اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/3    کد خبر: 15726928   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد؛

لزوم اصلاحات اساسی درشکاف‌های فرهنگی کشور

لزوم اصلاحات اساسی درشکاف‌های فرهنگی کشور

  دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: امیدآفرینی بزرگ‌ترین جهادی است که باید در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا به نقل مهر از شاهین شهر اصفهان، سیدمجید امامی صبح پنجشنبه در شورای اداری شهرستان شاهین شهر اظهار داشت: بزرگ‌ترین جهادی که در پیش داریم جهاد امید است، در ۱۰ سال گذشته شاخصه‌های اجتماعی افول کرد و باید این امر را تقویت کنیم هرچند زمان بر خواهد بود.


وی با بیان اینکه شاخص‌های مرتبط با امید در جامعه وضعیت خوبی ندارد، افزود: برای تقویت این امر و از بین بردن شکاف‌های موجود بین فرهنگ عمومی و فرهنگ نخبگان نیاز به اصلاحات اساسی داریم.

باید با مردم رفیق باشیم

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه باید با مردم رفیق بود، تصریح کرد: ادبیات و معاشرت مردم و مسئولان فاصله دار شده و باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه توجه به زیست بوم‌های اقوام ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: باید برنامه‌های در شورای فرهنگ عمومی به ویژه در مناطقی که دارای اقدام خاص هستند بومی سازی شود و اینگونه می‌توان حس تعلق خوبی را ضمن حفظ آداب و رسوم ایجاد کرد.

امامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی نیز برنامه‌های خوبی را برای برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان‌ها و شهرستان‌ها در دستور کار دارد، گفت: در این زمینه باید گفت در شهرستان شاهین شهر که شاهد تنوع اقدام ایرانی هستیم اقدامات زیرساختی و فرهنگی خوبی انجام شده و قابل تقدیر است.

اعتبارات شورای فرهنگ عمومی متحول شده است

وی تاکید کرد: مسئولان اجرایی استان اصفهان با توجه به حمایت‌های دولت مردمی از ظرفیت تبصره ۱۶ و ۱۸ برای حمایت از فرهنگ عمومی استفاده کنند چرا که این حمایت ثروت آفرینی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته ۷۰ درصد اقتصاد در حال حرکت به سمت محصولات توسعه یافته است، اضافه کرد: در این زمینه ما ظرفیت‌هایی همچون صنایع دستی و میراث فرهنگی را داریم که باید نهایت بهره برداری را از آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جلسات فرهنگ عمومی کشور به طرح‌هایی که ارائه می‌شود نگاه ملی داریم، افزود: با این پیش شرط که وارد فاز عملیاتی شوند ضمن اینکه باید توجه داشت در این دولت در حوزه اعتبارات شورای فرهنگی عمومی نیز تحولات خوبی صورت گرفته است.

 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #اصفهان #هفته دولت #شاهین‌شهر
ما را دنبال کنید:
+