اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/6    کد خبر: 15726944   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 54  دقیقه

طی 24 ساعت گذشته؛

تازه ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان، شاهین شهر و اربعین

تازه ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان، شاهین شهر و اربعین

  مهم ترین خبرهای نیم روزی ایران و جهان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، تازه ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان، شاهین شهر و اربعین حسین(ع) طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛


 + استاندار اصفهان، به صورت سرزده و بدون هماهنگی قبلی از مرکز صدور گذرنامه قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی، پایانه مسافربری کاوه و مرکز ارائه ارز اربعین بانک ملی مرکزی استان و شعبه چهارم تأمین اجتماعی از نزدیک وضعیت خدمات رسانی این دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

+ رئیس دانشگاه عقیق شاهین شهر؛ ظرفیت خالی دانشگاه ها در رشته های فنی و مهندسی نگران کننده است/هدف دانشگاه عقیق تربیت دانشجوی متخصص است

+ آتش‌سوزی در خط انتقال نفت خام گوره جاسک در منطقه کشار بندر خمیر پس از حدود ۹ ساعت با تلاش نیروهای عملیاتی و آتش‌نشانی مهار شد.

+ رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان:  در روز سه‌شنبه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نواحی غربی استان پیش‌بینی می‌شود که در روز چهارشنبه فراگیر شده و کل استان را در برخواهد گرفت.

+ امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان قم، ۵ هزار متقاضی ساخت مسکن در روستاهای قم زمین‌های خود را تحویل می‌گیرند.

+ وزیر صمت:  حذف سامانه یکپارچه عرضه خودرو صحت ندارد و برنامه ما برای کنترل عرضه خودرو بر اساس سامانه یکپارچه خواهد بود.

+ رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری:  درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار برای بررسی مجدد حداقل دستمزد کارگران را اعلام کردیم.

+ کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: اگر آزادسازی اموال به‌درستی انجام شود، می‌توانیم در مسیر بازگشت متعهدانه طرف آمریکایی به توافق گام‌های بعدی را برداریم.

+ رئیس سازمان مالیاتی گفت:  تاکنون برای 500 نفر از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها پرونده تشکیل شده و حدود 30 میلیارد تومان مالیات گرفته شده است.  252هزار خودرو لوکس شناسایی شده در سال گذشته، به 170 هزار خودرو تقلیل پیدا کرده است و میزان مالیات آنها نیز به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

+ رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن: همکاری نظام بانکی، شرط موفقیت نهضت ملی مسکن است

+ 101 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور، با دستور رئیس جمهور به متقاضیان واگذار شد.

+ معاون بین الملل بانک مرکزی: اولین بار شاهد کاهش نرخ ارز دینار در بازار غیررسمی در ایام اربعین بودیم. تاکنون قریب به ۶۷۰ هزار نفر ارز اربعین دریافت کرده‌اند.

جزئیات و قیمت حمل یکسره زائران از شهر‌های ایران به نجف اعلام شد

+ ستاد مرکزی اربعین: زائران به‌خاطر آب و هوای معتدل شمال غرب کشور، مرز‌های تمرچین و باشماق را برای ورود به عراق انتخاب کنند.

+ رونمایی دستاورد‌های جدید پدافند هوایی

+ خدمت سربازی برای سربازان ماهر یک ماه کمتر می‌شود

+ اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

+ با اکران ۴ فیلم جدید؛ رقابت کمدی‌ها رنگ تازه‌ای می‌گیرد

+ سخنگوی صنعت برق: بیش از ۱۴ میلیون قبض برق مشمول پاداش خوش مصرفی شدند/ ۳۶ درصد مشترکان خانگی مشمول پاداش خوش مصرفی شده اند و میزان پاداش محاسبه شده، هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

+ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: ۷ هزار دستگاه اتوبوس کار سرویس دهی و جابجایی زائران را در ایام اربعین در کلیه مرز‌ها بخصوص مرز مهران برعهده دارند./ تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر هزار اتوبوس به این تعداد اضافه کنیم.

+ رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور: ۴۰۰ قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده است/ ویتامین و مسکن‌ها بقای بازنشسته را تضمین می‌کند و بازنشسته بدون این دارو‌ها نمی‌تواند زنده بماند و سرپا باشد و این دارو‌ها تنها برای جوانان جنبه غیرضروری دارد، اما از لیست‌ها حذف شده است.

+ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه: زائران اربعین حتی اگر مشاهده کردند گیت خروجی خالی است و می‌توانند بدون مهر شدن گذرنامه از آن گیت خارج شوند به هیچ عنوان چنین کاری نکنند چراکه این کار به منزله ورود غیرقانونی به عراق تلقی می‌شود.

+ قدردانی امیرعبداللهیان از قطر در آزادسازی اموال ایران

+ رئیس سازمان ملی استاندارد کشورمان در بدو ورود به مسکو از امضاء سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه استاندارد خبر داد.

+ علی باقری در تماس تلفنی با همتای هلندی‌اش گفت: گفتگو بسترساز رفع سوءتفاهم‌ها و شکل‌گیری همکاری‌هاست.

+ به گفته کمیته تحقیقات روسیه، هویت همه قربانیان سانحه هوایی اخیر از جمله رئیس گروه واگنر شناسایی و تایید شد.

+ شبکه الغدیر گزارشی درباره استقرار نیرو‌های بسیج مردمی در صحرای غربی کربلا برای تامین امنیت زیارت اربعین منتشر کرد.

+ افتتاح موزه نظامی حزب الله لبنان در بعلبک/ در این موزه در حدود ۵۰ تانک و زره پوش غنیمت گرفته شده از رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۸۰ میلادی به نمایش گذاشته شده است.

+ سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران گفت: لازم است افغانستان و ایران در زمینه تجارت و حمل و نقل، تسهیلات بیشتری ایجاد کنند و از این فرصت استفاده نهایی را ببرند.

+ شناگر افغانستانی که برای شرکت در مسابقات دانشگاه‌های جهان به روسیه فرستاده شده بود، در استخر محل برگزاری مسابقات در آب غرق شد!

+ حدود چهار هزار زن روستایی و عشایری اصفهان تحت پوشش بیمه روستایی هستند

+ علی‌قلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ایران: سال آینده قیمت گندم نباید کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد/ با قیمت فعلی کشاورزان ضرر می‌کنند

+ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:  افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ده‌ها پروژه همزمان با هفته دولتانجام شد، تخصیص زمین به ۶۳۱ نفر در ۱۳ شهر استان اصفهان به ویژه واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از جمله این موارد است

+  رئیس سازمان هواپیمایی:  در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده که ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است. تعداد ناوگان هوایی کشور تا پایان سال به ۲۵۰ فروند هواپیما می‌رسد.

+ طی بازرسی مشترک به عمل آمده توسط بازرسان اصناف استان اصفهان به همراه پلیس امنیت اقتصادی از یک واحد کارگاه غیر مجاز تولید تنباکو در اصفهان، بیش از 500 کیلوگرم انواع تنباکو میوه ای غیر مجاز و غیر بهداشتی کشف، محل مذکور با دستور مقام قضایی پلمب و پرونده جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

+ عصبانیت اکانت صهیونیستی از خرید پهپادهای ایرانی توسط کشورهای اروپایی

+ سرهنگ بهزاد ثابت راسخ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام خبر اظهار داشت: به لطف الهی و با تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس راهور و البته قانون مداری و همراهی خوب شهروندان محترم با پلیس در پنج ماه نخست سال جاری شاهد کاهش چشمگیر وقوع تصادفات در معابر شهری شهرستان شاهین شهر و میمه بودیم.  وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل تصادفات فوتی ۵۰ درصد، تصادفات جرحی ۲۴درصد و تصادفات خسارتی ۴۴درصد کاهش یافته اند.

+ حضور دوندگان شاهین شهری در مسابقات رکورد گیری انتخابی استان اصفهان

+ برومند شهبازی به عنوان رئیس آموزش و پرورش منطقه میمه معرفی گردید.

+ ملاقات چهره به چهره محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و سعید ابریشمی راد شهردار شاهین شهر با شهروندان ارجمند به مناسبت هفته دولت در محل شهرداری

+ به مناسبت گرامیداشت هفته دولت زمین چمن مصنوعی ورزشی در بوستان حافظ شمالی (ناحیه 2، منطقه 1) بهره‌برداری و تقدیم شهروندان شاهین شهری گردید.

+ سعید اکرم خانی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر گفت: با تأکیدات جناب ابریشمی راد شهردار شاهین شهر، بازسازی 10 دستگاه اتوبوس متوقف شده آغاز گردید.

+ دومین دوره آتش‌نشانان داوطلب شاهین شهری در تابستان سال جاری در حال برگزاری است.

+ علی‌اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی : هیأت علمی قابل تزریق به‌صورت انبوه نیست

+ رئیس کل دادگستری استان اصفهان:  کشاورزان نسبت به ثبت زمین‌های کشاورزی خود اقدام کنند تا ضمن تثبیت مالکیت آنها و بهره‌مندی از مزایای بسیاری که در این کار وجود دارد از تشکیل پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی تا حدود زیادی جلوگیری به‌عمل آید.

+ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:  استان اصفهان بالغ بر ۱۳ درصد از تولیدات دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده است، بنابراین نقش حیاتی در تامین امنیت غذایی را بر عهده دارد.

+ مرکز آمار:  در مرداد امسال تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور ٣٩,٨ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٩.٨ درصد بیشتر از مرداد پارسال برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

+ عبدالله حق شناس گرگابی رئیس دفتر حاجی دلیگانی نائب رئیس ائتلاف نیروهای انقلاب در استان اصفهان شد.

+ رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افتتاح ۱۴۸ پروژه کشاورزی در استان با هزینه بالغ بر هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال همزمان با "هفته دولت" خبر داد

+ مشاوران املاک رتبه‌بندی می‌شوند

+ مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان از ثبت‌نام ۱۱۹ هزار و ۲۶۲ اصفهانی برای حضور در راهپیمایی اربعین امسال خبر داد.

+ مدیرعامل فولادمبارکه گفت: مشکل آب استان اصفهان به مدد اقدامات فولاد مبارکه به ویژه انتقال آب از دریای عمان به زودی رفع می‌شود.

+ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از تامین آب شرب برای ۳۵۰ هزار نفر طی یک روز در شهر مهران خبر داد.

+ جانشین فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) ایلام گفت: بیش از ۱۳ ایستگاه صلواتی در تمام مبادی ورودی شهر ایلام توسط سپاه برای خدمت رسانی به زائران راه اندازی شده است.

+ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تاکنون سه هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های حوزه راهداری اربعین هزینه شده است.

+ مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از خدمت‌رسانی اعضای این جمعیت به بیش از ۳هزار و ۳۰۰ زائر اربعین در استان کرمانشاه خبر داد.

+ رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت:ازابتدای ماه صفروآغاز رسمی پیاده روی اربعین تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر از زائران، مرز خسروی را برای تردد و عزیمت خود به کربلای معلی انتخاب کرده‌اند.

+ معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: ارتش با تمام امکانات و نیروی انسانی در پایانه مرزی خسروی آماده خدمت به زائران حسینی (ع) است.

+  از آغاز همایش بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی تاکنون، بیش از ۳۵۴ هزار زائر از مرز شلمچه راهی کشور عراق شدند.

+ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از اختصاص یک هزار ۲۰۰ تن آرد برای تأمین نان زائران حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه خبر داد.

+ سخنگوی اقتصادی دولت گفت: دولت قبل ۱۹۶ همت بدهی به بانک مرکزی، ۴۴۸ همت بدهی به صندوق های بازنشستگی و ۶۵۵ همت بدهی به نظام بانکی داشت.

+ معاون وزیر صمت گفت: با همراهی بانک مرکزی این تعهد را می‌دهیم که تا اواخر آذر ماه همه تعهدات ثبت‌نامی در خصوص خودروهای وارداتی را پاسخگو باشیم.

+ وزیر کشور از خروج ۲.۵ میلیون زائر از مرز های ۶ گانه کشورمان با عراق خبر داد.

+ سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به توافق ایران و عراق درباره خارج کردن تروریست‌ها از منطقه اقلیم، گفت: تروریست های مسلح در خاک کردستان به اردوگاه‌هایی که دولت عراق تعیین کرده منتقل می شوند.

+ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از استقرار ماموران این پلیس در مرزهای اربعینی به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران خبر داد و گفت: توصیه می شود زائران ارز مورد نیاز را از شهر مبدا تهیه کنند.

+ نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: تاکنون ۵۷۰۰ واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در سراسر کشور با ظرفیت فعال سازی اشتغال برای بیش از ۱۲۴ هزار نفر احیا شده است.

+ رسانه‌های عبری و عربی گزارش دادند که وزیر خارجه لیبی پس از اینکه به دلیل دیدار با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم، از کار تعلیق شد از طریق فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه»، طرابلس را ترک کرد و به ترکیه رفته است.

+ سومین کلان پروژه بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران با عنوان «سامانه مدیریت کانال اختصاصی بانک صادرات ایران»، رونمایی شد.

+ پس از گذشت حدود دو هفته‌ از نامه مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت به سازندگان وسائل نقلیه با موضوع بازنگری در تامین ارز مورد نیاز که خود فکری برای آن کنند، به تازگی معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت، ضمن تبیین آخرین وضعیت صنعت خودرو و بازار آن، اعلام کرد که تغییری در تخصیص ارز خودروسازان به وجود نیامده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

+ رشد اقتصادی ایران در دو سال گذشته به صورت متوسط ۴.۲ درصد بوده که نسبت به متوسط ۶ دهم درصدی چهار سال منتهی به ۱۴۰۰ هفت برابر افزایش یافته است.

+ وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر اینکه ارزش افزوده صنعت فرش، در هنر است و بایستی تلاش کرد تا نگرانی دور افتادن از هنر در این صنعت در آینده از بین برود، هدف‌گذاری وزارت صمت در این حوزه را حفظ و تداوم جایگاه صادرات جهانی اعلام کرد و گفت: در این زمینه سیاست‌هایی داریم که در نشست با فرش‌بافان به‌ زودی اعلام خواهد شد.

+ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری پنج فعال غیرمجاز خرید و فروش ارز و کشف ۳۷ میلیارد ریال انواع ارز خارجی از این افراد خبر داد.

+ سازمان انتقال خون از افزایش ذخایر خون و فرآورده‌های آن به هشت روز و همچنین انعقاد قرارداد ساخت بزرگ‌ترین سردخانه پلاسما خبر داد.

+ فرمانده قرارگاه اربعین فراجا افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها و اصلاح زیرساخت‌ها را از تمایزات اربعین امسال با سنوات گذشته دانست.

+ مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور نوشت: بیشترین آسیب به دانشگاه در سالهای گذشته از ناحیه جریان هایی وارد آمده است که کوشیده‌اند با سیاسی‌بازی و بهره‌برداری‌های جناحی و انتخاباتی از ظرفیت بزرگ دانشگاه و فطرت حق جوی جوانان دانشجو در راستای مطامع خود بهره‌برداری مقطعی داشته باشند.

+ محمد درویش، کارشناس محیط زیست، درباره بحران گرد و خاک در مازندران گفت: عامل بیرونی در ترکمنستان حدود ۱۵ درصد در تشدید خشکسالی‌ها، چشمه‌های تولید گرد و خاک، افزایش محسوس ریزگرد و پدیده‌های غبار نقش دارد. کل منطقه ما  تحت تاثیر جریانات تغییر اقلیم و جهان گرمایی قرار گرفته است. میانگین ریزش‌های آسمانی کم شده و بارندگی‌ها نیز از برف به باران تغییر ماهیت پیدا کرده است. این‌ها باعث می‌شود که میزان تبخیر افزایش پیدا کند و همه‌ی این‌ها سبب می‌شود که برهنگی سطح خاک افزایش پیدا کند.

+ بانکی پور نماینده مجلس: قانون حجاب از مهر امسال اجرایی می‌شود/ بازدارندگی این قانون به حدی قوی است که پیش بینی می‌کنیم تا پاییز امسال عمده ساختارشکنی‌ها در زمینه حجاب برطرف خواهد شد/ حبس در موارد خاص دیده شده؛ مثلا اگر برای بیش از چهار بار، جرم تکرار شود یا ارتباط با خارجی ها داشته باشد

+ استاندار ایلام گفت: میزان تردد زوار از مرز مهران به ۹۲۰ هزار نفر رسیده است.

+ دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان از برگزاری فرآیند آموزش اصلاحات قانون انتخابات به صورت استانی، خبر داد و بر مطالعه و توجه ویژه فرمانداران و بخشداران نسبت به اصلاحات قانون انتخابات تأکید کرد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+