اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727031   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

فرماندار شاهین شهر عنوان کرد؛

کم کاری دولت قبل در زمینه ساخت مسکن موجب تقابل مشاورین املاک با مردم شده است

کم کاری دولت قبل در زمینه ساخت مسکن موجب تقابل مشاورین املاک با مردم شده است

  فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: کم کاری دولت قبل در ساخت و ساز مسکن، مشاورین املاک را در لبه تیغ مواجهه با مردم در زمینه گرانی مسکن و اجاره بهاء قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، روز گذشته جلسه توجیهی و آموزشی مشاوران املاک شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حضور برخی از مسئولان و حضور گسترده اتحادیه مشاوران املاک در سالن همایش‌های شاهین طلایی برگزار شد.
سیدمحمدرضا کاظمی طبا در این جلسه اظهار کرد: کم کاری دولت قبل در ساخت و ساز مسکن، بنگاه های املاک را در لبه تیغ مواجهه با مردم در زمینه گرانی مسکن و اجاره بهاء قرار داده و به نوعی یک تقابل ایجاد شده است.
وی افزود: دولت ها فراموش کردند که به فکر مسکن متولدین دهه شصت و هفتاد باشند و گرانی به وجود آماده کنونی حاصل همان فراموشی هاست که متاسفانه به اشتباه گردن مشاورین املاک گذاشته شد.
فرماندار شاهین‌شهر و میمه به حاضرین فعال در عرصه مشاورین املاک گفت: من به عنوان یک دولت مرد از اینکه تبعات کم کاری دولت ها را تحمل می کنید از شما تشکر می کنم.
اتحادیه املاک شهرستان شاهین‌شهر و میمه مخالف گرامی مسکن است
در ادامه علی عباسی رئیس صنف مشاورین املاک و خودروی شاهین شهر در جمع مشاورین املاک اظهار کرد: بیش از 50 درصد اعضای صنف ما، خود مستاجر هستند و به طبع افزایش اجاره بهاء در ابتدا به خود ما آسیب می رساند.
وی افزود: یکی از مولفه های تعیین قیمت مسکن نظر شخصی مالک می باشد که ما تصرفی در آن نداریم. هر چقدر قیمت مسکن کمتر باشد تعداد معاملات صورت گرفته بیشتر شده و به طبع سود ما نیز افزایش می یابد.
رئیس صنف مشاورین املاک شاهین‌شهرومیمه تصریح کرد: ملاک تعیین نرخ کارمزد مشاورین املاک شاهین شهر باید شهرهای همجوار خود باشد، نه اینکه ملاک پایتخت کشور در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: ما با هر گونه افزایش قیمت و گرانی مسکن مخالفیم و درد مردم قطعا درد ما هم هست.


به گزارش صدای جویا در ادامه جلسه توجیهی روز گذشته، مهدی حق شناس نماینده اداره کل راه و شهرسازی در کارگروه املاک و مستغلات و مسئول طرح ساماندهی مشاوران املاک استان اصفهان تذکرات لازم و ضروری را به مشاوران املاک حاضر در جلسه به شرح زیر گوشزد نمود.

■ عدم بکارگیری افراد زیر 18 سال و اتباع بیگانه غیر مجاز در مشاورین املاک
■ ارائه صورت حساب توسط بنگاه ها به مشتریان
■ الزام اخذ کد رهگیری

■استفاده از قراردادهای پرینتی دریافت شده توسط سامانه املاک و مستغلات از 15 مهرماه

لازم به ذکر است که مردم می توانند شکایات خود را در زمینه قراردادهای ملکی در سامانه 135 تعزیرات حکومتی و 124 اداره صمت، ثبت و پیگیری نمایند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #املاک #شاهین‌شهر #مسکن #خانه #ایران
ما را دنبال کنید:
+