران #شهدای اصفهان #جویا
ما را دنبال کنید:
+