اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/12    کد خبر: 15726954   در دسته بندی یادداشت نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

یادداشت؛

خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور؛ مهران هم خدایی دارد

خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور؛ مهران هم خدایی دارد

  فعال رسانه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آیا اگر مهران جزو استان خوزستان بود، باز همین‌گونه با خستگی و بی‌حالی می‌آمدید و زود می‌رفتید؟!

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، غلامرضا محمدمرادی خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با عنوان «مهران هم خدایی دارد» خطاب به محمد مخبر دزفولی معاون اول حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به شرح زیر آورده است؛


عصر دیروز (شنبه ۱۱ شهریورماه) خبری از راه رسید که محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس‌جمهور پس از کلنگ‌زنی راه‌آهن شلمچه - بصره در راه ایلام است و قرار است در پایانه مرزی مهران حضور یابد و از نزدیک جمعیت باشکوه زائران اربعین حسینی و خادمانشان را ببیند و از آخرین وضعیت این پایانه پر تردد اطلاع حاصل کند و برای ایلام حاوی اخبار خوشایند باشد.

خبر به‌سرعت برق و باد پیچید که معاون اول رئیس‌جمهور تا لحظاتی دیگر در فرودگاه شهدای ایلام فرود می‌آید و بلافاصله به شوق ديدار با زائران و مشاهده خدمات متنوع و تلاش‌های شبانه‌روزی مردم، مسئولان و موکب داران، به پایانه مرزی مهران می‌رود.

مسئولان و رسانه‌ها به زیبایی به پیشواز آمده بودند تا مخبر را به مسیر عشق مشایعت و اخبار امیدبخشی مخابره کنند غافل از آنکه جناب معاون اول کلنگ سنگینی که برای احداث راه‌آهن شلمچه - بصره بر زمین زده است، بدجوری خسته‌اش کرده و نه نای صحبت دارد و نه زبان تشکر!

مخبر که در این سفر، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی را به همراه داشت و این امید را دوچندان کرده بود که به پاسداشت سخاوتمندی، زائر نوازی و میهمان‌داری کم‌نظیر مردم و مسئولان استان ایلام، حامل خلعت وزین و اخبار ویژه‌ای مبنی بر تعیین تکلیف پروژه راه‌آهن ایلام و تخصیص اعتبارات چشمگیر برای ایجاد زیرساخت‌ها و بهسازی هر چه بیشتر مسیرهای مواصلاتی به استان ایلام است، دیری نپایید که با یک بازدید کوتاه و گذرا از پایانه مرزی مهران و بدون مصاحبه خبری با رسانه‌ها؛ ایلام را به مقصد تهران ترک کرد و متأسفانه بذر ناامیدی را در سراسر استان ایلام پاشید و رفت.

جناب آقای مخبر دزفولی؛ آیا اگر مهران جزو استان خوزستان بود، باز همین‌گونه با خستگی و بی‌حالی می‌آمدید و زود می‌رفتید؟! آیا ساعت‌ها وقت نمی‌گذاشتید و نواقصات را به‌صورت آنی و تلفنی حل‌وفصل نمی‌کردید.؟! آیا هنوز نمی‌خواهید باور کنید که مهران امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز برای ورود به عتبات‌عالیات است.؟! مطمئن باش که مهران هم خدایی دارد و اگر ده‌ها راه‌آهن و بزرگراه در جاهای دیگر به‌ویژه خوزستان زادگاهتان احداث کنید، دروازه عتبات‌عالیات همچنان مهران است.

جناب معاون اول آقای رئیسی؛ آیا نمی‌دانید یا نمی‌خواهید بدانید که سال‌هاست (به‌ویژه در ماه‌های اخیر) مردم و مسئولان استان ایلام و مهران هر آنچه که داشته و دارند، برای زائرنوازی در طبق اخلاص می‌گذارند.؟! آیا نمی‌دانید که برخی خادمان زائران در طول شبانه‌روز کمتر از دو ساعت خواب و استراحت دارند.؟!

جناب آقای مخبر دزفولی؛ اگر خسته بودید، چرا برای خالی نماندن عریضه، قدم به ایلام گذاشتید.؟! آیا نمی‌دانید که علی‌رغم همه هجمه‌ها و شیطنت‌های گوناگون، اغلب ملت ایران‌دوست دارند مهران را برای ورود به عتبات‌عالیات برگزینند.؟! آیا نمی‌دانید که این محبت را خدایِ مهرانِ مظلوم و سه هزار شهید عروج یافته در این سرزمین، در دل مردم جای‌داده است و این استان نه رئیس‌جمهوری از خود دارد و نه معاون اولی و نه وزیری و نه نمايندگان زیادی.؟!

آری؛ این سفر بی‌ثبات به‌سرعت برق و باد به پایان رسید و ثابت کرد که در حق این استان چه جفاهایی که نمی‌شود و اگر استانداران و مسئولان این استان از ناملایمات و کمبود بودجه و اعتبارات می‌نالند و برخی پروژه‌ها سال‌ها بلاتکلیف می‌مانند، بی‌جهت نبوده و نیست و اگر هم با حداقل‌ها ساخته و خون‌دل‌ها خورده‌اند، باید به آن‌ها خداقوت و دست مریزاد گفت.

امیدواریم همه مسئولان کشور قدر مردم مرزدار و زائر نواز استان ایلام را بدانند و پایتخت خادمان اربعین حسینی را به پهنای ایران ببینند و با این گونه رفتارها، وجود نازنین شان را آزرده خاطر و مکدر نکنند.

مرتبط با جغرافیای تهران با کلید # #اربعین #مهران #ایلام #مردم #جویا #کربلا #مخبر #جاده
ما را دنبال کنید:
+