اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/16    کد خبر: 15727102   در دسته بندی بین الملل نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان:

در فرآیند برگزاری انتخابات، ۶۲ هیئت اجرایی در استان اصفهان تشکیل می‌شوند

در فرآیند برگزاری انتخابات، ۶۲ هیئت اجرایی در استان اصفهان تشکیل می‌شوند

  رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۶۲ هیئت اجرایی در حوزه‌های اصلی، فرعی و اقلیت‌ها داریم که معتمدین این هیئت‌های اجرایی به هیئت نظارت معرفی و بعضاً تاییدیه‌های آنان نیز صادر شده است و بعضی از حوزه‌های انتخابیه اصلی یا فرعی نیز هیئت‌های اجرایی خود را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری رئیس ستاد انتخابات استان، در بیستمین جلسه ستاد انتخابات استان ضمن اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در روزهای اخیر، اظهار کرد: به همه امت اسلامی و مردم عزیز و شهید پرور ایران اسلامی و استان اصفهان، پیروزی های جبهه مقاومت را تبریک می‌گویم و خداوند متعال را از این بابت شکرگذار هستم.
وی ادامه داد: در این جلسه به روال سایر جلسات هفتگی ضمن مرور مسائل انتخابات استان از فرمانداران دو شهرستان که یک حوزه‌های انتخابیه مشترک دارند نیز دعوت شد تا ضمن حضور در جلسه آمادگی حوزه انتخابیه خود را برای برگزاری شایسته انتخابات تشریح کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: طبق تقویم انتخابات از ۱۳ مهر تا ۱۹ مهرماه، فرصت تشکیل هیئت‌های اجرایی در نظر گرفته شده و تشکیل هیئت‌های اجرایی اصلی، فرعی و اقلیت‌ها در استان اصفهان نیز در حال اجرا است.
جان‌نثاری افزود: در استان اصفهان ۶۲ هیئت اجرایی در حوزه‌های اصلی، فرعی و اقلیت‌ها داریم که معتمدین این هیئت‌های اجرایی به هیئت نظارت معرفی و بعضاً تاییدیه های آنان نیز صادر شده است و بعضی از حوزه‌های انتخابیه اصلی یا فرعی نیز هیئت‌های اجرایی خود را انتخاب کرده‌اند.
وی اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده در این جلسه، از ۶۲ هیئت اجرایی، ۱۸ مورد شکل گرفته و مابقی نیز طی دو روز آینده شکل خواهند گرفت.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: لذا یکی از مباحث اصلی این جلسه تشکیل هیئت‌های اجرایی مطابق با قانون و فرایند مورد نظر بود.
جان‌نثاری افزود: در این جلسه آمادگی‌های دیگر استان در حوزه پشتیبانی نیز مطرح و مقرر شد حوزه‌های پشتیبانی و آموزش در برخی زمینه‌ها فعالیت خود را آغاز کنند.
وی متذکر شد: از جمله این مسائل، مبحث آموزش هیئت‌های اجرایی است که به محض تشکیل هیئت‌های اجرایی فرایند آموزش اعضاء نیز آغاز خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان به حضور فرمانداران دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در جلسه ستاد انتخابات استان که یک حوزه انتخابیه مشترک دارند اشاره کرد و گفت: گزارشات خوبی از آمادگی این دو شهرستان ارائه شد، به نظر می‌رسد اجرای انتخابات در این شهرستان‌ها نیز با آمادگی صددرصد برگزار خواهد شد.
وی در خصوص زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات در برگزاری انتخابات، عنوان کرد: در این حوزه و در برخی از شعب ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما با همکاری حوزه مخابرات و شهرداری‌ها این مشکلات رفع خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: به روز کردن اطلاعات عوامل اجرایی انتخابات، مورد تأکید قرار دارد، اعضای عوامل اجرایی بایستی مشخص و مورد آموزش قرار بگیرند.
وی در پایان افزود: ساماندهی همه حوزه‌ها به نفع اجرای شایسته انتخابات در استان خواهد بود.

پیش بینی ۳۰۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان کاشان/ امکان افزایش شعب وجود دارد

محمد شریف زارعی، فرماندار شهرستان کاشان در حاشیه این جلسه، گفت: کمیته ۹ گانه‌ای در حوزه‌های مختلف در شهرستان کاشان تشکیل شده و در همه کمیته‌ها فعالیت‌های آماده‌سازی و پشتیبانی انتخابات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در مبحث افزایش مشارکت نیز تلاش می‌شود نارضایتی‌ها و مشکلاتی که در سطح شهرستان وجود دارد شناسایی و توسط مسئولان مرتبط رفع شود.
فرماندار شهرستان کاشان، در مورد آمادگی عوامل و هیئت های اجرایی در این شهرستان، گفت: نخستین جلسه هیئت اجرایی حوزه اصلی شهرستان برگزار شد و در خصوص جانمایی و شعب موارد مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت.
 وی اظهار کرد: ۳۰۳ شعبه در سطح شهرستان کاشان در نظر گرفته شده است که باتوجه به تغییر در بافت‌های جمعیتی شهرستان در سالهای گذشته تلاش می‌کنیم برای تسهیل گری حضور مردم تغییراتی در تعداد شعب اعمال شود.

تشکیل کمیته‌های ۹ گانه در شهرستان آران و بیدگل

علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل نیز در حاشیه این نشست، گفت: در این شهرستان با توجه به نقشه راه برگزاری انتخابات که از گذشته تدوین شده است و با محوریت و در نظر گرفتن چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری برنامه‌های جامعی تدوین شده است.
وی ادامه داد: کمیته‌های ۹ گانه در سطح شهرستان تشکیل و جلسات و برنامه‌های کمیته‌ها تدوین شده است.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل، عنوان کرد: با مطالعه انتخابات گذشته، نقاط ضعف و قوت برگزاری انتخابات در شهرستان آران و بیدگل استخراج شده است و تلاش می‌شود با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت شاهد انتخابات پرشور و با نشاطی در شهرستان باشیم.
وی همچنین به تشکیل ۷۰ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان از ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد فرمانداری درصدد افزایش تعداد شعب شهرستان هستیم.


مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #انتخابات #مجلس #سیاست #استانداری #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+