اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727035   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 46  دقیقه

طی 24 ساعت گذشته ؛

رویدادهای مهم رسانه های داخلی و خارجی از نگاه صدای جویا

رویدادهای مهم رسانه های داخلی و خارجی از نگاه صدای جویا

  رویدادهای مهم رسانه های داخلی و خارجی در ۲۴ ساعت گذشته از نگاه پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا منتشر گردید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، چکیده مهم ترین رویدادهای رسانه های داخلی و خارجی ایران و جهان از جمله؛ ایرنا ، ایسنا، فارس، تسنیم، مهر، شرق، کیهان، رویداد۲۴، جماران، عرشه آنلاین، صدای جویا، تابناک، رجانیوز، شفقنا، میزان، آفتاب، تجارت نیوز، اعتماد، موج، ایکنا، رکنا، ایلنا، دولت بهار، ایبنا، اقتصاد آنلاین، صاحب نیوز، نورنیوز، بسیج، حوزه، برنا، اکو ایران، خبر فوری، افکار نیوز، مثلث آنلاین، ورزش سه، نامه نیوز، مشرق، ایمنا، تهران نیوز، قدس، رسالت، نماینده، سلامت و سایر طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛


▪️ سال تحصیلی جدید با حضور ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و یک میلیون معلم از امروز به صورت رسمی آغاز شد./ ۳۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش شدند

▪️ رئیسی در مراسم آغاز سالتحصیلی: دانش آموزان پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشند/ایران از بازیگران اصلی نظم نوین در حال شکل‌گیری در جهان است

▪️ وزارت بهداشت: جذب ۱۰ هزار پرستار در آزمون استخدامی وزارت بهداشت

▪️ وزیر ارتباطات: مدارس به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

▪️ یک گروه هکری ادعا کرده که ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت علوم توسط آنان هک شده است. این گروه همچنین مدعی است که ۲۰ هزار سند را در اختیار دارد.

▪️ نشست سه‌جانبه ايران، تركيه و روسيه در نيويورک/ نگرانی تل‌آویو از بازگشت روابط تهران و قاهره

▪️ تمدید مهلت پذیرش چک‌های قدیمی در چکاوک تا ۱۵ مهرماه سال جاری

▪️ شاخص کل بورس امروز با ۲۸۵۱ واحد کاهش به دو میلیون و ۱۱۸ هزار واحد رسید

▪️ سکه امامی ۲۷میلیون و ۶۰۰،‌ قدیمی ۲۴میلیون و ۸۰۰، مثقال طلا ۱۰میلیون و ۵۵ و گرم طلا ۲میلیون و ۳۲۱ هزارو ۵۰۰ تومان، دلار ۴۹ هزارو ۳۰۰ تومان

▪️ طوفان ۱۳۴۶ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد، سه نفر جان باختند

▪️ اعدام یکی از عوامل شهادت شهید مریدی در هرمزگان

▪️ انتقاد آمریکا از لغو مجوز «بازرسان مجرب» آژانس توسط ایران

▪️ بایدن با ارسال موشک دوربرد ATACMS به اوکراین موافقت کرد تا بتواند به اهداف روسیه تا فاصله ۱۸۰ مایلی مورد حمله قرار دهد.

▪️ آلمان با وجود وضع تحریم‌ها علیه روسیه، حالا نفت روسیه را به طور غیر مستقیم وارد می‌کند. نفت روسیه از طریق هند به آلمان منتقل می‌شود.

▪️ هذیان‌گویی جدید بایدن: «من در هر تیراندازی دسته‌جمعی حضور داشتم

▪️ تاج:حدود ۲۸میلیون دلار پول بلوکه شده داریم به AFC درخواست دادیم تجهیزات VAR در ایران بمانند. در AFC ما حدود ۵ الی ۶ میلیون دلار پول بلوکه شده داریم.

▪️ رونالدو به مسئولان النصر اطلاع داده که او قطعا در همین باشگاه از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

▪️ رئیس حمل‌ونقل شهرداری شاهین‌شهر؛ ارائه خدمت ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری به دانش‌آموزان شاهین‌شهری

▪️ فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: کم کاری دولت قبل در ساخت و ساز مسکن، مشاورین املاک را در لبه تیغ مواجهه با مردم در زمینه گرانی مسکن و اجاره بهاء قرار داده است.

▪️ شرکت صنایع هواپیماسازی هسا، متعلق به سازمان صنایع هوایی ایران، در سال 1355 در شاهین شهر اصفهان و در زمینی به  مساحت 25 هکتار تاسیس شد. از قابلیت‌های این شرکت می‌توان به ساخت انواع هواپیماهای مسافربری و نظامی اشاره کرد. همچنین این مجموعه شامل یک نیروگاه /687 مگاواتی معروف به نیروگاه هسا است. در ادامه مطلب همراه باشید تا با فعالیت‌های شرکت هسا بیشتر آشنا شوید.

▪️ «علی ارسلان» پس از کسب مدال برنز قهرمانی جهان: با عفونت به مسابقات قهرمانی جهان آمده بودم؛ خیلی دوست داشتم در فینال با دانیال سهرابی کشتی بگیرم چون او برادرم است.

▪️ معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از بین آقایان دارای مدرک دیپلم در مقطع درجه‌داری استخدام می‌کند.

▪️ ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از استادان بسیجی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه ای از مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل تقدیر کردند.

▪️ عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس، گفت: آن بخش از مصوبات کمیسیون تلفیق که در صحن کمیسیون بررسی نشده‌اند، به کمیسیون ارجاع داده می‌شوند.

▪️ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی رحمه‌الله علیه را تسلیت گفتند.

▪️ وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از تکالیف برنامه هفتم به وزارت ارشاد و تمام حوزه‌های فرهنگ و هنر با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان امور استخدامی و اداری، بازآرایی کل ساختار فرهنگی کشور است که در مدت مشخصی باید لایحه آن به مجلس داده شود که این کار در حال انجام است.

▪️ مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب یزد گفت: به واسطه حفر چاه‌هایی با کیفیت آب بالاتر متوسط EC، آب یزد نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد بهتر شده است.

▪️ مسوول واحد فراهم آوری اعضای بیمارستان امام رضا(ع) تبریز گفت: اهدای عضو 2 بیمار مرگ مغزی با رضایت خانواده ایثارگرشان نجات بخش جان 2 بیمار شد.

▪️ نشست هم اندیشی رییس کمیسیون صنایع مجلس با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل سایپایدک و دبیران انجمن قطعه سازی ایران، در سازمان خدمات پس از فروش سایپا برگزار شد.

▪️ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شاخص‌های تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات در مردادماه 1402 نسبت به ماه قبل 41.8 درصد کاهش یافته است.

▪️  آنطور که مسئولان جهاد کشاورزی گیلان گفتند سیل اخیر ۹۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی غرب استان خسارت وارد کرده که بیشتر این خسارت‌ها به اراضی باغی و زراعی حریم رودخانه‌ها بوده است.

▪️ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از جذب ۳۵ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

▪️ مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مرکزی با اشاره به اینکه این استان از استانهای پسته خیز کشور است، گفت: در ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زرندیه پسته کشت می شود.

▪️ قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران میانگین سرانه فاضلاب دراستان را ۱۹ درصد و پایین تر از کشور دانست.

▪️  رئیس موزه شهدای رامسر با اشاره به بازدید ۲۲۰ هزار گردشگر نیمه اول امسال از این موزه گفت: شش هزار گردشگر خارجی از آن بازدید کردند.

▪️ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، با اشاره به کشف بیش از ۹۰ کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان موادمخدر در شب گذشته، گفت: این میزان موادمخدر، در ۲ عملیات همزمان و جداگانه کشف شد.

▪️ خبرگزاری ایرنا به نقل از یک عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست بین روسای قوای مجریه و مقننه درباره لایحه برنامه هفتم توسعه و نحوه رسیدگی و تصویب این لایحه خبر داد. تاخیر در بررسی و رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس به خاطر هماهنگی بیشتر بین قوای مجریه و مقننه صورت گرفته است.

▪️ سایت وزارت علوم هک شد/یک گروه هکری ادعا کرده که 500 سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت علوم توسط آنان هک شده است

▪️ کسب مدال طلای امیر ارسلان حمیدی دونده شاهین شهری در رقابت های جوانان قهرمانی باشگاههای کشور

▪️ همزمان با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس مسابقات دوومیدانی چند جانبه در بخش بانوان و در 5 رده سنی نونهالان.(400 متر)؛ نوجوانان؛ جوانان؛ بزرگسالان و پیشکسوتان(800 متر) به میزبانی شهرستان نجف آباد در پیست ورزشگاه آزادی این شهر برگزار گردید.

▪️ مسابقات آزاد انفرادی بدمینتون آقایان ۲۹شهریور ماه ۱۴۰۲ به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور ۲۰ ورزشکار و در دو رده سنی بالای ۱۵ سال و زیر ۱۳ سال در ورزشگاه تختی شاهین شهر برگزار شد.

▪️ به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس آقای کمال شاهسوندی جمعی دانشکده پدافند هوایی شاهین شهرموفق شد به قله 4501 متری هزار کرمان چهارمین قله بلند ایران صعود نماید.

▪️  مسابقات تکواندو نونهالان رده زرد ،سبز و آبی شهرستان شاهین شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور 133 ورزشکاردر تمام رده های سنی در تاریخ ۳۱ شهریور در مجموعه ورزشی گلدیس شاهین شهر برگزار شد. در پایان با حضور خانم ادریسیانپورکار شناس اداره ورزش و جوانان به نفرات برتر حکم قهرمانی اهداء شد.

▪️ وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره‌برداری متروی پرند در مهرماه با حضور رئیس جمهور انجام خواهد شد و در چند روزه آینده در شهر جدید پردیس بیش از ۱۰ هزار مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

▪️ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد؛ اگر آمریکایی از برخورد چندگانه خارج شود و نیت و اراده واقعی خود را نشان دهد، امکان دستیابی به توافق برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام دور از دسترس نیست.

▪️ مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: بانوان سرپرست خانواری که جزو دهک‌های اول تا پنجم هستند، مشکل ضمانت بانکی نخواهند داشت و می‌توانند بدون ضامن وام بگیرند.

▪️ محمدرضا باهنر ضمن بیان اینکه برخی نمایندگان ادوار مجلس با اسمِ علی لاریجانی در حال فعالیت انتخاباتی هستند، از احتمال ارائه لیست مشترک از سوی لاریجانی و روحانی خبر داد.

▪️ آرش میراحمدی چندی پیش به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستان بستری شده بود. این هنرمند در آثاری همچون «خنده بازار»، «محله گل و بلبل» و … حضور داشت.

▪️ توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه تحت عنوان «پارک ملی هوافضا» در حوزه‌های مختلف موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی از بدو شکل‌گیری تاکنون در نمایشگاه دائمی "پارک ملی هوافضا " برپا می باشد.

▪️  در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه بر ورود مجدانه و پیگیرانه قوه قضاییه به مقوله ساماندهی انبارهای گمرکات و اموال تملیکی و مساعدت به دولت در این زمینه صالحی دادستان تهران به همراه مدیران استانی و معاونان خود در بازدیدی سه ساعته از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تهران بازدید کرد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #رویداد #جهان
ما را دنبال کنید:
+