اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/9    کد خبر: 15726951   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 55  دقیقه

صدای جویا منتشر کرد؛

جهان و ایران در روزی که گذشت

جهان و ایران در روزی که گذشت

  مهم ترین خبرهای نیم روزی ایران و جهان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مهم ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان، شاهین شهر و اربعین حسین(ع) طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛


+ در سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و به مناسبت هفته دولت، رئیس جمهور و اعضاء هیئت دولت، صبح روز چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار کردند.

وزارت اطلاعات از ضربه نیروهای عملیاتی‌اش به عناصر دیگری از شبکه‌ گسترده‌ی تروریستی - صهیونیستی در ۴ استان ایران خبر داد.

+ معاون پلیس راهور فراجا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در محور‌های مواصلاتی به مرز‌های اربعینی محدودیت و گره ترافیکی نداشتیم و تردد‌ها و ارتباطات زمینی به صورت ایمن در حال انجام است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص کلاهبرداری با عنوان درخواست واریز وجه فوری از اکانت‌های جعلی و مشابه که برای خانواده زائرین اربعین حسینی ارسال می شود، هشدار داد.

+ معاون اجرایی ارتش با اعلام برپایی ۱۷ موکب در مرز‌های کشور گفت: در مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و تمرچین نیز پنج بیمارستان صحرایی، برای خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) مستقر شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت به زائران اربعین توصیه کرد از راه اصلی نجف به کربلا استفاده کنند و برای جلوگیری از گرمازدگی بیشتر مسیر را بعد از غروب آفتاب طی کنند.

+ رونق قرائت دسته جمعی قرآن در موکب‌های اربعین

ورود نخستین قطار ترانزیت ریلی روسیه _ عربستان به بندرعباس

+ هیئت عالی نظارت:طرح ساماندهی کارکنان با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد

احمد وحیدی وزیر کشور به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و روند خدمات رسانی به زائران اربعین به ایلام سفر کرد.

+ برقراری ۶ پرواز در فرودگاه اهواز برای جابجایی زائران خارجی سفر اربعین

روز سوم مسابقات جهانی مچ اندازی با کسب نشان‌های نقره و برنز رویا مهبودی و مدال برنز مرضیه مهدی زاده همراه شد.

+ وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای اسپانیایی اش با اشاره به ریاست دوره‌ای این کشور بر اتحادیه اروپا بر پیشبرد روند گفتگو و همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

قیس سعید رئیس جمهور تونس بار دیگر هرگونه عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها را رد کرد و گفت فلسطین مهم‌ترین موضوع همه ملت‌های اسلامی است.

+ شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در الخلیل

آمریکا بسته کمک اضافی دیگری را برای اوکراین اعلام کرد که ارزش آن به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد. این بسته شامل موشک ها، مهمات و همچنین تجهیزات خنثی سازی مین است.

+ ارتش آمریکا در صدد است با هزینه ۵۰ میلیون دلاری، پایگاه هوایی اش را در منطقه سافولک (Suffolk) انگلیس، برای استقرار دوباره بمب‌های اتمی آمریکا آماده سازد.

در آستانه دومین سالروز خروج آمریکا از افغانستان، معاون رئیس کابینه سرپرست این کشور گفت: افغانستان از سوی اشغالگران متحمل جنایات زیادی شده است.

+ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور، برای دیدار و گفتگو با مقامات عالی رتبه سوریه، تهران را به مقصد دمشق ترک کرد.

عملیات نیروی دریایی مکزیک که در آن قایق‌های تندرو تعقیب شدند، با کشف و توقیف بیش از چهار تن کوکائین پایان یافت.

+ با افزایش میانگین پرواز‌های به نجف اشرف روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر وارد این شهر می‌شوند.

مسئولان محلی در استان نورستان افغانستان از آتش سوزی در جنگل‌های این استان خبرداده اند.

+ پلیس ایالت بلوچستان پاکستان در یک عملیات موفق ۴ تروریست تحت تعقیب را به هلاکت رساند.

افشای دیدار وزیر خارجه دولت موقت لیبی با همتای اسرائیلی خود دولت‌های الدبیبه و نتانیاهو را با چالش‌های داخلی و خارجی جدید مواجه کرده است.

+ عالیجناب آلن دی رائمی رئیس کنفرانس اسقفان سوئیس در پاسخ به نامه دریافتی از حجت‌الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت اهانت به قرآن کریم گفت: اهانت به قرآن کریم ناروا، غیر قابل تحمل و مبتذل است.

الجزایر به فرانسه اجازه استفاده از حریم هوایی خود را برای حمله به نیجر نداد.

+ یونیسف فرانسه هشدار داد حدود ۲۰۰۰ کودک در این کشور مجبورند شب‌ها در خیابان بخوابند.

ستاد اربعین:  تعداد زائران ایرانی از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۶ صبح امروز، به بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید. ۷۰۰ هزار زائر هم به کشور بازگشتند.

+ در نامه‌ای که از سوی معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ارسال شده از این اتحادیه خواسته شده است به دلیل اینکه پلتفرم‌های شیپور و دیوار ضوابط خاص درج آگهی در سکوهای برخط را رعایت نکرده‌اند فعالیتشان تعلیق شود و نماد کسب‌وکارهای آنها نیز به حالت تعلیق درآید.

حسن موسوی چلک، جامعه‌شناس و رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، گفت:  میزان استفاده کاربران در مقطع ابتدایی از فیلترشکن ۶۳ درصد است.  فیلترینگ کودکان و نوجوانان را تحریک کرده‌است. به دلیل نیاز به ارتباطات به سمت فیلترشکن‌ها کشیده شده‌اند و حال می‌توانند به سایت‌هایی دسترسی داشته باشند که قبلا دسترسی نداشتند.

+ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:  92 درصد از کل تریاک جهان براساس آمارهای رسمی سازمان ملل متحد در ایران کشف می‌شود.  اشغال افغانستان و بذرهای پربازده اصلاح نژاد موجب شده تا ۸۶ درصد تریاک دنیا در افغانستان تولید شود.

رهبر_انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و هیات‌ دولت: هر تصمیمی می‌‌خواهید در زمینهٔ اقتصاد بگیرید ببینید تاثیرش بر فاصلهٔ طبقاتی، ثبات بازار، نرخ ارز، کاهش تورم، رشد تولید و ... چگونه است.

+ سقف وام اشتغال روستایی ۵۰۰ میلیون شد

پروژۀ انتقال آب از دریای عمان به اصفهان یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید./۲۰۰ کیلومتر از مسیر ۵۰۰ کیلومتری این پروژه در فاز اول لوله‌گذاری شده

+ تشکیل جلسه قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رئیسی

اعلام نتایج نهایی کنکور اواسط مهرماه

+سکه امامی 28 میلیون و ۱۰۰، قدیمی ۲۵میلیون و ۳۰۰، مثقال طلا ۱۰میلیون و ۱۰۹، گرم طلا ۲میلیون و ۳۳۳ هزارو ۶۰۰ تومان، دلار  ۴۹هزارو ۱۰۰ تومان

واکنش شریعتمداری به انتقاد روحانی از اخراج اساتید دانشگاه: در کجای دنیا به وطن فروشان اجازه تدریس را می‌دهند؟ کدام یک از این چند نفر اخراج شده، «استاد برجسته» بوده اند؟

+ حمله صادق کوشکی به علی‌دایی و فردوسی‌پور!: آیا کسی ۶ دهه پس از مرگ علی دایی او را می‌شناسد؟ فردوسی‌پور توانمند نبود؛ گستاخ بود. مدیر رسانه او عقلانیت نداشته است. رئیس صداوسیما تدارکات‌چی او بود.

طعنه مجری صداوسیما به قاضی زاده هاشمی: اینطوری نمیشه که وقتی وزیر بهداشت میشید به خلق‌الله بگید برو خودت بمال؛ بعد هم که دوران وزارت تمام میشه برید کانادا عشق و حال...!

+ ورود نخستین قطار ترانزیت ریلی بار روسیه-عربستان به بندرعباس

نظامیان و افسران ارشد در کشور آفریقایی گابن اعلام کردند که قدرت را به دست گرفته و انتخابات ریاست جمهوری لغو و دولت منحل شده.

+ زن اهوازی پسر ۴ ساله‌اش را کشت/ می‌خواستم با یک مرد پولدار ازدواج کنم!

انفجار در پتروشیمی الغدیر ماهشهر، خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

+ وزارت اطلاعات: «ضربه کاری به شبکه‌ گسترده‌ تروریستی - صهیونیستی در ۴ استان»

راننده جنجالی اسنپ دستگیر شد؛ مرد ۳۳ ساله‌ای که زن مسافر را کتک زد

+ مصرف دارو با آبمیوه ممنوع! بسیار خطرناک است و در مواردی خطرمرگ را به همراه دارد!

شکست بانوان والیبالیست ایران مقابل ژاپن در بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا

+ تاج: درآمد فوتبالیست ها مفت خوری نیست، اینها مثل بقیه مشاغل زحمت می‌کشند و صبح تا شب تمرین و کار است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:  تخلفات موتور سیکلت سواران یک دغدغه جدی برای پلیس است و تلاش هایی برای ساماندهی عبور و مرور این دسته از وسایل نقلیه انجام شده است.  موتور سیکلت سواران عامل ۴۵ درصد تصادف‌های منجر به فوت در طی چهار ماه گذشته بوده‌اند. وقتی یک موتور سیکلت سوار از محلی که جای تردد او نیست، عبور می‌کند، منشاء حوادثی هم برای خود و هم دیگران می‌شود.

+ معاون تعزیرات حکومتی کشور:  شرکت دارویی به دلیل گرانفروشی در کشور ۱۱۰۰ میلیارد تومان جریمه شد. همه شرکت‌های پخش دارو موظفند در سامانه «تی‌تک» کالای خود را ثبت کنند و چنانچه این کار را انجام ندهند حتما با برخورد تعزیرات حکومتی مواجه خواهند شد.

جلسه ویژه رئیسی برای بررسی افزایش تورم مرداد

+ با حضور معاون عمرانی استانداری اصفهان؛ سامانه پایش داده‌های منابع و مصارف منابع آبی اصفهان رونمایی شد

یورونیوز: در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد ظرفیت ذخیره‌سازی گاز اروپا تکمیل شده، در حالی که تعهد جمعی اعضای اتحادیه پُر کردن ۹۰ درصد ظرفیت ذخیره‌سازی گاز تا ابتدای نوامبر ۲۰۲۳ بود.

+ امام خامنه‌ای در دیدار هیات دولت تاکید کرد : مسئله عدالت و کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، کاهش تورم، ثبات نرخ ارز و رشد تولید نقاط برجسته‌ و قابل سنجشی است که باید در همه کارها و تصمیمات اقتصادی لحاظ شود. همه اقدامات مثبت دولت که با این زحمت انجام می‌شود، تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد و این حیف است . عمده تحریم‌ها،‌ با هدف گروگان‌گرفتن معیشت مردم است؛ باید در کنار مذاکرات،‌ تحریم‌ها را خنثی کرد . مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است.

بانک مرکزی: جداسازی حساب‌های تجاری از غیرتجاری انجام گرفت و تمام بانک‌ها در این زمینه فعال شده‌اند.

+ بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۲ انتخاب‌رشته کردند

استاندار اصفهان خبرداد؛ افزایش ۵۶ درصدی صادرات و رشد ۷ برابری درآمدهای صادراتی استان اصفهان

+ گروه هکری سایبر تراید شبکه رایانه‌ای بزرگ‌ترین دانشگاه نظامی لهستان را هک و به داده‌های حساس دفاعی این عضو ناتو دسترسی پیدا کرده است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: به بهانه داعش نیرو‌های آمریکایی به عراق بازگشتند. به بهانه داعش شرق فرات را اشغال کردند. داعش بهانه‌ای برای اشغال سوریه و عراق بود.

+ سازمان دیده بان حقوق بشر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد سال ۲۰۲۲ خونبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری در ۱۵ سال اخیر بوده است و سال ۲۰۲۳ نیز به همین منوال ادامه دارد./سازمان ملل اعلام کرد: از آغاز سال جدید ۱۷۲ فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی کشته شده‌اند.

یگان‌های ارتش سوریه با اجرای حملات هوایی و موشکی، تعدادی از مقر‌های تروریست‌ها را در حومه ادلب هدف قرار دادند.

+ کمیسر اروپا در امور بازار داخلی گفت: با توجه به ادامه جنگ کنونی بین روسیه و اوکراین، ملحق شدن کی یف به پیمان آنلانتیک شمالی (ناتو) غیر ممکن است.

شبکه تلویزیونی آر تی عربی از محاصره ساختمان سفارت فرانسه به دست نیرو‌های مسلح نیجری خبر داد.

+ در دیدار دبیرکل مجمع گفتگوی آسیا با امیرعبد اللهیان مقدمات برگزاری نشست وزرای امورخارجه این مجمع برای واگذاری ریاست یک ساله آن به ایران بررسی شد.

شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارشی از ارسال تجهیزات و نیرو‌های نظامی برای حمایت و تقویت نیرو‌های امنیتی در مسیر زائران اربعین امام حسین علیه السلام خبر داد.

+ در حادثه تصادف خودروی زائران ایرانی در حومه شهر مرزی بدره عراق ۷ تن فوت کردند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزشکارانی که در مسابقات پاراآسیایی هانگژو طلا بگیرند ۵۰۰ میلیون تومان، ورزشکارانی که نقره بگیرند ۲۰۰ میلیون تومان و ورزشکارانی که برنز بگیرند ۱۰۰ میلیون تومان پای سکو دریافت خواهند کرد.

+ کارل اسکار بوهلین وزیر دفاع مدنی سوئد با طرح اتهام‌های واهی، ایران و روسیه را به انتشار اطلاعات نادرست در زمینه هتک حرمت قرآن کریم، متهم کرد.

دادگاه اسلام آباد با تعلیق حکم بازداشت "عمران خان" نخست وزیر سابق این کشور خواستار آزادی وی شد.

+ سخنگوی وزارت امور خارجه، جان باختن شماری از شهروندان تاجیکستان بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسا در شهر‌های دوشنبه و وحدت را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

پاکستان و چین یک رزمایش هوایی با هدف تبادل تجربیات و تقویت همکاری‌های دفاعی آغاز کردند.

+ رئیس‌جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: میز مذاکره را غربی‌ها ترک کردند و دل بستند به اغتشاشات و فکر می‌کردند که در اغتشاشات می‌توانند به اهدافشان برسند، وقتی که اغتشاشات با حضور مردم و کمک مردم، به نتیجه نرسید، آن‌ها بلافاصله پیام دادند که ما می‌خواهیم به میز مذاکره برگردیم و مجدد مذاکرات را آغاز کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام افزایش ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین حسینی از مرز‌ها در مقایسه با پارسال بر استفاده از همه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر‌های بازگشت زائران تأکید کرد.

+ رئیس مرکز عملیات هلال احمر در عراق از زائران خواست قبل از ورود به کشور عراق در سامانه سماح ثبت نام و خود را بیمه کنند.

معاون اول رئیس جمهور، ضمن ارتباط تصویری با گروه‌های مردمی در مرز‌های کشور، از آخرین وضع خدمات‌رسانی به زائران و برخی مشکلات موجود، مطلع شد و دستورهایی برای رفع آن‌ها صادر کرد.

+ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دانش هسته‌ای کشور که پیشرانه همه صنایع است در حالی به دست آمده که در ۲۰ سال گذشته خرابکاری‌های صنعتی زیادی شده است.

انهدام شبکه قاچاق الکتروموتور‌های تقلبی به دستور دادستانی تهران

+ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عرضه کالا با نام و حروف فرنگی در بازار داخل، غیرقانونی است.

پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ قهرمان ایرانی پارالمپیک ۲ طلا گرفت

+ مدیرعامل آبفای استان اصفهان:  احداث پروژه مخزن ۱۰ هزارمتر مکعبی محله قائمیه در حال حاضر پیشرفت ۴۵ درصدی داشته و در صورت همکاری دستگاه‌های خدماتی مرتبط، این طرح با استفاده از همه ظرفیت‌ها تا یک سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

ستایشی به نقل از رئیس قوه قضائیه: «بی‌حجابی» جرمی مشهود است/ ضابطین موظف به برخورد با جرایم مشهود هستند

+ رییس‌جمهور در روز کارمند:  نظام عادلانه پرداخت به کارکنان دولت یکی از رسالت‌های دولت سیزدهم است. اگر این نظام جای خود را به نظام‌ چانه‌زنی بدهد باعث تأسف است.  ما باید در مسیر یک نظام عادلانه در پرداخت‌ها حرکت کنیم تا افراد متناسب با میزان‌ کارشان حقوق و مزایا بگیرند. برای تحقق این‌ نظام عادلانه هم مجلس و دولت و همه بخش‌ها باید دست به دست هم دهند و همفکری و تلاش کنند.

کشف ۲۰ تن شکر احتکار شده در کارگاهی در اصفهان

+ دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد با قبولی در آزمون ورودی سمپاد، در مدارس استعداهای درخشان به صورت رایگان تحصیل می کنند

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #اخبارروز #جهان #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+