اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/28    کد خبر: 15726912   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان؛

ظرفیت دستگاه‌های اجرایی اصفهان برای انتخابات به میدان بیاید/ گفتمان جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است

ظرفیت دستگاه‌های اجرایی اصفهان برای انتخابات به میدان بیاید/ گفتمان جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است

  معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: نظام و گفتمان ما مردم سالاری دینی است و زمانی این مهم محقق می‌شود که مشارکت در انتخابات معنادار باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان در سال‌جاری، گفت: امروز سالروز کودتای ننگین سال ۱۳۳۲ است.
وی ادامه داد: ۷۰ سال پیش در چنین روزی آمریکایی‌ها در کشور ما با به کارگیری اراذل اوباش توانستند شاه فرار کرده را به کشور بازگردانند‌ و برای سالیانی سلطه خویش را ادامه دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: آن روز مدافعان امنیت مانند روز گذشته که دو تن از مدافعان امنیت در برابر اشرار ایستادگی کرده و جان خود را از دست دادند در برابر متجاوزین ایستادگی نکردند.
وی افزود: اما امروز افتخار ما این است که  در جمهوری اسلامی خبری از استکبار و سرسپردگان به استکبار وجود ندارد و جوانان ما تا پای جان برای حفظ امنیت مردم ایستادگی می‌کنند.
وی ضمن اشاره به شهادت مدافعان امنیت در روز گذشته، گفت: حافظان امنیت سر حفظ امنیت مردم نه تنها معامله نمی‌کنند که حتی از جان خود می‌گذرند، این امنیت قیمت گزافی دارد و با خون شهیدان تحکیم پیدا می‌کند از این رو باید قدر این گوهر با ارزش را بدانیم.
جان‌نثاری در خصوص انتخابات سال‌جاری نیز گفت: در اسفندماه پیش رو دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان را در پیش داریم.
ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات به میدان بیاید
وی متذکر شد: وظیفه ما این است برای فرایند انتخابات پیش‌رو تمامی ظرفیت‌های موجود را به میدان بیاوریم زیرا برگزاری انتخابات وظیفه وزارت کشور است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: با اصلاحیه قانون فرایند انتخابات چند ماه جلو افتاد و پیش ثبت‌نام بعنوان اولین مرحله با قوت انجام شد.
جان‌نثاری تصریح کرد: سیاست کلی که وزارت کشور و دولت محترم اتخاذ کرده، اجرای انتخابات ذیل چهار راهبرد مد نظر مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: این چهار راهبرد شامل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت است که مقام معظم رهبری بر آنها تأکید دارند.
عمل به منویات مقام معظم رهبری، اعتقاد دولت است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دولت نیز مقید است منویات مقام معظم رهبری را در تمام برنامه‌ها در نظر گرفته و اجرایی کند، در خصوص انتخابات نیز با همین چهار راهبرد به میدان خواهیم آمد.
جان‌نثاری در خصوص امنیت انتخابات، بیان کرد: امنیت یعنی قبل، روز برگزاری و پس از انتخابات تا اعلام نتایج، کشور در حالت امن و ایمن باشد و انتخابات در فضای کاملا دقیق و درست برگزار شود.
وی یادآور شد: از این رو به چند نکته بایستی توجه شود، نخست اینکه بسترهای درستی برای امنیت انتخابات فراهم شود و هیچ‌گونه پدیده‌ای تا روز انتخابات بوجود نیاید.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: در این راستا از کارهای بدون برنامه و بدون هماهنگی جلوگیری کنید.
جان‌نثاری در مورد سلامت انتخابات، عنوان کرد: سلامت انتخابات یعنی در اجرای انتخابات مرّ قانون اجرا شود، انتخابات از رفراندوم جمهوری اسلامی تا به امروز همیشه سالم برگزار شده است.
ایران اسلامی سالم‌ترین انتخابات را در دنیا برگزار می‌کند
وی ادامه داد: صادق ترین انتخابات از ابتدا تاکنون در جمهوری اسلامی برگزار شده، در این راستا رعایت قانون ملاک است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اطلاع‌رسانی فراگیر به مردم در اجرای فرایند انتخابات، عنوان کرد: در این دوره در ستاد انتخابات برنامه‌ریزی کردیم تا تمامی مراحل و فرایند انتخابات با حضور رسانه‌ها انجام شود و گزارش تمامی مراحل انتخابات را به محضر مردم برسانیم.
جان‌نثاری در خصوص رقابت کاندیداهای انتخاباتی، گفت: در رقابت قسمتی به مجری انتخابات و قسمتی دیگر به افرادی که می‌خواهند در صحنه انتخابات حضور یابند برمی‌گردد.
وی ادامه داد: آنچه که به ما بعنوان مجری باز می‌گردد این است که عدالت را در اجرای انتخابات رعایت کنیم و در نظر داشته باشیم که ورود به مصادیق برای مجری انتخابات حرام شرعی است.
جان‌نثاری خاطرنشان کرد: رقابت در انتخابات آنجا که به ما بعنوان مجری انتخابات برمی‌گردد عدم دخالت و رعایت عدالت در همه حوزه‌ها معنا می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر راهبرد مشارکت در انتخابات، عنوان کرد: مشارکت در همه دوره‌ها و در این دوره اصل است.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انتخابات #مجلس #سیاست
ما را دنبال کنید:
+