اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727037   در دسته بندی علمی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان خبر داد؛

اصفهان میزبان دهمین سمینار کشور مشاوره ژنتیک شد

اصفهان میزبان دهمین سمینار کشور مشاوره ژنتیک شد

  معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان از برگزاری دهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها در تاریخ ۲۶ لغایت ۲۷ مهرماه در اصفهان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سمیه کریمی در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز امامت امام‌زمان (عج) اظهار کرد: با توجه به اینکه علم ژنتیک نسبت به دیگر شاخه‌های پزشکی جدیدتر هست، بنابراین سرعت پیشرفت آن نیز زیادتر است.


وی ادامه داد: از طرفی با بالا رفتن سن ازدواج و بارداری و هم چنین شیوع ازدواج فامیلی در کشور و آمار معلولیت‌های ژنتیکی اهمیت مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها بر این امر مهم افزوده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: به‌روزرسانی دانش ژنتیک در زمینه ژنتیک بالینی و آزمایش‌های ژنتیک سبب ارتقا خدمت در شبکه گسترده مشاوره ژنتیک در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های بازآموزی برای پزشکان و کارشناسان شاغل در مراکز مشاوره ژنتیک امر ضروری و قابل توجه می‌باشد، خاطر نشان کرد: این سمینار با محور ارزیابی بالینی و ژنتیکی اختلالات نروماسکولار – بیماری چشم و گوش - سرطان‌ها - سقط و ناباروری – عقب‌ماندگی ذهنی و همچنین روش‌های نوین تشخیص بیماری‌های ژنتیکی برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه  این سمینار دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان هست، خاطرنشان ساخت: علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی  www.10th-seminar.ir  مراجعه فرمایند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #ژنتیک #اصفهان #بهزیستی #زوج #ازدواج #جویا
ما را دنبال کنید:
+