اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/8    کد خبر: 15726948   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

استاندار اصفهان خبرداد؛

افزایش ۵۶ درصدی صادرات و رشد ۷ برابری درآمدهای صادراتی اصفهان

افزایش ۵۶ درصدی صادرات و رشد ۷ برابری درآمدهای صادراتی اصفهان

  استاندار اصفهان از افزایش ۵۶ درصدی صادرات و رشد ۷ برابری درآمدهای صادراتی استان اصفهان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا اصفهان، صبح امروز هشتم شهریورماه، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و یادواره ۱۰۰۰ شهید کارمند استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، بیان کرد: در چنین ایامی با الهام گرفتن از خصایص و ویژگی‌های شهیدان والامقام ایران اسلامی می‌توانیم خود را با کارکنانی که در تراز ایران اسلامی فعالیت می‌کردند و مدال افتخار خادمی به مردم را بر گردن آویخته‌اند نزدیک کنیم.
وی در خصوص شخصیت و منش شهید رجایی، افزود: این شهید والامقام در دوران طفولیت با یتیمی و تلاش آبرومندانه مادر بزرگوارشان تربیت شدند، این دوران سخت باعث شد شخصیتی متفاوت از این شهید والامقام ساخته شود.
مرتضوی خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر زندگی و در دوران نوجوانی و جوانی با مرتبط شدن با مجموعه‌های فرهنگی و اعتقادی وجوه دیگر شخصیت‌شان تکامل یافت و با ورود به باب مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، شخصیت مجاهد و شجاع از خود به یادگار گذاشتند.
وی ادامه داد: شهید رجایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ذیل ولایت امام امت با راهنمایی و ارشادی که در نظام اسلامی از لسان حضرت امام جاری و ساری می‌شد مسیر تلاش و کوشش خود را در امر خدمت رسانی باز کرد و در تعاملی که با محرومان جامعه می‌گرفت کاری کرد تا نامش بعنوان یک دولت مرد مکتبی و انقلابی در تاریخ ایران اسلامی حک شود.
مرتضوی گفت: دولت سیزدهم نگاه شهید رجایی را الگو قرار داده است، در ابتدای دولت سیزدهم، یأس و نامیدی در بدنه کارکنان دولت موج می‌زد.
کسری بودجه، کشته های کرونایی و توقف پروژه های زیرساختی جلوه های روزهای اول دولت سیزدهم است
وی یادآور شد: دولت با چند صد هزار میلیارد کسری بودجه مواجه بود، ارزی که مصوبه داشت در سه تا چهار ماه اول هزینه شده بود، امکان واردات واکسن کرونا سلب و خدمات بهداشت و درمان مختل شده بود و روزی قریب به ۷۰۰ ایرانی به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دادند این موارد جلوه‌هایی است از آنچه که دولت سیزدهم تحویل گرفت.
استاندار اصفهان بیان کرد: در کنار این موارد برخی نظریه پردازی های دولت گذشته مانند اینکه پرداختن به ساخت مسکن و نیروگاه مزخرف است، ارتباط با دنیا به چند کشور اروپایی محدود شده بود نیز اوضاع را پیچیده کرده بود. 
وی افزود: اگر بخواهیم آن ایام را ترسیم کنیم می‌توانیم به این جمله رییس جمهور وقت اشاره کنیم که می‌گفتند «اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد من آن فرد را بعنوان وزیر نفت به مجلس معرفی می‌کنم.»
مرتضوی گفت: اینها ماحصل ویژگی‌هایی بود که تحویل دولت سیزدهم شد، نگفتن این واقع باعث شده کسانی که باید در جایگاه متهم قرار بگیرند بعنوان مدعی و مطالبه گری ترسیمی بسیار غیرواقعی را از دولت گذشته در رسانه‌ها مخابره می‌کنند.
استاندار اصفهان عنوان کرد: اما اکنون اگر از فردی در حوزه روابط خارجه سوال شود، اذعان می‌کند مسیری که دولت در این حوزه طی کرد، عزتمندانه و کاملا مؤثر است و دستاوردهای آن در قالب آزاد شدن بخشی از ثروت ملت که در بعضی از کشورها محدود شده بود و حضور در معاهدات بین‌المللی، رفت‌وآمد هیئت‌های سیاسی، اقتصادی و ... به کشور، انعقاد اسناد همکاری متعدد هویدا است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: در امور داخلی کشور نیز با اولویت قراردادن طرح‌های نیمه‌تمام و تلاش و کوشش شبانه روزی بسیاری از زیرساخت‌های موجود در کشور که بهره‌برداری از آنها معطل مانده بود تکامل یافت.
وی یادآور شد: در حوزه اقتصادی نیز حرکت‌های بزرگی آغاز شده است، در این راستا می‌توانیم به همت کشور برای بازگرداندن واحد‌های راکد و غیرفعال به چرخه فعالیت و جهت گیری برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور اشاره کنیم.
مرتضوی با اشاره به رویکرد مدیریت استان در ادامه روند فعالیت سیزدهم، گفت: در استان اصفهان نیز در امتداد رویکرد دولت تلاش مضاعفی انجام شد تا در حوزه‌های مختلف سیاسی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ... شاهد جهش‌های بزرگ باشیم.
وی تشریح کرد: افزایش ۵۶ درصدی صادرات و رشد ۷ برابری درآمدهای صادراتی استان یکی از نتایج همین رویکرد خدمت رسان است.
استاندار اصفهان متذکر شد: آغاز عملیات اجرایی و راه‌اندازی نخستین کارخانه نوآوری و هوشمند اصفهان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، رشد ۲۱ درصدی تاسیس واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان از ثمرات نگاه ویژه استان به رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.
مرتضوی گفت: ارتقاء ۱۷ درصدی شاخص گردشگری داخلی و ۲۸۹ درصدی گردشگری خارجی از نتایج حرکت‌های بزرگ استان در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری است.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان در موضوع احیای واحد‌های تولیدی راکد با فعال کردن ۴۳۲ واحد راکد و غیرفعال رتبه نخست کشور را در احیای این واحدها به خود اختصاص داده است همچنین در افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد.
مرتضوی افزود: اصفهان در موضوع اشتغال واحد‌های تولیدی احیا شده در کشور رتبه نخست کشور را کسب کرده و همه این موارد گویای تغییر نگاه و رویکرد دولت و تلاش شبانه روزی خادمان مردم است.
وی اظهار کرد: تعیین تکلیف کارخانه ریسباف به موزه ملی اصفهان باعث شد آرزوی چند دهه مردم استان برآورده شد.
استاندار اصفهان عنوان کرد: آبرسانی پایدار به ۹۷ روستای استان از دیگر تلاش‌های خادمان مردم است در موضوع مقاوم سازی منازل روستایی حدود ۹ هزار واحد روستایی در دو سال گذشته مقاوم سازی شده و طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای کاشان، شهرضا و خمینی شهر پس از چند دهه به اتمام رسید.
مرتضوی گفت: فراهم کردن بالغ بر ۱۱۰ ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها و روستاهای استان و توزیع ۳۱۲ اتوبوس درون شهری از دیگر خدمات است.
وی ادامه داد: در حوزه مرمت بافت تاریخی نیز شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات این حوزه هستیم و در ایام پیش‌رو یکی از نیروگاه‌های بسیار بزرگ و پیشرفته کشور در اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید تا ۹۳۰ مگاوات برق به ظرفیت استان و کشور اضافه شود.
استاندار اصفهان در پایان گفت: این موارد نتیجه همکاری، همدلی، روحیه تعامل، مجاهدانه و اتکا به جمله «ما می‌توانیم» است و قطعا در ادامه مسیر نیز انتظار می‌رود همه خادمان مردم و نظام در حرکتی پرتلاش مسیری که آغاز کرده‌اند را به سمت تکامل ادامه دهند.



مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استاندار اصفهان #دولت #جویا #ایران #صادرات #انتخابات
ما را دنبال کنید:
+