اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/11    کد خبر: 15726952   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 52  دقیقه

صدای جویا متشر کرد؛

مهم‌ترین رویدادهای ایران و جهان در 24 ساعت گذشته

مهم‌ترین رویدادهای ایران و جهان در 24 ساعت گذشته

  مشروح مهم ترین خبرهای نیم روزی ایران و جهان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مشروح مهم ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان، شاهین شهر و اربعین حسین(ع) طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛


+ فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: هر گونه پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد می‌کنیم و دشمن بداند روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان کشور وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس­­­ همکاری نکردن، بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن را معضل جدی پیش روی ساخت مسکن دانست و گفت: اگر این مانع از پیش روی سازندگان برداشته شود و بانک‌ها به تکالیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند، شاهد جهش بلندی در ساخت مسکن خواهیم بود.

+ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: نقص فنی دلیل فرود اضطراری بالگرد نیروی انتظامی بوده است .

تردد‌های مرزی از طریق پایش هوایی رصد می‌شود

+ فرمانده انتظامی کل کشور گفت: بیش از ۳ میلیون زائر اربعینی از ابتدای ماه صفر تا ظهر امروز از مرز‌های کشور خارج شدند.

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شرایط برای مشتاقان حضور در اربعین حسینی در همه پایانه‌های مرزی ۶ گانه و همچنین حمل ونقل کشور فراهم است.

+ حضور هزار خادم افتخاری برای راهنمایی زایران و امور گمشدگان

دولت عراق: عملیات اجرایی پروژه راه آهن بصره - شلمچه شنبه آغاز می‌شود

+ داود صبوری، مأمور انتظامی‌ داورزن که در جریان تعقیب و گریز دیروز هدف اصابت گلوله قرار گرقته بود عصر امروز به شهادت رسید.

+ طلا و نقره تکواندو جایزه بزرگ پاریس به حاج موسایی و زندی رسید

وزیر خارجه گفت: درخصوص به‌کارگیری دیپلماسی سیاسی برای لغو تحریم‌ها اکنون ابتکاری از سوی سلطان عمان روی میز قرار دارد و در چهارچوب این ابتکار تبادل پیام بین ما و طرف‌های دیگر برقرار است.

+ دفتر رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از دیدار دبیرکل این جنبش با وزیرخارجه ایران در بیروت خبر داد.

یک روز پس از استعفای وزیر دفاع انگلیس، مدیر بخش ارتباطات دفتر نخست وزیر هم از مقام خود کناره‌گیری کرد و این دو تحول در کنار هم گمانه‌زنی‌ها درباره بحران در کابینه ریشی سوناک را افزایش داده است.

+ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در یک هفته گذشته در مجموع ۲۸۱ فروند پهپاد اوکراینی از جمله ۲۹ فروند از این پهپاد‌ها را در مناطق غربی روسیه منهدم کرده است که نشان دهنده ابعاد جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین است.

۱۷ هزار موکب در راه نجف اشرف به کربلای معلی در حال خدمت رسانی به زائران حسینی هستند.

۴۵ هزار فلسطینی با وجود تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس اشغالی و ورودی‌های مسجدالاقصی، نماز جمعه را در این مسجد اقامه کردند.

+ رسانه‌های رژیم صهیونیستی، رسوایی جدیدی را در ارتش این رژیم فاش کردند که مربوط به سرقت یک قبضه تیربار از روی یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی است.

صدها زن نیجری با تظاهرات مقابل سفارت فرانسه خواستار برچیده شدن پایگاه‌های نظامی این کشور در نیجر شدند.

+ از زمانی که کشور‌های اروپایی خرید نفت از روسیه را محدود کردند قیمت انرژی در اروپا افزایش یافت، قیمت برق در ایتالیا ۳۰ درصد در یک هفته رشد کرده است.

لغو پرواز‌ها و تعطیلی مدارس با نزدیک شدن طوفان سائولا به چین

+ رسانه‌های پاکستانی از وقوع یک انفجار انتحاری در ایالت خیبرپختونخوا این کشور خبر دادند.

+ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان 99 درصد از ۴۷ هزار هکتار مساحت تالاب گاوخونی خشک و تبدیل به کانون گرد و غبار شده و با وزش باد شدید این غول گرد و غبار تالاب گاوخونی بیدار می‌شود و ۱۵ شهرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد به علت افزایش آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار و ذرات معلق، شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی هستیم و گرد و غبار در بعضی از ایستگاه‌ها به بالای ۳۰۰ رسیده است.

مخبر معاون اول رئیس جمهور برای آغاز رسمی احداث خط آهن شلمچه بصره به نقطه صفر مرزی ایران و عراق رفت.

+ مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان۱۸۳ کلاس درس به ظرفیت پنج هزار ۵۰۰ دانش‌آموز در آستانه سال تحصیلی، آماده تحویل به آموزش و پرورش این استان شده است.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار داشت: مرحله دوازدهم طرح امنیت محله محور (ذوالفقار ۱۲) با محوریت جمع آوری معتادان متجاهر،دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر و همچنین دستگیری سارقان خیابانی با هدف ارتقای امنیت پارک ها و تفرجگاه ها، کاهش جرایم و رضایتمندی شهروندان پس از هماهنگی با دادستان محترم شاهین شهر و اخذ دستورات لازم به مدت ۴ روز در تمامی شهرها و روستاهای شهرستان به ویژه محلات مسکن مهر، ردانی پور، خانه کارگر،گلدیس،هشت بهشت، عطار،مخابرات، شهرک میلاد و حاجی آباد شاهین شهر به مرحله اجرا درآمد.

+ سیدحسن نصرالله: امید داریم، گرچه در پیری، امام موسی صدر باز گردد/ ادامه‌دهندگان راه او در مسیر پافشاری بر هم‌زیستی در لبنان هستیم

انتخابات دوازدهمین دوره هیئت مذهبی ارامنه شاهین شهر با حضور نمایندگان فرمانداری،نیروی انتظامی و اعضای شعبه اخذ رأی راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد.

+ در مراسمی با حضور سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان و رئیس کمیته امداد شاهین شهر ،۳۶ قلم لوازم خانگی ضروری به ۳۶ خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف تأمین بخشی از وسایل موردنیاز مدد جویان اعطا گردید.

علی لاریجانی: در اروپای قرن 17 مردم از دین گریزان شدند چون کلیسا مقابل خواسته مردم ایستاد

+ در حالی که کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی اخیرا گفته بود همکاری ایران با افغانستان بستگی به رفتار طالبان دارد، امروز از امکان بهره برداری بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی در قندهار افغانستان خبرداد.

محمدرضا باهنر: مجلس فعلی تا به حال چهار یا پنج اخطار و تذکر از رهبری گرفته‌، درحالی که قبلا به طور متوسط رهبری یک تذکر به مجلس می‌دادند

+ لاریجانی: دلیل ثبت نام نکردن در انتخابات مجلس را بعدا خواهم گفت/ از اول انقلاب عده‌ای خالص ساز دنبال حذف دیگران بودند؛ انقلابیِ کاسب‌کار می‌گوید همه پُست‌ها را باید ما بگیریم

استان اصفهان کمترین میزان افتتاح پروژه عمرانی در هفته دولت در سطح کشور

+ گیتی پسند اصفهان صدرنشین دور رفت لیگ برتر فوتسال جوانان کشور شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سرانه مطالعه در کشور بدون احتساب ادعیه، قرآن و کتاب‌های آموزشی ۳۳ دقیقه است.

+ المیادین به نقل از امیر عبداللهیان از وساطت ثمربخش سلطان عمان برای حل موضوع هسته ای ایران خبر داد.

امام جمعه موقت اصفهان: اربعین یکی از نشانه‌های حقانیت امام حسین(ع) و تشیع است، پیاده‌روی اربعین یک مانور با عظمت اسلامی است که قدرت تشیع و اسلام را به دنیا نشان می‌دهد.

+ امام جمعه موقت شهرضا: به فرموده رهبر انقلاب اسم رمز همه دولت‌های نظام اسلامی باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد.

امام جمعه اردستان: دولت باید به فکر معیشت مردم باشد همچنین به تولید بیشتر و مهار تورم توجه کند و مطابق با سخنان رهبر انقلاب نباید با مردم از مسیر استدلال سخن گفت

+ امام‌جمعه موقت نطنز: امروز دوست و دشمن عظمت اربعین را می‌بینند ولی دشمن حاضر به اقرار این عظمت نیست، پروژه اختلاف‌افکنی دشمن در اربعین به بن‌بست رسیده است .

امام جمعه خوروبیابانک: مهم‌ترین شاخص برای خنثی‌سازی تحریم‌ها که اهرم فشار برای مردم ایران است، مهار تورم و تقویت ارزش پول ملی ایران است که قطعاً دولتمردان در این صحنه نیز موفق خواهند.

+ اعضای گروهک ضدانقلاب و حامیان جریان سلطنت طلب در سیستان و بلوچستان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.

سالانه ۶۰ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می‌شود. بخشی از مصرف‌کنندگان جوانان هستند که سالانه تعداد آنها بیشتر می‌شود. اخیرا محمدرضا مسجدی، دبیرکل جهانی مبارزه با دخانیات گفت، بیش از ۶۰ میلیارد تومان سالانه صرف درمان بیماری‌های مرتبط با بخش سلامت می‌شود.

+ طبابت "حکیم روازاده" در کل کشور ممنوع شد

سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع توانست از یک خرابکاری در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران پیشگیری کند

+ وزیر اقتصاد: بیش از چهار میلیون نفر مشمول سھام عدالت می‌شوند

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان ورود گردشگران به این استان از شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور امسال افزایش ۲۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

+ پیشنهاد تعطیلی شنبه ها از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است. یک نماینده مجلس گفت که تعطیلی شنبه ها اجرایی می شود.

یکی از ماموران انتظامی داورزن که دیروز در درگیری با افراد شرور دچار جراحت شدید شده بود، امروز در بیمارستان جان باخت و به فیض شهادت نائل‌ شد.

+ رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: محصولات مختلفی در حوزه لیزر، سایبر و پالس های الکترومغناطیس داریم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رتبه اول لرستان در تولید ماهی در بین استان‌های غیر ساحلی، بر لزوم ایجاد «روستا بازار» در هر شهرستان استان تاکید کرد.

+ وزیر صنعت، معدن و تجارت در اراک گفت: یکی از دلایل عضویت ایران در بریکس قدرت و توانمندی‌های صنعتی کشور است.

استاندار ایلام گفت: تردد از مرز مهران از اول ماه صفر تاکنون به ۲ میلیون نفر رسیده است.

+ فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به اینکه تاکنون سه میلیون زائر از مرزهای کشور خارج شده اند، گفت: یک میلیون نیز وارد کشور شده اند.

فرمانده سپاه پاسداران در بازدید از زیرساخت های مرزی خسروی، گفت: زیرساخت های مرز خسروی نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

+ رئیس کل دادگستری البرز از بازداشت یکی از شهرداران سابق اشتهارد به اتهام دریافت رشوه و پولشویی خبر داد.

بزرگترین ذخایر ژنتیک جهان اسلام در حوزه گیاه در بخش رستنی‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد نگهداری می‌شود مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز

ما را دنبال کنید:
+