اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/28    کد خبر: 15726910   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 33  دقیقه

طی 24 ساعت گذشته؛

بسته مهم ترین اخبار خوب ایران و جهان از رسانه صدای جویا

بسته مهم ترین اخبار خوب ایران و جهان از رسانه صدای جویا

  بسته مهم ترین اخبار خوب ایران و جهان از رسانه صدای جویا طی24 ساعت گذشته منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از خراسان جنوبی، مهم ترین خبرهای خوب  ایران و جهان به شرح زیر می باشد؛


مدیر ستاد مردمی دیه اصفهان:  خیران نوع‌دوست با کمک‌های نقدی خود از ابتدای ماه مُحرم تاکنون ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد استان را از بند حبس رها کردند. اولیای دم و طلبکاران به حُرمت مُحرم‌الحرام با گذشت رقمی معادل ۲۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان، بیشترین نقش را در مختومه شدن پرونده‌ها ایفا کردند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: این هفته در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شد باندهای فرکانسی در محدوده ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز به اپراتورهای ارتباطی واگذار شود تا در یک برنامه زمان‌بندی مشخص کل کشور تحت پوشش ۵G قرار بگیرد.

فرزاد بادپا قهرمان حادثه تروریستی شاه‌چراغ که در رشته کشتی نیز فعالیت می‌کند از علاقه‌مندی خود برای دیدار با حسن یزدانی گفته بود که با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با حسن یزدانی و مسئولان تیم ملی کشتی این دیدار صورت گرفت.

سلیمی، عضو هئیت‌رئیسه مجلس: استیضاح وزیر کشور که برخی نمایندگان پیگیر آن بودند، منتفی شده و دیگر پیگیری نخواهد شد.

عملیات اجرایی روکش آسفالت فرعی 13 غربی (نیم فرعی شرقی و غربی) بلوار شهید بهشتی (محله مخابرات) با هدف تسهیل عبور و مرور توسط شهرداری شاهین‌شهر صورت گرفت

راه‌اندازی صفحه ویژه مثل مصطفی برای ارسال و برداشت تولیدات رسانه‌ای ویژه شهید صدرزاده ویژه اقدامات مردمی

سردار حاجی‌زاده: ابرقدرت‌ها از ایران درخواست خرید تجهیزات دفاعی دارند

رئیس‌جمهور در حاشیه نخستین اجلاسیه ملی مردمی‌سازی دولت با اعطای لوح زرین سپاس از خادم حرم احمد بن موسی تقدیر و تجلیل کرد.

بهره‌برداری از ورودی سوم ایستگاه متروی بریانک؛ ویژه معلولان تهران

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان: بنا به کسب اطلاعات توسط پلیس، فردی در یکی از روستاهای بخش سملقان اقدام به شکار زنده یک راس بچه آهو نموده که با هماهنگی دستگاه قضایی و عوامل محیط زیست این بچه آهو که در داخل دامداری مخفیانه نگهداری می شد توسط ماموران بخش انتظامی سملقان کشف و ضبط و تحویل مامورین محیط زیست گردید. در همین خصوص  یک نفر شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: رهبر انقلاب دستور دادند سرعت شناورهای تندرو را افزایش دهید. امروز ما در نیروی دریایی سپاه سرعت شناورهای تندرو را به ۹۰ تا ۱۱۰ گره دریایی رسانده‌ایم.

تیم ملی بسکتبال زنان ایران در نیمه‌نهایی مسابقات آسیا دویژن B با نتیجۀ ۷۲-۵۴ اردن را شکست داد و برای اولین‌بار به فینال این مسابقات صعود کرد.

دکتر سیدمحمدعلی معلم علاوه بر اینکه از بیماران نیازمند، دستمزد جراحی نمی‌گیرد، به آن‌ها کمک مالی هم می‌کند.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار می‌گوید با هماهنگی شهرداری‌ها زیرساخت‌های ساماندهی دستفروشان در حال شکل‌گیری است و تا آخر سال دستفروشان کد یکتا می‌گیرند.

بر اساس تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه با نرخ سود ۴ درصد به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ پرداخت می‌شود.

رئیس ادارهٔ گذرنامه: برای سهولت زیارت اربعین، گذرنامهٔ افرادی که ۲ سال از انقضای آن گذشته با یک برچسب به‌صورت رایگان تمدید می‌شود. این اقدام از امروز در اداره‌های گذرنامه‌ٔ کشور اجرایی می‌شود.

۱۷ خانه محیط‌زیست و هفت خانه فناور محیطزیست در استان اصفهان در آستانه هفته دولت به طور همزمان بهره برداری شد.

 رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اعلام نفرات برتر این دوره از مسابقات قرآن کریم استان در بخش برادران خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های اربعین در ایلام هزینه شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: برای ایام اربعین،۹۰ تیم پلیس در محورهای مواصلاتی ایلام مستقر می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماهه امسال پرداختی تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل پنج برابر افزایش یافته است.

 معاون سیاسی و امنیتی، اجتماعی استاندار مازندران گفت: ۳۵ موکب و حدود سه هزار خادم از استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری ۳۸۳ مالخر در استان اصفهان طی ۵ ماه سال جاری خبر داد.

وزیر اطلاعات درباره آخرین پیگیری‌ها از عاملان و آمران حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) گفت: آخرین نفر آنان در ایران دستگیر شد و هماهنگ شده تا ان‌شاالله به کشوری که این کار را کرده برویم.

وزیر صمت گفت: ۷۰ ایستگاه شارژ پمپ برق را در هفته دولت رونمایی می‌کنیم و هم اکنون در حال نصب این دستگاه‌ها هستیم. از آبان‌ هم مردم حضور خودروهای برقی را در پایتخت مشاهده خواهند کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق با تلاش مأموران این پلیس خبر داد.

نخست وزیر عراق در نشست سالانه روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان، دفاع از حقوق زنان را پیش از مسئولیت قانونی، یک مسئولیت انسانی و اخلاقی توصیف کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس «جایزه ملی قانون» را طراحی کرده که در آذرماه امسال توسط رئیس مجلس اعطا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیگیری انجام سفرهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و اقداماتی با موضوع جهاد تبیین از جمله برنامه‌های فرهنگی این سازمان است.

چهارصد و ششمین شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله، با عنوان «سرباز روز نهم! اسم تو مصطفاست» منتشر شد.

ظرفیت کشور در تولید آبزیان فرصتی برای توسعه اقتصاد دریامحور بوده و در این راستا ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش مستقر شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با ۱۷ روز بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث همزمان با اربعین حسینی و هفته دولت موافقت کرد.

مشاور رئیس جمهور گفت: هدف از حضور مناطق آزاد ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه عراق،‌ جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و تبادل گردشگر و توریسم است.

عضو تیم ساندای جوانان ایران موفق شد سومین طلای تیم اعزامی ایران به رقابت‌های ووشو قهرمانی رده‌های سنی آسیا را کسب کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت ایجاد فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: مصوبات شورا در دوره جدید ۵۰ درصد علم و فناوری خواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران از توافق با یک بانک برای اعطای وام قرض‌الحسنه سه میلیون تومانی اربعین به چهار هزار دانشجوی دانشگاه تهران خبرداد.

رییس صنف جایگاهداران کشور گفت: از دو روز قبل با ورود معاون اول رئیس جمهور و جدیت ایشان و رفع برخی مشکلات، شاهد کاهش صف‌ها در تهران و اکثر کلانشهرها بودیم و فعلا در این نقاط شرایط عادی است.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران با تأکید براینکه نقش‌آفرینی صنعت بیمه در اقتصاد ملی افزایش یافته است، گفت: شرکت‌های زیان‌ده دولتی در برنامه هفتم توسعه از پرداخت سود معاف می شوند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه تا ۷ صبح امروز، ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تُن گندم از کشاورزان ۳۱ استان خریداری شده است و یک قدم تا ۱۰ میلیون تُن فاصله داریم، گفت: ۴۶ درصد این میزان خرید در ۴ استان خوزستان، کردستان، فارس و کرمانشاه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: واحد نساجی پارسیلون واقع در شهرستان خرم آباد بعد از برگزاری مزایده و مشخص شدن صلاحیت و اهلیت سرمایه‌گذار، به چرخه تولید باز می‌گردد.

 هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۲۶ مردادماه) ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در سه ماه گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ بنگاه غیرمجاز در پایتخت اخطار دریافت کردند و ۸۵۰ بنگاه نیز اخیر پلمب شدند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نیاز صنعت ساختمان در کشور توسط صنایع داخلی تامین می‌شود، گفت: نهضت ملی مسکن با توجه به تولید انبوه مصالح ساختمانی با هیچ‌گونه کمبودی در این بخش مواجه نیست.

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن و شهرسازی حاکی است که از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۹۹۱ واحد در قالب های گوناگون در سراسر کشور در دست ساخت است.

 مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو به تامین ۱۲۰ هزار عدد داروی فاکتور هشت برای بیماران هموفیلی اشاره کرد و گفت: مسیر واردات این محصول بسته نمی‌شود، تا زمانی که بیماران و پزشکان درخواست برندهای موجود را داشته باشند، سهم واردات مشخص است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور پروانه ساخت برای ۱۴ هزار ۸۱۳ واحد مسکونی در چهار ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: این آمار بیانگر رشد تولید مسکن در سالجاری است.

شبکه شاد با پویش ویژه «انتخاب رشته»، داوطلبان کنکور را به‌طور هوشمندانه و دقیق در مسیر انتخاب رشته مناسب هدایت می‌کند.

مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: رییس سازمان محیط‌زیست در نامه‌ای به دفتر رییس جمهور مخالفت این سازمان با اجرای صید ترال را در خلیج فارس اعلام کرد و برای انجام آن در دریای عمان نیز شروطی را مشخص کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اعزام ۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران برای خدمات رسانی به زوار اربعین خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در این استان، ابراز امیدواری کرد که تا دهه مبارک فجر امسال، حداقل ۸۰۰۰ واحد در شهرهای مختلف آماده تحویل به متقاضیان شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان جزئیات مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری شهید ستوان سوم " امیر حسین زاده احمدی " و استواریکم " محمد احسان شفیعی " که در درگیری با قاتل مسلح به شهادت رسیدند را اعلام کرد.

مریم نشیبی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که به دلیل عارضه قلبی مدتی در بیمارستان بستری شده بود، با گذراندن شرایط درمان، خوشبختانه در وضعیت جسمی‌ خوبی به سر می‌برد.

مرتبط با جغرافیای خراسان جنوبی با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #خبر خوب #اخبار #دنیا
ما را دنبال کنید:
+