اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/26    کد خبر: 15727011   در دسته بندی علمی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

فرماندار شاهین شهر خبرداد؛

برای سال تحصیلی جدید ۴۳ هزار دانش آموز شاهین‌شهری بر سر کلاس های درس حاضر می شوند

برای سال تحصیلی جدید ۴۳ هزار دانش آموز شاهین‌شهری بر سر کلاس های درس حاضر می شوند

  فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: برای سال تحصیلی جدید بیش از ۴۳ هزار دانش آموز امسال از این شهرستان بر سر کلاس های درس حاضر می شوند

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان،  جلسه شورای آموزش پرورش شاهین شهر به ریاست سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان و با حضور کلیه اعضا با موضوع هماهنگی برنامه های استقبال از مهرماه و بازگشایی مدارس در محل آموزش پرورش شاهین شهر برگزارشد. 

سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار و رئیس شورای آموزش پرورش در این جلسه ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با اشاره به در پیش بودن ایام بازگشایی مدارس بر ارتقاء کیفیت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از ظرفیت ها و توانمندیهای موجود تاکید کرد.
وی از دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور نامبرد که میتوانند با علم اندوزی و تلاش خود در مسیر اعتلای کشور و تحقق ارزش های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.
فرماندار با تاکید به برنامه ریزی جهت استقبال از سال جدید تحصیلی در سطح شهرستان افزود: حضور مسئولین ادارات، دستگاه های اجرایی در این مراسم در کنار دانش آموزان جلوه ویژه ای به این آیین خواهد داد. 
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه با بیان اینکه ساخت و بهره برداری از مدرسه و فضای آموزشی از آغاز بکار دولت سیزدهم در شهرستان افزایش قابل توجهی داشته است افزود: افزایش تعداد مدارس از ۱۹۴ به ۱۹۸ که از این تعداد ۹۴ مدرسه پسرانه و ۹۹ مدرسه دخترانه می باشد، بعلاوه مدارس استثنایی و افزایش تعداد کلاس های درسی از ۱۵۴۱ به ۱۶۰۱ کلاس از جمله ی اقدامات در این حوزه بوده است.
فرماندار گفت: با وجود پیگیری های صورت گرفته توسط مدیریت شهرستان در حوزه  رفع کمبودهای آموزشی، همچنین افتتاح دو مدرسه و دو سالن ورزشی که در سال جدید تحصیلی انجام خواهد شد، اما شهرستان با توجه به‌ افزایش جمعیت دانش آموزی( از ۴۱۰۸۶ نفر دانش آموز به۴۳۳۳۶ نفر) و آینده نگری، همچنان نیازمند احداث مدارس و فضای آموزشی بیشتری حداقل به تعداد ۳۰ مدرسه است و لذا لازم است توجه به فضاهای آموزشی شهری و روستایی با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و جلب مشارکت های خیرین در دستور کار قرار گیرد. 
بررسی وضعیت و تجهیز نماز خانه های مدارس، اختصاص وسایل کمک آموزشی و ورزشی به مدارس مناطق محروم، برگزاری جشن غنچه ها و شکوفه هادر آغاز سال جدید تحصیلی، اجرای آسفالت معابر مدارس، نیاز سنجی و پیگیری در خصوص احداث هنرستان جوار صنعت در منطقه، سرویس مدارس استثنایی، تعرفه های خدمات فوق برنامه مدارس هیات امنایی، برنامه ریزی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تغذیه سالم در مدارس،کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان در خانواده های نیازمند و استفاده از ظرفیت صنایع مستقر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه در راستای عمل به تعهد اجتماعی خود و ساخت مدرسه از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت. 
به گزارش پایگاه خبری صدای جویا ، مراسم جشن شکوفه ها روز چهارشنبه ۲۹ شهریور برگزار می شود، همچنین همزمان با سراسر کشور آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در روز شنبه ۱ مهر با حضور بالغ بر ۴۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در  ۱۹۸مدرسه در شاهین شهر و در بخش میمه نیز در۴۳ مدرسه با بیش از ۳ هزار دانش آموز برگزار خواهد شد. 


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #مدرسه #سال تحصیلی جدید #ایران #شاهین‌شهر
ما را دنبال کنید:
+