اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727040   در دسته بندی علمی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

معرفی یکی از اندیشمندان جهان اسلام؛

پروفسور احمد حسن از کشور مصر برگزیده جایزه مصطفی 2023

پروفسور احمد حسن از کشور مصر برگزیده جایزه مصطفی 2023

  پروفسور احمد حسن از کشور مصر برگزیده جایزه مصطفی 2023 یکی از این اندیشمندانی است که قرار هست در اصفهان از وی تجلیل شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار هست هفتم مهرماه سال جاری افتتاحیه جایزه مصطفی (ص) با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، وزیر علوم، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه اصفهان، استاندار اصفهان، برخی نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه‌های کشور و با شرکت 150 دانشمند بزرگ جهان اسلام در محل اتوبان شهید کشوری، مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) اصفهان با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار شود.




پروفسور احمد حسن برگزیده جایزه مصطفی 2023 وی استاد دانشگاه کویینز، کانادا و متولد 1355 است که در کشور مصر به دنیا آمده است.

اثر برگزیده این اندیشمند جهان اسلام کاوش مخازن نرمافزاری (MSR) و حوزه دریافت جایزه: علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد.

کاوش مخازن نرم‌افزار؛ دستاورد پروفسور احمد حسن برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی

پروفسور احمد حسن، استاد دانشگاه کویین کانادا برای توسعه حوزه کاوش مخازن نرم‌افزار (MSR) و دیگر فعالیت‌های خود در زمینه مهندسی نرم‌افزار و برنامه‌نوبسی، برگزیده پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی شد. پروفسور احمد حسن در سطح جهان در زمینه نرم‌افزار نامی شناخته شده است.

مهم‌ترین حوزه‌های تحقیقاتی وی شامل نرم‌افزار، مهندسی نرم‌افزار، داده‌کاوی، کیفیت نرم‌افزار و شبکه اینترنت است. تحقیقات وی در زمینه نرم‌افزار موضوعاتی مانند کد و کد منبع را باهم می‌آمیزد. احمد حسن در مورد نرم‌افزار در حوزه‌های مختلف شامل نرم‌افزار به‌عنوان منبعی برای سرویس‌دهی، نگهداری نرم‌افزار، توسعه نرم‌افزار، تحلیل و مرور نرم‌افزارهای مشابه تحقیق کرده است. پژوهش‌های او در زمینه داده‌کاوی شامل مؤلفه‌هایی مانند الگوسازی پیش‌بینی‌کننده، جنگل‌های تصمیم تصادفی، عیب‌یابی و نقص‌زدایی برنامه‌های نرم‌افزاری و یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است.

مخازن نرم‌افزار یک حوزۀ چندرشته‌ای است که روش‌های مهندسی نرم‌افزار، داده‌کاوی، هوش مصنوعی و بازیابی اطلاعات را در آن با هم ترکیب می‌شود. محققان می‌توانند با به‌کارگیری این روش‌ها در داده‌های مخزن نرم‌افزار، اطلاعات خوبی در مورد فرآیندهای توسعه، کیفیت و تکامل نرم‌افزار به دست آورند.

کاوش مخازن نرم‌افزار فرصت‌هایی را برای ارتقای فعالیت‌های مهندسی نرم‌افزار و تحلیل نواقص برنامه‌ها برای جلوگیری از وقوع آنها فراهم می‌کند. چالش‌های کیفیت و امنیت مهندسی نرم‌افزار را می‌توان با تجزیه‌وتحلیل اطلاعات بدون ساختار از مصنوعات مختلف توسعه نرم‌افزار حل کرد.

پروفسور حسن همچنین بنیان‌گذار کنفرانس کاوش مخازن نرم‌افزار و جامعه تحقیقاتی پیرامون این موضوع در سراسر جهان بوده است. وی به  همراه دیگر محققان این حوزه یک ویژه‌نامه از مجله ماهنامه مروری مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک  و نشریه مهندسان نرم‌افزار تجربی را در مورد این موضوع سردبیری کرد.

امروزه ابزار و روش‌های اولیه‌ طراحی‌ و توسعه داده شده توسط پروفسور حسن و گروه محققان همراه او در وسایل مختلفی به کار رفته که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آنها استفاده می‌کنند. تجربه صنعتی پروفسور حسن شامل کمک به ساخت پلتفرم بی‌سیم شرکت بلک‌بری در آزمایشگاه ریم/ بلکبری و کمک به شرکت ‌آی بی ام در آزمایشگاه المدن است. وی مخترع شاخص پتنت‌های مختلفی در سراسر جهان از جمله هند، اروپا، کانادا، ژاپن و اروپا نیز هست. 

حوزه کاوش مخازن نرم‌افزار به طور کلی حوزه‌ای ارزشمند است که تأثیر قابل توجهی بر تحقیقات و عملکرد مهندسی نرم‌افزار دارد. این امر منجر به توسعه روش‌ها و ابزارهای جدید برای تجزیه و تحلیل نرم‌افزار منجر شده و به بهبود کیفیت و کارایی نرم‌افزار کمک کرده است.

تعداد کل ارجاعات به مقالات دکتر فرخزاد 55 هزار و 980 ارجاع بدون خود استنادی و شاخص اچ 105 دارد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جایزه مصطفی #اسلام #اصفهان #جایزه #جویا
ما را دنبال کنید:
+