اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/7    کد خبر: 15727055   در دسته بندی چند رسانه ای نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

شهدا افراد قابل افتخار و الگوی واقعی جامعه هستند

شهدا افراد قابل افتخار و الگوی واقعی جامعه هستند

  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا افراد قابل افتخار و الگوی واقعی جامعه و کسانی هستند که به شکل گمنام در بین مردم زندگی می کردند و در دوران زندگی هم حیات فداکارانه داشتند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل ایرنا سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در یادواره شهدای شهر سفیدشهر آران و بیدگل افزود: در دنیای امروزی که بازار سلبریتی و صنعت شهرت گرم است، بعضی افراد با استفاده از این صنعت، پیش چشم ما بزرگ جلوه داده شده اند.


وی گفت: هرچند ممکن است آن افراد قابلیت هایی در حوزه های هنر، ورزش و اقتصاد داشته باشند، تبلیغ پیرامون این افراد و نشان دادن تجملات بی حد و حصر زندگی آنها ممکن است نگاه افرادی را جذب کند اما این افراد نمونه واقعی قابل افتخار نیستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: هر نقطه از کشور ما از یک شهید والامقام عزت گرفته و امام خمینی (ره) فرمودند که مردم باید بدانند به چه کسی افتخار کنند.

وی گفت: عموم مردم بعد از سال های متمادی به یاد شهدا هستند و همیشه آنها را قهرمانان خود می دانند، شهدا همواره مستحق یاد و پاسداشت هستند.

قاضی زاده هاشمی گفت: خداوند به شهدا عظمت داده چون آنها حجت بر ما و نمونه ای از زندگی ما هستند و انتظار شهیدان از ما زندگی خداپسندانه و دوری از مادیات و خواهش های دنیایی است.

وی افزود: در وصف یاران امام عصر (عج) آمده که آنها در زمین گمنام و در آسمان مشهور هستند و بیشتر شهیدان ما در دوران حیات خود در بین مردم ناشناس بودند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: حضرت علی(ع) رستگاری خود را در شهادت می‌دید، ما نمی توانیم رمز و راز شهادت را تعریف کنیم و شاید شهدا باید این موضوع را تبیین کنند چون مرگ همراه با شهادت انسان را جاودانه می کند.

وی گفت: باید تلاش کنیم شبیه شهدا زندگی کنیم و اگر این اراده را داشته باشیم شهدا به یاری ما می آیند و در دنیا قدرت دارند.

قاضی زاده هاشمی افزود: باید از شهدا ابدیت تمنا کنیم چون آنها ابدی بوده و برای ما هم جاودانگی می خواهند، امیدواریم خدا به ما این ظرفیت را عطا کند که شبیه شهدا زندگی کنیم.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست چون یاد شهدا شهیدپروری ایجاد می کند.

شهر سفیدشهر با ۶ هزار نفر جمعیت ۳۰ شهید داشته و در فاصله ۲۱ کیلومتری شمال شهرستان آران و بیدگل واقع شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شهدا #جامعه #ایران #قاضی زاده #کاشان #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+